Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 30.10.2020 05:50

Ma.rt píše: 29.10.2020 15:36 Zrovna foukany litr proti atmo 2.0 neprinasi celkem nic. Ta atmosféra dokáže jezdit za podobnou spotřebu, motor je jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi, kultivovanejsi, takze ekonomika novych motoru neni zadny zazrak.
Kdyby 1.0-1.2 TSI měly stejnou spotřebu jako 2.0 atmosféra, měly by i stejné CO2 a nic by výrobce nenutilo nahradit atmosféry turbem. Ani úředníci.

Když si spritmonitoru vyfiltruješ auta podle motoru, oktávka 1.6 má průměr 7,4, 1.2 TSI 6,2, 1.0 TSI má 5,9.

To samé pro focus 1.6 průměr 7,5, focus 1.0 průměr 6,7. To není pár desetin, ale litr rozdíl. Oproti focusu 2.0 ještě víc, ten tam má průměr 8,2.

Mám benzínový atmosférický dvoulitr, tak vím, za kolik dokáže jezdit. Oktávka s 1.4 TSI má stejně koní, ale spotřebu nižší a není to pár desetin.

Atmosféra vede ve spolehlivosti, co na motoru není, to se nemůže porouchat. Oproti tříválci je i kultivovanější. Ale ve spotřebě prohrává, turbo zvyšuje účinnost motoru, to je prostě fyzika. Na to se přišlo už u dieslu, fabia 1,9 SDI s mizernými 47kW bylo dost líné auto, 1.9 TDI mělo 74kW (dobře, od 66 až do 100+ kW), jelo to podstatně líp se stejnou spotřebou. Bez turba by na stejný výkon musel ten diesel mít asi 3-4 litry objemu, ale pak by nejezdil za 4-5 litrů.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 30.10.2020 10:18

Přemýšlet globálně není jednoduché. Většinou si dotčený majitel auta s běžnou spotřebou 8l/100 řekne, že jemu to vlastně taky dokáže jezdit za 6 a celý problém je tímto pro něj rázem vyřešený.
pkadecka píše: 30.10.2020 05:50 Atmosféra vede ve spolehlivosti, co na motoru není, to se nemůže porouchat.
Ač s tímto obecným a logickým evergreen výrokem souhlasím, i zde by se našel rozpor. Sypou se hlavně stará auta. Ale srovnávat spolehlivost 15-20let staré atmosféry s 5-10 let starým malým turbem, není fér.
Každopádně narážím i na pokročilé výrobní postupy, moderní technologie, materiály. Vyrobit s tímto koncepčně zastaralý jednoduchý atmosférický motor, spolehlivost by byla zase o kus dál. Ale to bychom se nikam neposunuli.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 30.10.2020 10:22

koukni na to video od ZaQika, tam je pekne vysvetleno v podstate vse https://www.youtube.com/watch?v=Z9fqm9ufbs4
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 30.10.2020 11:59

Svět motorů mám rád. S šéfredaktorem soucítím a jeho zaujaté názory na vývoj automobilismu znám. Ohledně elektromobility se s ním dá i souhlasit a reálný dojezd u nových el. aut si opravil sám. Bohužel (hlavně pro něj) se láska k automobilu u mladých lidí vytrácí. Já to akceptuji, doba je taková, lidé se chtějí dostat bezpečně a rychle do cíle a bezhlavým každodenním heslem "i cesta může být cíl" se drží snad už jen zarytí rádoby závodníci a majitelé starých vraků postávajících na benzinkách. Také mám jistou averzi k myšlení "proč bych měl být lepší než druhý".
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 30.10.2020 13:27

No jeho radikální názory jsou známy i to že je slávista a pravicově smýšlející.Ostatní redaktoři mají větší nadhled i o technice toho vědí mnohem více.Ve spoustě věcí s ním souhlasím,ale je potřeba na to koukat v širším kontextu.Pravice se třetí neslučuje se zeleným myšlením jenže se v tom teď točí spousta peněz a díky tomu se sem třeba nevozí moc auta z východu,vyvýjejí se nový technologie,výhoda pro naše evropské automobilky.Ostatní země k tomu stejně jednou dojdou a budou to brát od nás.O tom zrušení předplatného taky přemýšlím,ale zatím to rubrika bazar drží nad hladinou.A ano dnešní auta mají menší spotřebu,to je neoddiskutovatelný fakt.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 30.10.2020 13:39

jeho nazory na automobilismus (bohuzel se nedrzel jen tematu rozhovoru) mi neprijdou radikalni - proste nechce prijit o komfort a zabavu z uzivani auta ... co tam mas v automobilsmu radikalniho?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 30.10.2020 14:09

No ten jeho radikální pravicovej názor na vše mu zamezuje mít širší přehled a nadhled nad věcí.On to nemyslí zle,ale jako šéfredaktor nejčtenějšího motoristického časopisu,by se měl prezentovat jinak.Víc neutrálně.Za chvíli by nemuseli mít v redakci co testovat a mohli by psát jenom o starejch stodvacítkách, protože jim auto nebude chtít třeba nikdo půjčit.Nastěstí ho všichni znají a ví,že je tak trochu buran.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 30.10.2020 14:13

IvanSt píše: 30.10.2020 11:59 ... bezhlavým každodenním heslem "i cesta může být cíl" se drží ...
Na takom HaTePku, alebo este lepsie povedzme Favorite, to teda plati :lol:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 30.10.2020 20:05

pkadecka píše: 30.10.2020 05:50
Ma.rt píše: 29.10.2020 15:36 Zrovna foukany litr proti atmo 2.0 neprinasi celkem nic. Ta atmosféra dokáže jezdit za podobnou spotřebu, motor je jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi, kultivovanejsi, takze ekonomika novych motoru neni zadny zazrak.
Kdyby 1.0-1.2 TSI měly stejnou spotřebu jako 2.0 atmosféra, měly by i stejné CO2 a nic by výrobce nenutilo nahradit atmosféry turbem. Ani úředníci.
Az na to, ze ty uvedene CO2 u novych motoru jsou akorat vlhkym snem z laboratore. Stare motory jsou znevyhodneny jeste 5q prevodovkami. Ze turbo zvysuje ucinnost, to prece vubec nerozporuju. Akorat ne ve všech rezimech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 30.10.2020 20:14

Šestikvalt ti nesníží emise.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 30.10.2020 21:19

Ač nejsem fanoušek italské techniky, FIRE je přece jen legenda a do tématu se to i hodí, neb se vyrábí v atmosférické i přeplňované verzi.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_mom
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 30.10.2020 22:15

Já měl ten první litr v UNU koupeným původně v Tuzexu.Žralo 5,8l a celkem to jelo až na ty plechy.Vážilo to snad něco kolem 800 kg,tak to stačilo.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 30.10.2020 22:23

fofok píše: 30.10.2020 20:14 Šestikvalt ti nesníží emise.
Dovolím si nesouhlasit.1,6 by 6q neutočila, ale už v mojí 1,8 by se uživil. Na dálnici by to snížilo spotřebu a tím i emise, protože by to netočilo tak nesmyslně vysoko. To už se tu probíralo jinde. Na klidnou a plynulou jízdu při 140 by tam ta 6 vlezla vpohodě. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 30.10.2020 22:41

Nejde paušalizovat když neznáš otáčky.Jsou pětikvalty co na pětku točí míň nebo stejně co šestikvalty na šestku a šestikvalty jsou navíc větší,těžší.Takový teorie coby kdyby.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 30.10.2020 23:11

Napriklad taky 6kvalt v jednotkovom STcku vs klasicky iB5.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti