Re: Kolik má váš Focus najeto?
Napsal: 31.03.2016 11:58
to mas sice pravdu ale tohle "levne" bylo kupovano na jezdeni...to pekne a s dospelim motorem bylo kupovano na svezeni ale co..dojezdit musi kazde jednou....
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
Tak kupodivu ještě po letech pokračuji v "lámání rekordu". Je to tak, že najeto mám teď těsně pod 400.000, tedy přesněji 395.950 km. Spotřeba teď je dlouhodobě 7,4. Vybírám benzin od Shellu, dělá to focusu dobře, neklepe a drží otáčky na volnoběh. Jezdím denně, zima, léto, prší, sněží. Cesty mizerné, občas lepší. K opravám bych přidal výměnu rozvodů, asi ve 375.000 odešlo buzení v alternátoru - oprava + výměna ložisek, jinak pravidelně měním filtry, svíčky, dolévám olej (teď mu dávám 10W-40), výměna levého čepu řízení, spojka je původní, občas to ze spojky u studeného auta zahvízdá a už to někdy škube při rozjezdu s těžším autem nebo popojíždění s vozíkem (to uhlí má občas i 900 kg). No budu muset ještě vyměnit přední kotouče a destičky, jinak jsem měnil kabely ke svíčkám. Ale v podstatě se to auto chová pořád stejně - prostě sednu nastartuju a jedu. Při delším stání na volnoběh to chvíli kouří, ale vysloveně mu vadí dlohé popojíždění v koloně (cesty do Chorvatska a čekání....). Jo a ještě mě opustila po 11 letech v Chorvatsku baterka. Byla to ještě česká AKUMA, teď mám TOPLU z HR. To tam jižani pěkně zírali na českou AKU - prodavač smekl čepici a za dobrý peníz ji vzal na protiúčet. Vyšla mě tam asi o 300 levněji než u nás.....Tonda z Brd píše:Ahoj všichni rekordmani...mám 1,6 16V 2001 kombi, od 0 km jsem včera natočil 250.000 km a to odhaduji, že asi 4.000 km mi neukazoval tachometr (průběžně - chyba čidla). Teď už požírá olej, ale jinak dělník k nezaplacení (destičky 2x, zapalování 2x, žárovky - osvětlení tacho asi 2x komplet, SPZ 2x, brzdové obě 2x, čidlo rychloměru, termostat 2x, rozvody 2x, vodní pumpa 1x, prasklaá hadička zadního ostřikovače 2x - teklo to do čalounění stropu - úžasné obrazce, šlapky na pedálech 2x, pružina spojkového pedálu 1x, svíčky po 60.000km, oleje plná syntetika - bohužel 5W-40, poloosa - prasklá při rozjíždění, oprava svařením - drží asi 50.000km, výměna tlumičů - všechny ve 170.000 (žádná výrazná změna, výměna homokinetických kloubů - při záběru klepání ve volantu - změna nebyla výrazná, jezdí to dál. Tahal jsem vůz s koňma, se stohem sena, vodu - 300l v kufru ob den...uhlí asi 750 kg + vozík. Fakt dělník..kéž by to ještě vydrželo. Jinak spotřeba dlouhodobě 7,2 průměr, teď se to zvýšilo kolem 245.000 asi na 7,5, ale jezdím i krátké trasy do 15 - 20 km do práce a nijak zvlášť to nešetřím. Prostě jsou asi lepší auta, ale co jsem si užil s fofo mi vyhovuje....
reinkarnaci v rozvojových zemích jako je třeba ČRZAHRY píše:Ja Ti nechci kazit iluze - ale zapomen na to, ze dnesni auta vydrzi to stejnyJe mozny, ze par kusu to snese, ale vetsina pujde brzo do kytek...Kastlove verim ze by to mohlo vydrzet dyl - ale necekej ze ty motory o obsahach 1,0-1,5 oturbeny a predimenzovany na ohromujici vykony Ti utoci vic nez 300 000km
Jak to kdosi prohlasil - dne s je auto jen na dobu splaceni leasingu a pak je zraly na reinkarnaci.