Stránka 115 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:16
od ballu
Dle veličin, na které se ptáš a jaký mají na sebe vliv, jen mně utvrzuješ, že o mechanice motoru víš kulové, hlavně že se tu budeš hádat, jak jsou babety lepší. Když to bude někdo jiný než já, dá ti hospodskou odpověď ty budeš spokojený jak želva.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:20
od fofok
Já chci vidět důkaz,že ty ložiska jsou opravdu menší jinak to je jen klasická hospoda.Dle veličin mě zajímá jestli tomu rozumíš ty nebo ostatní,ale díky vyhýbavý odpovědí si mě utvrdil že ne,takže zase ta hospoda

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:21
od stano.
Karel2 píše: 24.09.2020 11:36
Stano, odpovez na otazku proc se zmensuji pistni krouzky u motoru, nebo v pripade motorek se dava jen 1?
Ked sa da jeden, tak trenie nevytvaraju dva, ale len jeden kruzok.
Uzsi je preto, ze potom ma mensiu silu ktorou tlaci na steny, takze je nizsia trecia sila. A zaroven je mensi koeficient k alebo mi, rozne sa uvadza vo vzorcoch - tzv. drsnost plochy. Cim drsnejsia stycna plocha, tym vacsi. Ale praveze rapidne rastie pri prilis hladkych plochach, kedy zacinaju posobit medzimolekulove sily dvoch materialov. Ci uz su to dva hladke kovy alebo napriklad dve sklene tabule. Preto sa neda suchnut po sebe sklo, napriek tomu, ze je extremne hladke. A dole na kluke je medzi tymi kovovymi plochami olej. Ale vrchne piestne kruzky nie su mazane olejom (ano, drobny zostatok tam stale je).
Krcmovi znalci o takomto netusia. Ved prave preto najviac objavov a posunov ci vo vede alebo v technike je prave z krcmy. Tam su znalci

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:25
od Ma.rt
stano. píše: 24.09.2020 10:03
Ano, ide sa na hranu moznosti techniky, ktora moze byt masovo produkovana. Vieme to spravit lepsie, aj trvacnejsie, ale za ine peniaze.
Tak na akademické fyzikalni debaty nemam, ale to, co jsi napsal, to me přesně s.re na novych motorech. V dusledku se musim přizpůsobovat ja, aby se náhodou někde neco nevysr.lo, protože vsechno je na hrane. Fakt jsem rad za to, co mam pod kapotou ted.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:27
od ballu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:29
od fofok
Karel psal menší.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:44
od stano.
Ja viem. Zaklady fyziku su velmi tazke. Preto krcmovi znalci dopadli v skolskom systeme tak, ako dopadli.
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Sranda, co?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 12:51
od ballu
Jen kontolní otázka pro našeho odborníka, než si odskočí odpovídat na otázky ohledně viru.
Jakým tlakem tlačí kroužek na stěnu válce 1,5mm a 2,5mm síly ,stejného průměru, stejnou nebo rozdílnou?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 13:23
od Karel2
stano. píše: 24.09.2020 12:21
Karel2 píše: 24.09.2020 11:36
Stano, odpovez na otazku proc se zmensuji pistni krouzky u motoru, nebo v pripade motorek se dava jen 1?
Ked sa da jeden, tak trenie nevytvaraju dva, ale len jeden kruzok.
Takze pri jednom krouzku, je mensi plocha a tedy mensi treni a motor jde lip do otacek i diky tomu mensimu treni ne?
To same u zmensujicich se krousku 3-1,5mm, mensi treni, mensi odpor ne?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 13:41
od ballu
Ja viem. Zaklady fyziku su velmi tazke. Preto krcmovi znalci dopadli v skolskom systeme tak, ako dopadli.
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Standa, co?
Asi jo, měl si nešikovný pád na.....
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 14:10
od Ma.rt
To plati ve vakuu

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 14:49
od ballu
Nech ho, přetrhneš mu myšlenku.
Mně by zajímalo, nejen mne, má to kousek od baráku, jakou změnou prošly tankové motory v Martíně? Přidali dvě turba navíc a odpojování válců?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 17:20
od stano.
Ma.rt píše: 24.09.2020 14:10
To plati ve vakuu
Ano? Odkedy?

... predpokladam, ze si to z kontextu myslel LEN vo vakuu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 17:26
od stano.
Karel2 píše: 24.09.2020 13:23
Takze pri jednom krouzku, je mensi plocha a tedy mensi treni a motor jde lip do otacek i diky tomu mensimu treni ne?
To same u zmensujicich se krousku 3-1,5mm, mensi treni, mensi odpor ne?
Jeden kruzok vyvija urcitu tlakovu silu voci stene valca a vytvara nejaku treciu silu. Ked das kruzky dva, bude dvojnasobna. Ked ich bude 10, bude 10 nasobna.
A znovu zopakujem. Vlastnosti stycnej plochy su "skryte" v koeficiente k/mi. Ft = k . Fn
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.09.2020 19:08
od stano.
A ako teda zavisi trecia sila od velkosti stycnej plochy? Linearne - priamo ci nepriamo umerne? Alebo je tam iny vztah, exponencialny ci logaritmicky? Alebo nejaky iny?