Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 19:54

Já si to myslím taky, ale podle někoho jsem asi dinosaurus :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 31.10.2020 20:09

Ono "statistika nuda je, ale dá nám" čísla, s kterýma se dá čarovat.

Třeba statisticky 99% nehod se stalo řidičům, který řidí bez rukavic. Budu kvůli tomu řídit v rukavicích? 8)

Ale k věci:
Chvíli jsem vejral na spritmonitor.de - všechno jsou auta s manuální převodovkou, záznamy uživatelů s více než 5000 km, ať to má aspoň trochu vypovídajicí hodnotu

FF2, motorizace 2.0i 107kW, roky 2008-2010
- průměr 8,00, rozptyl od 5,93-9,96.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 7,4

FF2, motorizace 1,8i 92kW, roky 2008-2010
- průměr 8,03, rozptyl od 6,69-11,17.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 8,2

FF3, motorizace 1,0 Ecoboost 92kW, roky 2012-2014
- průměr 6,61, rozptyl 4,98-8,64.
- nejčastejší 6,4

FF3, motorizace 1,6 ecoboost 110kW, roky 2012-2014
- průměr 7,48, rozptyl 5,80-9,30.
- nejčastejší 7,3

čistě statisticky bych teda mohl udělat závěr, že motory s podobným výkonem, tj. 2,0i vs 1,6 ecoboost, jezdí nejčastěji s 0,1 l/100km (7,4 vs 7,3) rozdílem, naopak 1,8i vs 1,0 ecoboost je mega rozdíl 1,8 l/100km. Vlastně ta 1,8 je vůbec marná (kupř. zcela mimo statistiku na spritmonitor.de, kterou si vedu osobně k bachratějšímu c-maxu).
Pokud bych se zaměřil na porování motorů s podobným kroutícím momentem, tj. 2,0i vs 1,0 ecoboost, tak si myslím, že jsme na správné cestě - dle četnosti 7,4 vs 6,4 l/100km (což bude zhruba něco, co bych reálně očekával).
Podle mě je prostě i věhlasný spritmonitor na ty statistické hrátky moc malý vzorek - u mnou vybraných je to 50 - 170 uživatelů, resp. aut a to je přece jen málo.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 31.10.2020 20:19

Vždyť vám ta auta nikdo nebere kluci. Navíc pojem "správné auto" je vysoce relativní pojem a já téměř nepochybuji, že jste spokojeni. Pouze srovnáváme fakta a hodnotíme situaci na trhu. Mondeo 2.0i má dle hrubých statistik průměrnou spotřebu dle spritmonitor 8.9l/100km. O tom není třeba polemizovat, nebo to brát osobně. Pokud někoho zajímají specifičtější údaje, nechť si je vyhledá.
PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 31.10.2020 20:26

A ještě tam máte fofo3 a starej ecoboost.Dneska už je to zase o kus dál a s novejma TSI a ecobosstama apod. už nafta v podstatě skoro nedává smysl i prodeje tak vypadají.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 20:47

Mondeo 2.0i při průměru 8.9l není běžný normovaný provoz, ale odpovídá to dálnicím nad 130 a nebo městský provoz.
Myslím, že to dokážu svědomitě říct, po těch 8 letech.
IvanST, jsem rád, že už se dokážeš bavit i realivne normálně, i když ještě pořád musíš přidat nějakou tu nejapnou poznámku, ale už je to celkem snesitelné :wink:

A myslím, že JenikHK to shrnul moc pěkně a věcně.
Nejde o to, že bychom tvrdili, atmosféra je lepší nebo horší. Říkáme jen, že ty litrové tříválečky nejsou správná cesta. Já bych atmo 2.0 za litr spotřeby dolů nikdy nevymenil.
Naposledy upravil(a) enjoy dne 31.10.2020 20:53, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 20:49

IvanSt píše: 31.10.2020 20:19 Vždyť vám ta auta nikdo nebere kluci. Navíc pojem "správné auto" je vysoce relativní pojem a já téměř nepochybuji, že jste spokojeni. Pouze srovnáváme fakta a hodnotíme situaci na trhu. Mondeo 2.0i má dle hrubých statistik průměrnou spotřebu dle spritmonitor 8.9l/100km. O tom není třeba polemizovat, nebo to brát osobně. Pokud někoho zajímají specifičtější údaje, nechť si je vyhledá.
PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km :palec_nahoru:
Ach jo, uz jsem psal, ze do 2.0 mezi Mondey se micha e85. A tech 4,35 jsi videl v detailu? Krásný příklad, jake blbosti tam lidi zadavaji.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 31.10.2020 20:50

IvanSt píše: 31.10.2020 20:19 PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km :palec_nahoru:
Tak asi byva na kopci a potom ide stale dole svahom :)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 20:52

enjoy píše: 31.10.2020 20:47 Mondeo 2.0i při průměru 8.9l není běžný normovaný provoz, ale odpovídá to dálnicím nad 130 a nebo městský provoz.
Myslím, že to dokážu svědomitě říct, po těch 8 letech.
IvanST, jsem rád, že už se dokážeš bavit i realivne normálně, i když ještě pořád musíš přidat nějakou tu nejapnou poznámku, ale už je to celkem snesitelné :wink:
Presne... na to, jakou kravu ten motor tahne a ze k tomu nedomysleli 6q ta spotreba je super. Ono i po meste se da jet za malo, pokud se nestoji v kolonach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 20:52

stano. píše: 31.10.2020 20:50
IvanSt píše: 31.10.2020 20:19 PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km :palec_nahoru:
Tak asi byva na kopci a potom ide stale dole svahom :)
Jo, dole se mu to rozbije a zpátky jede vlakem, vzdyt je to Ford :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 31.10.2020 20:54

Můžeš tam zadat co chceš i nesmysly,nikdo to nekontroluje.Tohle bude ten případ.Chtěl tam zadat hodnotu na nastartování před rozjetím 😄
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 20:56

Hele nejnižší spotřeba Mondea 2.0i je na pětku 5.3l, po rovine. Takže to bude asi blbost :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2020 21:04

No ja to tuhle zkousel na strakonicky,jak jsme se tady o tom bavili, coz je rovina a pri nejakych 65 to ukazovalo i pod 5. Ale cestu pod 6 uz jsem dle pp dal :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 31.10.2020 21:08

Jo a na šestku by si tam měl minimálně 4,1.Spotřeba vás nezajímá,hlavní je spolehlivost,ale furt to řešíte :| :mrgreen: :totlsmile:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 21:16

Jsem jel Praha - Poděbrady za 5.8l.
Zpatky už mě to trošku sralo ta Eco rally, takže výsledek byl 6.1l.
Mít tyhle údaje před koupí auta, tak nevím kolik lidí by si kupovalo roztřesené tříhrnky s pěti dvouhmoťákama, aby to zamaskovali. Jo, není to ode mě moc korektní, ale on nich taky ne, když nám namlouvaji, že je to ta správná cesta vpřed a ten správný pokrok.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2020 21:18

Ma.rt píše: 31.10.2020 21:04 No ja to tuhle zkousel na strakonicky,jak jsme se tady o tom bavili, coz je rovina a pri nejakych 65 to ukazovalo i pod 5. Ale cestu pod 6 uz jsem dle pp dal :mrgreen:
Máš pravdu. Já tech 5.3l bral při cca 80km/h.
Mondeo si bez problémů vezme 5st. V 60km/h a pak to tedy bude asi tolik, jak říkáš.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů