Stránka 14 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 14.08.2011 19:54
od spanel
Tak to je naprosto přesné. Začalo to zlobením EGR, údajně vadným vstřikem, načaté turbo a v podstatě to byl umírající alternátor s naprosto stejnými zvukovými projevy. Po repasi (ložiska. regulátor a diodový můstek) je to OK.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 14.08.2011 20:17
od V12
Ked si pozorne pozries to video a este pozornejsie budes pocuvat zistis, ze ten "sanitkovy" zvuk je priamo zavisly na otackach na budiku. Keby to bolo turbo, zvuk sireny by sa vzdy mierne oneskoroval, hlavne po ubrati plynu. Takze v tom videu bolo hned na 95% jasne, ze to turbo byt nemohlo. Ked som ho videl prvykrat, tiez som mal na jazyku verdikt - umierajuce turbo. No nieco mi na tom po vlastnej skusenosti nesedelo, opatovne pozretie a bolo to jasne.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 24.08.2011 21:14
od Kain444
Zaujimalo by ma kolko ludi uz skusalo turbo z
http://www.turboduchadlo.sk/site/ do 1,6 dtci 80kw (2005) ? Spokojnost?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 25.08.2011 14:43
od skyjet
Ja mám odtiaľ turbo a zatiaľ som na ňom nabehal cca. 6000 km. Ide ako hodinky. Môžem len odporúčať.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 25.08.2011 16:29
od xbobcz
Nahodu jsem narazil na vyborny dokument, ktery popisuje problemy tohodle motoru s odchazenim turba. Jsou tam fotky komplet rozdelaneho motoru
potom se v nem odeslo uz treti turbo. Je tam i kompletni popis co by se melo udelat, aby po vymene turba vydrzelo normalne fungovat.
Je to v anglictine cca 16MB PDF, ale z tech fotek motoru bude kazdemu jasno kde je problem.
http://www.assuredperformance.ie/assets ... issues.pdf
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.08.2011 06:24
od V12
Naaadherneee ! Kedze je motor popisovany v zmysle PSA predpokladam, ze jazdil na olej 5W-40. Co to asi potom robi s olejom podla specifikacie Ford 5W-30, ktory ma nizsiu tepelnu odolnost
Takze vazeni, len dalej lejte do 1.6TDCI 66/80kW olej 5W-30 iba preto, lebo je to v manuale Ford

Moja volba je 5W-40 A3/B3 (nemam DPF

).
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.08.2011 08:12
od markkepi
Karbonu je tam az az....Bohaca

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.08.2011 13:39
od vita_k
fujtajx. Jak vidim ty fotky, tak mam chut zaslepit EGR - vstup do sani, a tu mlhu z odvzdusneni klikovky taky nejak zastavit. To je humus. Motor navyhozeni... To z toho nikdo nedostane.
Maj tam dobre napsany, ze je dobre urcit pricinu zniceni turba. Pekny dokument
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 05:39
od Fossa
Čau bando jedna fokusácká! Tak už mě ten můj fokajda konečně jezdí. Reklamaci turba po měsíci uznali

(prý bylo špatně mazáno) a udělali ze sebe hodný hochy, že to teda uznávají, ale že je to naposled. Popravdě mechoš na ně hodně tlačil!!! Nakonec jsem se rozhodl pro nový (za repas mi dobrák mechanik účtoval 12600

- řádně si přisadil a nový stojí v autokelly 14800). To repasovaný se ve skutečnosti zadřelo díky tomu prašivýmu halířovýmu sítku, který zapomněl vyměnit potažmo vydělat! Jinak když jsem viděl tady ten rozdělanej zakarbonovanej motor, tak mě braly mrákoty

- to je teda humus co všechno se tam vytvoří za sajrajt.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 08:48
od podpolanec
Ad. clanok
Citam ten clanok a beriem ho ako extrem. Necudujem sa ze je v nom tolko karbonu
ked prvy servis robili po 30 000 miles (cca. 48 000km) a druhy az po 60 000 miles (cca. 96 000km)
To ziadny olej v dislaku nemoze vydrzat. Jedine ten v kamione.
A to ze az potom presli na interval 15000 miles (24 000km)
uz ten motor nezachrani.
Ad. odvetranie cez PCV
Ja kazdych x mesiacov utieram zaolejovany MAF snimac a resetujem RJ.
A kolko je miest dalej v turbe, za turbom, medzichladici,
kde to utriet nedokazem a kde sa to vsetko zas.era.
Da sa teda nejako opravit, vylepsit, vymenit PCV ventil
aby neprepustal tolko bordelu do nasavania turba?
Vo forde na Zlatych na mna cumeli ako na debila ked som
chcel PCV ventil vymenit lebo prepusta bordel a nie len "vzduch".
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 09:54
od vita_k
ahoj. ten olej tomu nejak vadi? Dyt kdyby jo, tak to dlouho nikomu nepojede. Nemyslim si, ze je to problem. navic olej neni karbon, co je videt na fotkach. Spali se bez problemu, ne?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 11:10
od podpolanec
Co viem tak MAF snimac meria prietok vzduchu
podla teploty jeho rebrovaneho pliesku (vylisku).
Termistor je viditelnym vedla pliesku volnym okom.
=> Cim vyssi prietok vzduchu, tym je teplota rebrovaneho pliesku snimaca mensia.
=> Cim nizsi prietok vzduchu, tym je teplota rebrovaneho pliesku snimaca vacsia.
A ak sa "pliesok" casom zas.era olejom, RJ dostava zo snimaca
cim dalej tym nerealnejsie udaje o prietoku vzduchu a kompenzuje to inde.
Spotreba nafty stupa.
Tak raz za x mesiacov pliesok utriem vatovou tycinkou,
resetnem RJ a spotreba mi vzdy klesne o cca. 3/4l,
lebo RJ dostava opat realnejsie udaje o mnozstve vzduchu vtekajuceho do motora.
Ak sa mýlim opravte ma.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 12:59
od vita_k
plisek teda musi byt vyhrivany proudem. Jinak by se teplota nemenila pri ruznem proudu vzduchu. Je to tak? dik za info
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 13:19
od podpolanec
Ano
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 08.09.2011 21:41
od Dav
to Vita_K:
Cim dyl bude olej v motoru, tim vice se snizuje jeho mazaci schopnost, zvysuje se treni a prepaluje se, usazuji se v nem castecky sazi atd.., timto vznika karbon.
Pak je karbonu tolik, ze se usazuje v olejovem filtru a olej nedostatecne maze turbo, casti motoru atd...
Clanek je extrem, se divim, ze ten motor toho tolik vydrzel
