Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 10.09.2020 08:14

Ale tak vysvětluj to ženským a pod, že to musí vytáčet aby se to pročistilo a motor se neničil. Tě budou mít za dementa, protože by se ten motor ničil, jak píše stano! Taky jsem pár takových diskuzí už měl

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 10.09.2020 08:58

Ma.rt píše: 10.09.2020 08:10 no vidíš, přitom jednoznačně pravdivý je jen ten první důvod.
Pokazit motor - je to přesně naopak, pro motor je dobré ho občas prohnat. Nízké otáčky při zátěži nesvědčí žádnému motoru.
Spotřeba - i vyšší otáčky můžou být ve spotřebě příznivější, hlavně při záteži.
Ja to pisem ako zdovodnenia, preco to netocia. Nie ze je to naozaj tak. Asi tak ako pise smoula. Tiez som otca musel naucit, ze to nie je Skoda 120 s M6AD. Ma 16ventil, a z casu na cas to treba poprehanat. Lebo dovtedy vsetky divne spravania auta a zvlastny chod motora zmizli, ked som spustil live data na diagnostike a isiel to prevetrat. Zrazu bolo auto opravene.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2020 10:50

Nemáte pujcovat auto zenskejm :-)
No ja i S125 proháněl pres 5500 :-) sice uz se to trochu hadalo, ale na trojku se tak dalo dosáhnout zajímavé rychlosti v mistech, kde by to od skudky nikdo moc necekal :-)

Jinak ja tu atmosku obhajuju ze sveho pohledu. Kdo nechce moc radit, tak tomu to nevysvetlim, to souhlasím.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 22.09.2020 22:27

Nevím, jestli to tu již je.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... -malorazky

Je tam popsána veškerá problematika oturbovaných babet jak po konstručních paskvilech, tak i olejích, které neumažou a ještě zvyšují enormě zakarbonování motoru.
Tyto motory mají samé "pozitiva"
Přesně co jsem popisoval a tyto informace měl dříve, než měl vůbec někdo odvahu v odborném časopise něco napsat.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 22.09.2020 23:13

To su pomotane kydy. A v diskusii klasicky nasrane.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 22.09.2020 23:23

Jeden příspěvek jak od ballua, schválně jestli poznáte kterej :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24756
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 23.09.2020 00:00

"motor ze sekacky" - to se neomrzi :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 23.09.2020 06:32

stano. píše: 22.09.2020 23:13 To su pomotane kydy. A v diskusii klasicky nasrane.
no kydy pises ty, V CEM TEN CLANEK LZE, co je v diskuzi je snad nepodstatne :roll:

mm. kdyz skodovka zacala jezdit na zapade mistrovstvi sveta atd., tak se smali ze ma motor jako oni v sekackach, po par porazkach vsak asi zmenili nazor :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 23.09.2020 06:46

Netusite, co má znamenat v bodu 5 "Jenže vytvořit potřebný olejový film na kovových součástkách při nízké viskozitě není jednoduché. To vede ke vzniku karbonu. "?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 23.09.2020 07:04

taky jsem nad tim premyslel, jak to myslel, no film s "bordelem" setrou krouzky a nanese se novy, cisty, pokud ne, tak to jde "nasucho" a to opotrebuje valec, koruzky atd. a tim nestiranim se tam ten bordel usazuje? :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 23.09.2020 07:48

Co z toho článku plyne:
1) Neřadit podle toho, jak mi radí auto, ale vytočit motor o trochu víc. A nejezdit 50km/h na pětku. (Nedejbože na šestku.)
2) Když servistní plán říká vyměnit svíčky po 100 000 km, udělat to třeba po 50 000 km. Tím se nic nepokazí.
3) Měnit olej po 10 000 - 15 000 km (a ne po 30 000 i když to říká servisní plán nebo se olej jmenuje longlife). Když auto jezdí převážně po městě, tak spíš po 10 000.
4) Měnit stejně často i olejový fitr.
5) Vypnout start-stop.

Trochu to zvýší náklady na provoz, protože trochu vyšší spotřeba benzínu a častější výměny svíček, oleje,filtru --> ale prodlouží to životnost motoru.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 23.09.2020 07:52

no ja radim za 4 ve stovce :mrgreen: , vazne ale jezdim nad 2000 otacek, tedy 50 po meste za 3 a proto mam spotrebu 7,5-8l/100 :lol:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5807
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 23.09.2020 07:52

Takže nic, co bych při běžném provozu (i jakéhokoliv jiného) auta nedělal.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 23.09.2020 08:26

jo, ale ja se porad divim, ze stejny auta i motor, akorat kombi, tu maj spotrebu 6,5/100 :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 23.09.2020 08:34

50 jedu na čtyřku, pokud to není do kopce. Asistent řazení v mazdě nemám; u firemního auta (caddy TDI) mi věčně svítila na palubce šipka nahoru, jako abych přeřadil. BTW, víte že focus mk1 měl nějakou přípravu na asistenta řazení? Když jsem měl vyndaný budíky, posvítil jsem si na nepoužitý kontrolky a byla tam mj. zelená šipka nahoru, nebyla tam ani žárovka. Možná u jiné výbavy se používala, nevím, ale ani v manuálu jsem ji nenašel.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů