Ne, problém žádný nebude, ten Mobil je do motorů ford v poho.
Výkonostní specifikace dle WSS-M2C913-C je plně zpětně kompatibilní s WSS-M2C913-A nebo B. Jednoduše řečeno "C" umí vše co "B" i "A" plus něco navíc.
Např.
tady je hezky vidět o co je "C" lepší je jeho předchůdci.
Zcela analogicky to platí i pro ACEA A1/B1 a A5/B5. Z předchozího odkazu je také vidět jak se norma ACEA A1/B1 (A5/B5) v čase přísňovala.
Změna viskozity/100°C v závislosti na proběhu:
Zajímavý obrázek ukazující že s rostoucím proběhem se u olejů xw-40 může snižovat viskozita, dokonce i pod úroveň 5w-30.
Je 20 vteřin hodně nebo málo? Jak kdy, nicméně o tolik více zhruba tolik běží motor nasucho při každém startu, pokud někdo maže 10w-40 místo "fordího mazání", s 5w-40 bude suchý chod cca někde mezi 5w-30 a 10w40
podrobně + video
Příklady oleje 5w-30 se specifikaci
WSS-M2C913-C:
1) Ford Formula-F
2) Divinol Multilight FO 2 5W-30
3) Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30
4)
Valvoline SynPower™ FE 5W–30
5)
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5 W-30
6) Sunoco SYNTURO DYNAMIC 5W30
7)
Shell Helix Ultra AF 5W-30
8 Castrol Magnatec 5W-30 A1
9) OMV Bixxol Special FO 5W-30
10) Aral High Tronic F 5W-30
11) Q8 FORMULA TECHNO FE SAE 5W-30
Už jen vybrat oblíbenou značku ( moji favorité tučně) a měnit raději častěji než naopak ...
