Co sa tyka toho superb, tam je podla mna situacia kusok ina, pretoze ak spravne chapem, tak ho hlavne nevidel za nakladakom. Prednost vs. rychlost sa ale rozoberala aj v inej diskusii, tak len hodim moj nazor.
Ak by sme situaciu zahnali do extremu, tak takymto pristupom dokazes aj to, ze mozes ist po hlavnej v obci v noci 250km/h s vypnutymi svetlami a vodic z vedlajsej je povinny Ta vidiet a dat prednost a ak to neurobi, je jasnym vinnikom nehody, pretoze dat prednost je najdolezitejsie. Svet ale nie je ciernobiely, takze navrhujem pozriet blizsie na mozne odtiene sivej. Rozhliadnut sa, zbadat auto, odhadnut rychlost, vypocitat drahy, rozhodnut sa, ze je dobry cas na vyjazd na hlavnu je postupnost ukonov, ktore musi vykonat vodic z vedlajsej. Nazvime to "experiment". Ma urcitu pravdepodobnost, ze dopadne dobre 99.9% a pravdepodobnost, ze dopadne zle 0.1%. Tym, ze menime parametre (napriklad zvysujeme rychlost auta na hlavnej) postupne zvysujeme pravdepodobnost, ze dopadne zle. Ked dopadne zle, prichadza reakcia vodica, ktory nedostal prednost - snazi sa (zvacsa) zrazke zabranit. Opat experiment, ktory sa moze podarit, ale aj nemusi. A s rastucou rychostou sa pravdepodobnost posuva k "nemusi". Ak to teda statisticky zhrnieme, tak plati, ze cim vyssia rychlost, tym vacsia sanca, ze nastane situacia nedanie prednosti + nasledna kolizia. MPR je imho rozumna hranica, po ktoru sa da vina jednoznacne pripisat vodicovi, ktory nedal prednost. Akekolvek prekrocenie MPR vsak k nehode a nasledkom prispelo, takze je namieste diskutovat minimalne o spoluvine a pri extremoch az po jednoznacnu vinu na strane pirata (ako pripad s Langosom, ktory som poslal).
Urcite ale podpisujem tuto pasaz z clanku (ktora zrejme zahrna aj pripad so superbom):
„Obecně není akceptovatelné, aby si nejasnou situaci v silničním provozu řidič vykládal ve svůj prospěch, ...
Milujem vodicov, ktori hupnu z vedlansej pomaly do pol pruhu "pretoze sa nedalo nic vidiet". Potom aby niekedy clovek brzdil aj očáma

.