Stránka 126 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 05:03
od pkadecka
Ma.rt píše: 30.10.2020 20:05 Az na to, ze ty uvedene CO2 u novych motoru jsou akorat vlhkym snem z laboratore.
Spritmonitor není sen z laboratoře, ale skutečné spotřeby aut lidí, co s nimi jezdí po skutečných silnicích.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 08:10
od Ma.rt
Ja psal reakci na tvoji nesmyslnou poznamku o co2, ne o spritmonitoru, tak to neprekrucuj.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 12:20
od pkadecka
Co? Emise CO2 je jen jiné vyjádření spotřeby auta. Nižší spotřeba = nižší emise CO2, je tam přímá úměra.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 14:14
od IvanSt
Marty naráží na udávané spotřeby od výrobce a reálné spotřeby v provozu. Nesleduji to, ale mám domnění, že tato "nová" metodika, na kterou si většina stěžuje, má být (nebo už je) předělána a nová auta mají (mít) udávanou spotřebu znovu blíže k realitě.
Tedy ačkoliv výrobce udává průměrné hodnoty 4.9l/100km vs. 7.9l/100km u podobně výkonných 1.0EB a 2.0i, tak realita je řekněme 6l vs. 8l. U nových motorů tedy udávané hodnoty klamou více, ale to asi všichni víme a na reálné spotřebě starých a nových motorů to vůbec nic nemění.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 15:53
od Ma.rt
Jo, tak jsem to myslel. Já už mám mockrát odzkoušeno a už jsem to tu psal - 1. verze 1.0 EB focus combi vs. 2.0 mondeo combi - žádné 2l rozdílu se nekonají ani náhodou. Za poslední rok mám průměr 7,3 a to v tom jsou poskoky s dětmi, nákupy a pod. Abych jezdil za 8, to bych musel jezdit brzda/plyn, nebo nadlimit. A kolega vždycky mluvil o 6,5 jako typickém průměru, nehledě na to, že už mi mockrát nestačil.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 17:25
od IvanSt
Jo jo jo.
Dle spritmonitor:
Focus 1.0EB spotřeba 6.7l/100
Focus 2.0i spotřeba 8.2l/100
Mondeo 2.0i spotřeba 8.9l/100
...takže asi tak.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 17:32
od pkadecka
IvanSt píše: 31.10.2020 14:14 Marty naráží na udávané spotřeby od výrobce a reálné spotřeby v provozu.
Já jsem od začátku odkazoval na spritmonitor, ne na údaje od výrobce. A spritmonitor jsou reálné spotřeby v provozu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 17:38
od Ma.rt
Nevim, jestli u focusu, ale u mondea jsou zahrnuta auta jezdici na E85, ktera berou bezne kolem 11 a neni jich tam malo.
Pokud je tam velky podil aut z nemecka,kde se po dalnici jezdi neomezenou rychlosti,tak to taky udela sve.
Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 17:53
od IvanSt
To ale nevyvrátí mnohem přesnější statistický výsledek ze spritmonitoru. A taková je realita. Jediné, co s tím můžeš dělat, je zaregistrovat se na spritmonitor.de, ať s tím žalostným průměrem trošku pohneš :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 18:08
od fofok
Vždyť si tam dáváš druh benzínu i bioethanol tam je zvlášť :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 18:44
od pkadecka
Ma.rt píše: 31.10.2020 17:38 Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.

Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 18:57
od Ma.rt
To muzes, ale nefunguje to. Zafiltrujes Super a vylitaj ti tam i Flexifuely jezdici velkou cast na E85.
Presne srovnání je ale jedna trasa soucasne se dvema auty, co se ti na tom nezda? Na normalnich trasach je rozdil, jaky jsem psal. Když pojedeme po dalnici 180, bude rozdil vetsi. Stejne tak pokud v zacpach ujedeme 10km za hodinu. Jenze to jsou tak krajni rezimy, ze mě to jako spotrebitele nezajímá. Pokud s atmoskou dokazu bez problémů jezdit za 7,3 a mel bych menit za mensi a slabší auto s mene spolehlivym motoren a s prumerem o 0,8 nizsim, tak díky, ale fakt ne.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 19:03
od Ma.rt
pkadecka píše: 31.10.2020 18:44
Ma.rt píše: 31.10.2020 17:38 Neni přesnější mereni jet se dvěma auty za sebou? Coz ja mam opakovane zmereno na dvou konkretnich autech, ze ten rozdil je mensi nez litr. Takze asi tak.
Není. Porovnáváš dvě auta a dva řidiče. Na spritmonitoru je těch aut několik desítek od konkrétní motorizace. To vypovídá o spotřebě mnohem líp.

Ještě bys mohl obě auta postupně vlastnit a jezdit s nimi. Pak bys měl jasno, kolik je dlouhodobý průměr u jednoho řidiče, stejné trasy, stejný styl jízdy atd. Takhle mám přehled já, za kolik jezdil focus 1.6 a za kolik mazda 2.0 (jenže mazda je těžší, tak se to nedá přímo porovnat).
To si pis, ze je. Pokud jedou auta za sebou, neni nic přesnějšího, protoze ta auta jela stejne a to jestli tam sedi Pepa nebo Karel udela mozna tak desetinu v tom, jestli na 120km parkrat brzdil motorem nebo brzdama. Ja vim, ze to je srovnání jedne konkrétní cesty, ale vystihuje to muj rezim, jak auto používám a ze mne tb nic moc nepřinese. Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 19:07
od enjoy
"Pokud nekdo lítá 180 po dalnici, jezdi hodinu v zacpe skrz Prahu, pak je to samozrejme jina situace"

Fakt? Takže jsem si koupil asi špatné auto před těmi 8 lety :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 31.10.2020 19:18
od Ma.rt
Ne, ty sis koupil spravny :D