Kdyby 1.0-1.2 TSI měly stejnou spotřebu jako 2.0 atmosféra, měly by i stejné CO2 a nic by výrobce nenutilo nahradit atmosféry turbem. Ani úředníci.Ma.rt píše: 29.10.2020 15:36 Zrovna foukany litr proti atmo 2.0 neprinasi celkem nic. Ta atmosféra dokáže jezdit za podobnou spotřebu, motor je jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi, kultivovanejsi, takze ekonomika novych motoru neni zadny zazrak.
Když si spritmonitoru vyfiltruješ auta podle motoru, oktávka 1.6 má průměr 7,4, 1.2 TSI 6,2, 1.0 TSI má 5,9.
To samé pro focus 1.6 průměr 7,5, focus 1.0 průměr 6,7. To není pár desetin, ale litr rozdíl. Oproti focusu 2.0 ještě víc, ten tam má průměr 8,2.
Mám benzínový atmosférický dvoulitr, tak vím, za kolik dokáže jezdit. Oktávka s 1.4 TSI má stejně koní, ale spotřebu nižší a není to pár desetin.
Atmosféra vede ve spolehlivosti, co na motoru není, to se nemůže porouchat. Oproti tříválci je i kultivovanější. Ale ve spotřebě prohrává, turbo zvyšuje účinnost motoru, to je prostě fyzika. Na to se přišlo už u dieslu, fabia 1,9 SDI s mizernými 47kW bylo dost líné auto, 1.9 TDI mělo 74kW (dobře, od 66 až do 100+ kW), jelo to podstatně líp se stejnou spotřebou. Bez turba by na stejný výkon musel ten diesel mít asi 3-4 litry objemu, ale pak by nejezdil za 4-5 litrů.