Stránka 112 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2020 08:14
od smoula
Ale tak vysvětluj to ženským a pod, že to musí vytáčet aby se to pročistilo a motor se neničil. Tě budou mít za dementa, protože by se ten motor ničil, jak píše stano! Taky jsem pár takových diskuzí už měl
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2020 08:58
od stano.
Ma.rt píše: 10.09.2020 08:10
no vidíš, přitom jednoznačně pravdivý je jen ten první důvod.
Pokazit motor - je to přesně naopak, pro motor je dobré ho občas prohnat. Nízké otáčky při zátěži nesvědčí žádnému motoru.
Spotřeba - i vyšší otáčky můžou být ve spotřebě příznivější, hlavně při záteži.
Ja to pisem ako zdovodnenia, preco to netocia. Nie ze je to naozaj tak. Asi tak ako pise smoula. Tiez som otca musel naucit, ze to nie je Skoda 120 s M6AD. Ma 16ventil, a z casu na cas to treba poprehanat. Lebo dovtedy vsetky divne spravania auta a zvlastny chod motora zmizli, ked som spustil live data na diagnostike a isiel to prevetrat. Zrazu bolo auto opravene.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2020 10:50
od Ma.rt
Nemáte pujcovat auto zenskejm

No ja i S125 proháněl pres 5500

sice uz se to trochu hadalo, ale na trojku se tak dalo dosáhnout zajímavé rychlosti v mistech, kde by to od skudky nikdo moc necekal
Jinak ja tu atmosku obhajuju ze sveho pohledu. Kdo nechce moc radit, tak tomu to nevysvetlim, to souhlasím.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.09.2020 22:27
od ballu
Nevím, jestli to tu již je.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... -malorazky
Je tam popsána veškerá problematika oturbovaných babet jak po konstručních paskvilech, tak i olejích, které neumažou a ještě zvyšují enormě zakarbonování motoru.
Tyto motory mají samé "pozitiva"
Přesně co jsem popisoval a tyto informace měl dříve, než měl vůbec někdo odvahu v odborném časopise něco napsat.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.09.2020 23:13
od stano.
To su pomotane kydy. A v diskusii klasicky nasrane.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.09.2020 23:23
od fofok
Jeden příspěvek jak od ballua, schválně jestli poznáte kterej

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 00:00
od ZaQik
"motor ze sekacky" - to se neomrzi

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 06:32
od Karel2
stano. píše: 22.09.2020 23:13
To su pomotane kydy. A v diskusii klasicky nasrane.
no kydy pises ty,
V CEM TEN CLANEK LZE, co je v diskuzi je snad nepodstatne
mm. kdyz skodovka zacala jezdit na zapade mistrovstvi sveta atd., tak se smali ze ma motor jako oni v sekackach, po par porazkach vsak asi zmenili nazor

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 06:46
od jenikHK
Netusite, co má znamenat v bodu 5 "Jenže vytvořit potřebný olejový film na kovových součástkách při nízké viskozitě není jednoduché. To vede ke vzniku karbonu. "?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 07:04
od Karel2
taky jsem nad tim premyslel, jak to myslel, no film s "bordelem" setrou krouzky a nanese se novy, cisty, pokud ne, tak to jde "nasucho" a to opotrebuje valec, koruzky atd. a tim nestiranim se tam ten bordel usazuje?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 07:48
od pkadecka
Co z toho článku plyne:
1) Neřadit podle toho, jak mi radí auto, ale vytočit motor o trochu víc. A nejezdit 50km/h na pětku. (Nedejbože na šestku.)
2) Když servistní plán říká vyměnit svíčky po 100 000 km, udělat to třeba po 50 000 km. Tím se nic nepokazí.
3) Měnit olej po 10 000 - 15 000 km (a ne po 30 000 i když to říká servisní plán nebo se olej jmenuje longlife). Když auto jezdí převážně po městě, tak spíš po 10 000.
4) Měnit stejně často i olejový fitr.
5) Vypnout start-stop.
Trochu to zvýší náklady na provoz, protože trochu vyšší spotřeba benzínu a častější výměny svíček, oleje,filtru --> ale prodlouží to životnost motoru.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 07:52
od Karel2
no ja radim za 4 ve stovce

, vazne ale jezdim nad 2000 otacek, tedy 50 po meste za 3 a proto mam spotrebu 7,5-8l/100

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 07:52
od Stanley_vy
Takže nic, co bych při běžném provozu (i jakéhokoliv jiného) auta nedělal.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 08:26
od Karel2
jo, ale ja se porad divim, ze stejny auta i motor, akorat kombi, tu maj spotrebu 6,5/100

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.09.2020 08:34
od pkadecka
50 jedu na čtyřku, pokud to není do kopce. Asistent řazení v mazdě nemám; u firemního auta (caddy TDI) mi věčně svítila na palubce šipka nahoru, jako abych přeřadil. BTW, víte že focus mk1 měl nějakou přípravu na asistenta řazení? Když jsem měl vyndaný budíky, posvítil jsem si na nepoužitý kontrolky a byla tam mj. zelená šipka nahoru, nebyla tam ani žárovka. Možná u jiné výbavy se používala, nevím, ale ani v manuálu jsem ji nenašel.