Stránka 118 z 162

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 17.09.2014 15:42
od stano.
Ja si myslim, ze vacsi vplyv bude mat, ci zmes vyrobia rano alebo vecer, ako pridavky kvoli indexu :D A ten vplyv bude na hranici merania a nie aby si ty to ako vodic zistil.
Faktom je, ze niekedy vyrobcovia dodavaju uuuuplne rovnake pneu len s inym oznacenim indexov. A cenou. To neplati iba pri pneu. Ono niekedy je lacnejsie pre vyrobcu predat lepsi vyrobok s horsim oznacenim za nizsiu cenu, ako ho naozaj vyrobit.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 17.09.2014 22:26
od fordavid
To s tou výrobou je dobrá myšlenka ;)

Vybavila se mi aféra Shell s prémiovou naftou za vyšší cenu, která ovšem byla stejná jako ta neprémiová. Ale třeba to bylo naopak a všichni dostávali prémiovou :mrgreen:

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 10:28
od Slid
Pokud je v TP napsan rychlostni index treba T 190km/h nesmis pouzivat gumy s nizsim indexem ( Q,R,S), ale minimalne T. Vyssi index nez T muzes pouzit.

T ( zima ) nebo V ( leto) jsou nejcasteji pouzivane rychlostni indexy, ( proto take ta levnejsi cena ), kterou dany vyrobce prosel v testu a je mozne do teto rychlosti gumu pouzivat.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 11:42
od pkadecka
http://www.mpneu.cz/indexypneumatik/

Citace vyhlášky:

Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

Já mám v TP uvedenou nejvyšší rychlost 185 km/h, tj. podle toho je dostačující rychlostní index T. Pak tam ale mám rozměry pneumatik a u všech je 82U, jen pro rozměr 185/65 R14 M+S (= zimní) je tam 82Q. Ale pro zimní gumy platí ještě tohle:

V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).

Tj. můžeš si dát na auto i nižší rychlostní index než je konstrukční rychlost (nebo index zapsaný v TP), pokud si dáš na palubku jakoukoliv samolepku s upozorněním na max. rychlost.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 12:35
od Slid
O nalepce jsem nevedel, myslel jsem, ze to v CR nemame 8O

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 14:03
od George V.
stano. píše:Ja si myslim, ze vacsi vplyv bude mat, ci zmes vyrobia rano alebo vecer, ako pridavky kvoli indexu :D A ten vplyv bude na hranici merania a nie aby si ty to ako vodic zistil.
...tak proč se ty H-čka vůbec vyrábí? Všichni by si kupovaly V-čka a výrobce by ušetřil nemalé prostředky za výrobu formy a logistiku.
stano. píše:Faktom je, ze niekedy vyrobcovia dodavaju uuuuplne rovnake pneu len s inym oznacenim indexov. A cenou. To neplati iba pri pneu. Ono niekedy je lacnejsie pre vyrobcu predat lepsi vyrobok s horsim oznacenim za nizsiu cenu, ako ho naozaj vyrobit.
...jenže to není tento případ. Znovu opakuji, že H-čka jsou častokrát dražší než V-čka. Mluvíme samozřejmě stále o letních gumách (větších rozměrů).

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 14:09
od stano.
To moze nadhadzovat predajca. Kedze sa ich tolko nepreda,drzi ich na sklade, stracaju hodnotu,po skonceni sezony musi dat vyraznu zlavu na posledne kusy.
Ja nevravim, ze je to konkretne tento pripad. Ale ze to tak byva.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 14:20
od pkadecka
Obecně vyšší rychlostní index = vyšší cena. Když to je v nějakém e-shopu naopak, znamená to, že těch s vyšším indexem nabrali vagón, dostali množstevní slevu a můžou to pak prodávat levnějc. Samo, že pak ztrácí smysl, aby v tom samém obchodu měli nižší rychlostní index za nižší cenu, ale buďto prostě nechtějí jít pod svoji minimální marži (nebo dokonce pod nákupku) a nebo si toho ještě nevšimli.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 18.09.2014 14:41
od stano.
Alebo sa toho chcu zbavit. Dovody akekolvek.

Napsal: 18.09.2014 15:12
od Lion30
Výrobce pneumatik vyrábí počet gum podle objednavek z automobilek (to jsou pneu pro prvovýrobu takové se do volného obchodu nedostanú ) pak si objednavaju eshopy počet pneu (takovým pneu se říká druhovyroba to je pro běžný prodej ) potom moze nastat že jsou rozdílné ceny když jim zbydou.Taky vesměs se ceny bývají vyšší u nej prodávanejsich pneu.A to že je mnoho různých druhu a typů za to mozou automobilky ty si určují co chcou a výrobce se musí přizpůsobit jinak má smůlu.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 19.09.2014 11:27
od memento
George V. píše: ...jenže to není tento případ. Znovu opakuji, že H-čka jsou častokrát dražší než V-čka...
A co dalsi parameter - hmotnostny index? Moze to byt pneu na vacsiu zataz (na van?) vyrabane v mensich mnozstvach, potom sa to odrazi na cene...?

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 19.09.2014 11:54
od George V.
Hmotnostní index je stejný; pro VAN by ta guma měla označení XL a tam je ta cena už diametrálně odlišná, ale tady je to v řádu desetikorun...

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 22.09.2014 09:33
od Slid
George V.: myslim, ze to zbytecne moc resis :D

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 22.09.2014 20:09
od Alon
Chlapy co ty NEXENY? Má někdo zkušenosti?? Díky moc.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 23.09.2014 08:22
od Slid
Ja nexeny nejezdil, znamej je ma na octavii, nijak na ne nenadava. Proste jezdi a je spokojen.
Ja jen vim ze to jsou jihokorejci, se Skoda auto maji kontrakt a dodavaji na Octavie, Rapid, atd. Nexeny jsou znama jihokorejska znacka pokud se ptas na tohle. Pouzivaji je taky Mitshubisi, Fiat....