Stránka 127 z 190
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.02.2013 20:19
od vitr73
mam dotaz na zkusene matadory...na kterem rele a nebo pojistce se vyskytne napajeni(at uz obsluzne a nebo spinane) az kdyz jde motor? diiik
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.02.2013 20:28
od stano.
V poistkovej skrinke v motorovom priestore som taku nenasiel. Iba poistky, kde sa objavi napatie pri zapnuti pristrojovky/klucik v polohe II.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.02.2013 21:22
od vitr73
ale musi nekde byt..spojka klimky nejde sepnout bez nastartovaneho motoru,vyhrejvani predniho okna taky ne...tak tam musinekde byt neco co sepne az po startu
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.02.2013 22:43
od stano.
To mas pravdu. Na poistkach u vodica sa da najst taka. Ja som to v motori nenasiel. Mozno mi nejaka usla...
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 16:24
od orisky
Forda mám za 1,-Kč a světla denního svícení za 438,-kulatá z Aukra.Spínají automaticky.Jde koupi světla za 200(mají homologaci RL,E, DRL) a zapojit je bez relátka:Mínusový pol diodových světel se zapojí na plusový pol potkávací žárovky ( nebo parkovací žárovky ),
plusový pol diodových světel se zapojí na vodič z pojistkové skříně, na kterém se objeví plus po zapnutí klíčku.
Takže po zapnutí klíčku jde plus do diod a minus tam jde přes žárovku tlumených světel. Jelikož tlumená světla mají odpor kolem 2,5ohm a diodová světla kolem 50 ohm, tak je úbytek na žárovce tlumených světel kolem pul voltu, což je zanedbatelené (navíc po nastartování není palubní napětí 12V, ale 12,8 - 14V ) takže diody svítí ( pokud nesvítí tlumená světla ) Po rozsvícení tlumených světel se na plusovém polu tlumené žárovky objeví plus, čímž rozdíl napětí na diodových světel je 0V, takže diodová světla zhasnou.
Jinak zákony jako dnešní politici, co je to snížená viditelnost. Němci mají udané metry k rozpoznání...Výška 250mm min. nad zemí je opravdu další nesmysl.Jako celé svícení. Mezi auty cyklista bez osvětlení...
Denní světla jsem koupil, abych obešel to devastující svícení se 150 W + karavam 5OW.Kdo nevidí neosvětlené vozidlo nepatří do silničního provozu. Ti stejně skončí dřív,nebo později...
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 16:49
od lucky.jack
Kdyby to nebylo tak kravsky napsaný tak bych snad i pochopil co tím chtěl básník říci

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 17:00
od ZaQik
je to zajimava myslenka:
DRL zapojis bez rozpinaciho rele - jeden konec na F32 a druhy na napajeni parkovacky (ve svetlech pin 4) ... pokud je parkovacka zhasla, tak proud tece z kostry pres parkovacku a DRL na F32 ... protoze je odpor parkovacky oproti odporu DRL zanedbatelny, tak veskere napeti zustane na DRL a ty se rozsviti ... v okamziku, kdy rozsvitis parkovacky (ovladacem svetel), DRL zhasne (bude na ni 12V od parkovacky i 12V z F32)
vyhody:
- neresis rele
nevyhody:
- pri praskle parkovacce se DRL nerozsviti
- 12V pres DRL a drat parkovacky dojde i do ovladace svetel a odtud i dal ... dal bych tam pro jistotu diodu
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 17:10
od orisky
Promiň, světla mi přijdou do týdne, tak Vám vysonduji plusový kontakt od zapalování. Možná už to někdo zodpověděl
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 17:24
od orisky
Líbí se mi jako nováčkovi, zde i jako majitele Fokuse 1,8, že jsou přemýšlející lidé, co dokáží myšlenku rozvinout.F32 je pojistka ? Neodpovídej, zjistím si to.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.02.2013 19:40
od Jardak
Mám obavu,že proud diodových světel bude moc velkej nato aby parkovačka zůstala zhasnutá.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.02.2013 21:39
od orisky
Nebude, měřil jsem H7 55W má odpor když je studená 0,5 ohmů. 55W/12V=4,58A. Zapojení, to jsou dva odpory v serii a proud protékající jednotlivými odpory v serii, je stejný a je :
50 ohmů + O,5 ohmů=50,5. U=R . I, I=U/R 12V/50,5ohmů= 0,23A, R . I = R1.I+R2.I. Prostě na tlumené žárovce bude 0,23 A, ke svícení potřebuje 4,58 A. Ještě pro jistotu bych denní světla uzemnil přes dvě tlumené žárovky. To by pak byla denní světla v serii s dvěma tlumenýma světlami spojenými paralelně.Zítra to dopočtu. R1 do serie + / R2paralelněR3/
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.02.2013 22:12
od orisky
1/R2 + 1/R3, (1/0,5ohmů=2ohmy + 1/0,5= 2) = 4 ohmy + 50 ohmů světla denní =54celkem v obvodu.
Prod klesne z O,23 A na O,22A. Napětí na tlumených žárovkách se rozdělí, takže tam v podstatě žádné nebude.S teplotou žárovek se odpor na nich zvětší, proud tím ještě víc klesne, trochu se zvedne úbytek napětí na denních, ale aspoň se zvedne i jejich životnost

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 23.02.2013 08:59
od paranmax
Zdravím jenom takový dotaz. Zajimal se někdo o LED žárovky H7? Mám na mysli tyto
http://www.dobry-obchod.cz/produkt/95c- ... w-bila-h7/
Nemá s nimi náhodou někdo zkušenost, nebo zda jsou homologované?
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 23.02.2013 09:33
od orisky
Nehodí se do světlometů,nesvítí! Jedině na tuning, pod sedlo motorky...
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 23.02.2013 09:42
od orisky
Tak ta LED je zajímavá, nepatří do světlometů.