Nejsem si tak zcela jistý, zda všichni říkají, že plechy jsou na zimu lepší než lité disky

- já tedy ne, ale jde hlavně o praktičnost.
Pro mne osobně je snažší mít sadu letních kol (alu) s letními pneu a sadu zimních kol (ocel) se zimními pneu, protože pak jen měním kola a nemusím s tím jezdit do pneuservisu

(pokud je zrovna nepotřebuji znovu vyvážit).
Do zimních pneu musíš investovat tak jako tak a při ceně nových ocelových disků (cca 800,-Kč/ks v akci) a porovnání nákladů na kompletní přezutí, vyvážení a montáž na auto v pneuservisu to máš tak max. za 3 roky zpátky

- to je ta "horší varianta". Troufám si tvrdit, že velkou většinu z nás postihla ta "lepší varianta" v tom, že auto koupili s plechovými disky a alu dokupovali až posléze, takže komu plecháče zůstaly, tak se logicky nabízí je použít v zimě, protože chtě nechtě v zimě disky trpí více
