Stránka 116 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:12
od Ma.rt
stano. píše: 24.09.2020 17:20
Ma.rt píše: 24.09.2020 14:10
To plati ve vakuu
Ano? Odkedy?

... predpokladam, ze si to z kontextu myslel LEN vo vakuu
Tak jinak...grav.sila pusobi stejne, ale proti jde odpor latky, ve ktere se predmet pohybuje, treba vzduchu...neboj, nejakou fyzikou jsem si prosel.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:17
od stano.
Ano, to je odpor vzduchu.
Pisal som, ze rychlost volneho padu nezavisi od hmotnosti. Takze... co s tym ma alebo nema vakuum?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:23
od Karel2
stano. píše: 24.09.2020 10:03
Odkedy je trecia sila zavisla od velkosti plochy?
stano. píše: 24.09.2020 17:26
Jeden kruzok vyvija urcitu tlakovu silu voci stene valca a vytvara nejaku treciu silu. Ked das kruzky dva, bude dvojnasobna. Ked ich bude 10, bude 10 nasobna.
Nezda se Ti ze si protirecis?

Zacalo to preci valivym odporem a s tim souvisejicim trenim maleho vers. sirsiho loziska. Ty by jsi me presvedcil, ze noc je bila a den cerny.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:39
od ballu
Musím, ty Anštajne , od kdy dle tvých fantasmagorií chodí kroužek po válci. Snad mezi těmato plochama musí být olejový polštář




.
Raději již nic nepiš, najdeš to na guglu, hodíš sem, kulové tomu rozumíš a když máš k tomu vysvětlit proč, tak z tebe vyleze kokotina na entou.
Dle tvých znalostí problému, by byl motor vydřen po 2 tisících km.
Na tvou odpověď ohledně tlaku kroužku na stěnu válce by se nikdo nedočkal, protože na netu to nenajdeš. Vyšší vytláčí olejový polštář mezi stěnou válce a kroužkem. Nižší zase propouští spaliny do oleje. Proto byl problém s oleji A1 které ten polštář svou viskozitou( tak je pojmenován pohyb molekul oleje mezi dvěma pohybujícíma plochama) neudržely.
A jinak pro odbornou veřejnost a ne pro tebe guglaři, tlak je spočítán na cm čtvereční na plochu kroužku, aby byl tlak optimální jestli má kroužek 1,5 nebo 2,5 mma olej na stěnách zůstával a nebo nešli přes kroužky spaliny do oleje.
To samé na klice , u oturbených babet by musely být dvě olejové náplně, jedna na mazání všech uložení tlakem kolem 5bar a druhá jen na mazání stěn válců , odolná pro kontakt se spalinama.
Ten váš olejíček rychle promaže, to ano, ale dle hydromechaniky taky rychleji vyteče. To znamená, že pro tuto ekologickou sračku by musela být zvlášť řídící jednotka, která by řídila tlak oleje dle zatížení v šálcích na klice. Další věcí by musel byt olejový filtr na sání a ne na výtlaku, protože ten rozdílný potřebný tlak by pajšl filtru roztrhal.
A nyní zapřemýšlejte co jsem napsal. Většina z vás je odchovaná je logickou "1" a "0" na jejim principu funguje PC, jinak o mechanice, uložení a jejich vůlí, diletaci svěrů ví z vás málokdo.
Uvědomte si , že auto na tišťák nepojede, ale motor bez tišťáku ano.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:59
od Ma.rt
stano. píše: 24.09.2020 19:17
Ano, to je odpor vzduchu.
Pisal som, ze rychlost volneho padu nezavisi od hmotnosti. Takze... co s tym ma alebo nema vakuum?
Protoze volny pad je jen ve vakuu. Ve vzduchu to není volny pad.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 20:27
od ballu
Teorie volného pádu funguje jen ve vakuu. V praxi to funguje dle nadmořské výšce, to znamená hustotě vzduchu.
Něco podobného je bod varu , jiný bude u moře a jiný na Gerlachu.
A nyní se třes, co za ptákovinu vyguglí expert na vše.
On ten expert ani neví, že motor s nadmořskou výškou jde dolů i o 20% na výkonu.
A takového tu trpí admíni jako chovnou. Každého má za vola, jen on vše ví nejlépe. Nejraději by neřídil jen to, co v ČR máme číst, koho volit, jak co máme řešit, ale řídil celou zeměkouli.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 21:01
od ballu
Když se vrátím k motorům, potřebnou mechaniku babet a potřebné aby fungoval jsem popsal, ale jen dodám, že ten by byl sakra drahý.
Vrátím se k samotnému principu.
Aby nedocházelo k průserům, musela by být i změna vstřiků. Do třeba 3000 otáček( plácám, neznám křivku) volit nepřímý vstřik do paroží sání. Dle návaznosti na naladění převodovky, nebo opačně, přeskládat převodovku dle motoru, by ŘJ přepla plynule na vstřik přímý. Teprve tak by motor fungoval, když pominu chybějící rezervu uložení kliky a sračku a ne olej.
No a nyní si dovedete představit, co by ten motor stál?
Ale fungoval by bez poruch.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 21:05
od Ma.rt
Ala Gerlach, takhle prece funguje papinak

Jinak kombinaci přímého a nepřímého vstriku uz snad dela VW v TSI?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 21:13
od ballu
Je možné, mám mezery

protože koncern nesleduji, mám k němu averzi.
Aspoň je vidět, že mé technické úvahy jdou správným směrem.

Jen o něj zavadím, když šéf servisu popisuje, samozřejmě u piva, co vypreparovali z motoru

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 23:34
od stano.
Ma.rt píše: 24.09.2020 19:59
Protoze volny pad je jen ve vakuu. Ve vzduchu to není volny pad.
Ok. V prvom prispevku som pisal o pade z vysky. Nie volnom.
Ale aj tak. Ci vakuum, ci vzduch. Aky suvis ma hmotnost telesa?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 23:38
od stano.
Karel2 píše: 24.09.2020 19:23
stano. píše: 24.09.2020 10:03
Odkedy je trecia sila zavisla od velkosti plochy?
stano. píše: 24.09.2020 17:26
Jeden kruzok vyvija urcitu tlakovu silu voci stene valca a vytvara nejaku treciu silu. Ked das kruzky dva, bude dvojnasobna. Ked ich bude 10, bude 10 nasobna.
Nezda se Ti ze si protirecis?

Zacalo to preci valivym odporem a s tim souvisejicim trenim maleho vers. sirsiho loziska. Ty by jsi me presvedcil, ze noc je bila a den cerny.
Ci je lozisko sirsie alebo uzsie nema suvis so silou, ktora tlaci kolmo na os otacania, nie? Ta je konstantna. Takze od zaciatku ide o velkost plochy.
Stale som sa nedozvedel aky je suvis medzi velkostou trecej sily a velkostou stycnej plochy.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 25.09.2020 00:43
od ballu
Chlapče, máš v tom pěkný guláš. To jen potvrzuje, že to vyguglíš, ale vůbec tomu nerozumíš.
Když již hodíš něco do placu, tak se vyjadřuj technicky, radiální nebo axiální tlaky na ložisko a ne
jak zedník od vás z krčmy.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 25.09.2020 07:03
od Ma.rt
stano. píše: 24.09.2020 23:34
Ma.rt píše: 24.09.2020 19:59
Protoze volny pad je jen ve vakuu. Ve vzduchu to není volny pad.
Ok. V prvom prispevku som pisal o pade z vysky. Nie volnom.
Ale aj tak. Ci vakuum, ci vzduch. Aky suvis ma hmotnost telesa?
Delas si ze me pr.el? Nastuduj si tihova sila, odpor prostredi. Mas dojem, ze kdyz pustim na zem ocelovou kulicku a papir A4, ze budou padat ve vzduchu stejne? Ve vakuu samozrejme ano.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 25.09.2020 07:15
od Karel2
Stano, pokud bude mit pist 3 stejne krouzky, tak ho zatlacis dovnitr valce silou napr. 1N, pokud bude mit ten stejny krouzek, ale jeden, tak to bude snad 1/3 ne? A proc, protoze diky mensi treci plose toho 1 krouzku, bude tretinove. U loziska v klice, (ojnici) je v tom navic schopnost prenest radialni silu a ta je u sirsiho loziska snad vestsi. Treci odpor loziska stejneho prumeru, ruzne sirokeho (napr.10-20mm) je skoro stejny, ale rozdil tam je. Diky treni vetsi plochy(viz. ty krouzky), co se dotykaji a to i pres mezivrstvu oleje, maziva. U tech lozisek na klice v tom clanku neslo o treni, ale o to, ze jsou mensi jak obvykle, zaroven diky vetsim tlakum(turbo) je na ne vyvijen vetsi radialni tlak. Pokud jde o to treni, jak uz jsem psal, konstrukter se snazi poskladat motor s co nejmensim trenim(pohybovym odporem), mazanim trecich ploch atd. a scita kazde %, protoze v realu to udela docela dost, bohuzel to prehani na ukor zivotnosti motoru(soucastek), ale to je zname, ze jsou tyhle motory konstruovany na 200k km v idealnich podminkach provozu. Navic se k tomu prida nesoumerny chod 3valce, ktery neni v prubehu zivotnosti motoru stejny a mas zadelano na problem. Z principu by i tenhle motor sel udelat OK, ale ne pod direktivou EU.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 25.09.2020 07:20
od pkadecka
Hoši, že vás to baví.