Stránka 14 z 19

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 22:01
od jamaka
ty kokso, ze ake ceny davate za tie zhavice. ale hlavne ze to startuje.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 22:03
od Kiposek
jamaka píše:ty kokso, ze ake ceny davate za tie zhavice. ale hlavne ze to startuje.
U nás v Cesku se hold za kvalitu platí. :D

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 22:33
od t.dudis
Tak skoro po měsící se taky připojím. Klepu na dřevo, můj Fofík pořád starutje výborně. Nevidím rozdíl ve startování, když jsem ho v listopadu koupil a teploty byly i +12°C a teď když bylo ráno třeba -18°C. A to v noci bylo někdy -25°C. I když auto třeba stálo 3 dny v kuse v těchto mrazech, tak jen cvrnknu do klíčku a motor krásně běží. A to nepřidávám do nafty žádné aditivum. Beru Verva diesel nebo Shell V-power diesel. Takže u mě zatím maximální spokojenost :)

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 14.01.2009 22:42
od t.dudis
Eště bych se chtěl zeptat... Je tohle ten VIF co tu většina lidí používá jako aditivum?

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1336

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 00:53
od lukyfa
Gold píše:Tak i já přidám svou zkušenost.Měl jsem hodně velké problémy se startem v mrazu jako ostatní.Koupil nové žhaviče v domnění,že původní budou v háji. Staré jsem vyndal, změřil a zjistil, že dvě svíčky jsou dobré a dvě ko.To mě nepotěšilo a myslel jsem si,že problém bude jinde.Nicméně vyměnil jsem všechny za nové a auto startuje při -14 podstatně lépe. 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě.

Tak, přesně takhle startuju i já, ale je to OK? Nemělo by to naskočit napoprvý, bez toho,aby to chcíplo?

A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc? Nemůžu tím nějak škodit? Poškozovat, opotřebovávat něco víc něž je zdrávo? No myslím si, že asi správný to nebude, co vy na to??? Nebo je to OK?

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 07:36
od panther7
t.dudis píše:Eště bych se chtěl zeptat... Je tohle ten VIF co tu většina lidí používá jako aditivum?

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1336
JJ tj on-VIF zimní

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 08:55
od Kiposek
[quote="lukyfa"]

A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc?

Nejsem automechanik, ale co mám obkoukané od otce(ten má přes 20 let praxi), tak si myslím, že to musíš i slyšet, že to nedělá dobrotu.

Při otočení klíčku ve spínačce se na starteru vysune pastorek, ten se zaskočí do ozubeného kola na setrváku a otočí tím pádem celým motorem, který nastartuješ. Tím že klíček držíš déle, jen dáváš pokouřit starteru. Odejdou ti rychleji uhlíky. Navíc to musíš slyšet, protože i blbý volnoběh má vyšší otáčky než starter a tím pádem ho laicky řečeno přetáčíš. Prostě starter přestává mít svůj úkol - což je setrvákem roztočit motor, ale ty v podstatě po startu, tím že nepustíš klíček, začneš setrvákem točit starterem. Tím ho ničíš.

Určitě mě někdo opraví, jak jsem psal nejsem odborník, mám jen obkoukáno od otce a zkušenost z bráchové škodovky 110. Tam jsme motor měli do šroubku rozdělaný.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 11:00
od Jindrich
t.dudis: Potvrzuji tento aditiv. Zimní používám celoročně, protože během zimy ho nestačím spotřebovat a zatím si nestěžuji.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 14:07
od lukyfa
Kiposek píše:
lukyfa píše:
A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc?

Nejsem automechanik, ale co mám obkoukané od otce(ten má přes 20 let praxi), tak si myslím, že to musíš i slyšet, že to nedělá dobrotu.

Při otočení klíčku ve spínačce se na starteru vysune pastorek, ten se zaskočí do ozubeného kola na setrváku a otočí tím pádem celým motorem, který nastartuješ. Tím že klíček držíš déle, jen dáváš pokouřit starteru. Odejdou ti rychleji uhlíky. Navíc to musíš slyšet, protože i blbý volnoběh má vyšší otáčky než starter a tím pádem ho laicky řečeno přetáčíš. Prostě starter přestává mít svůj úkol - což je setrvákem roztočit motor, ale ty v podstatě po startu, tím že nepustíš klíček, začneš setrvákem točit starterem. Tím ho ničíš.

Určitě mě někdo opraví, jak jsem psal nejsem odborník, mám jen obkoukáno od otce a zkušenost z bráchové škodovky 110. Tam jsme motor měli do šroubku rozdělaný.


Ok, díky za info.

A nějaké vysvětlení pro toto:
*- 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě. (zmrzlá nafta?)
Žhaviče new, baterka dobita.......žhaviče jsem nechal dávat nový cca před týdnem, a i při -15 to chytlo na poprvý, s jedním žhavením. Asi po cca 5 dnes se ranní starty změnily - viz *-

Dnes ráno jsem zkusil fintu pro startování "3x nažhavit" a startovat. Auto chytlo hned, jen se mi zdálo, že se malinko cuká, ale hned to bylo pryč. Ale už asi venku nebylo -10,-15 , ale zdálo se mi podstatně tepleji. Tak nevím.....

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 14:52
od t.dudis
Ok. Vyzkouším ho i když si myslím, že když ho přidám do Verva dieselu, tak moc rozdílu nepoznám.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 15:30
od Robertilos
Do vervy už bych nic nelil, ta už aditivovaná je. Natankuj normální naftu třeba od Benziny + vif.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 19:44
od Forny
Nafta TOP Q + VIF - stryc startuje na podruhe pri -20, jinak by to pry nenatocil

Ja se dneska vratil od Fokiho - vymena filtru, oleje, atd. a puvodne jsem chtel nechat vymenit zhavice.
Nejprve test - vsechny 4 si brali stavu (tested by Foki) a pri zhaveni kontrolka zhasla po cca 2s, ale rele spadlo po 10s a to v dilne mel 13°C, natoz v -10°C tam to bude k 30s.

Jinak upozorneni pro majitele 1,6 a 2,0 TDCi - zhavice jsou pekne zasity a vymena nebude zadna sranda. Kdo ma 1,8 je vysmatej.

A ted bych potreboval nejakej mraz, abych to otestoval jak se projevila ta vymen filtru a oleje. Jenza momentalne je +2 tak jedine pristi vikend v Rakousku.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 20:23
od Ahmed
Kiposek: mi se zdá, že to s tím startérem u nových aut už nedělá. Je to ale jenom moje domněnka. U starých škodovek to rachotilo, jako by se to auto chtělo rozsypat, když jsi to nechal i po nastartování točit dál. Ale zkoušel jsem to asi na třech novějších fordech a snažil se poslouchat, co to udělá, ale startér slyšet nebyl, takže je možné, že to při nastartování nebo při určitých otáčkách samo vypne..., ale jak říkám jenom si to myslím.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 15.01.2009 20:37
od powermax
U skodoviek to rachotilo preto, lebo ozubenie venca zotrvacnika a pastorok startera neboli tak kvalitne navrhnute a opracovane ako je tomu u novsich aut. Kazdy starter ma volnobezku ktora umozni pastorku otacat sa rychlejsie ako samotny starter. Je to na ochranu startera pred poskodenim vysokymi otackami ak by bol v zabere pri beziacom motore.

Re: zimní starty 1.8TDci

Napsal: 17.01.2009 12:24
od jur
Dnes rano pri -10 motor naskocil ako ked je zohriaty na prevadzkovu teplotu. Vymena zhavicov urobila svoje. :D