Stránka 111 z 162
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 25.03.2014 18:18
od mikki
dejte si na auto co chcete ale počítejte že tachometr bude ukazovat nesmysly a případná nehoda může majitele těchto gum zrujnovat.

pojištovna může nezaplatit škodu protože majitel nedodržel podmínky pojištění a neměl auto v technickém stavu (jiný rozměr pneu).Nedávno se tu o tom dost psalo.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 25.03.2014 20:45
od bombay
Souhlasím. Každé auto má v tp dost široký výběr pneumatik. A jak říká kamarád u dopravky - můžete mít na autě atypy a zvládnout ho, můžete řídit opilý přičemž to neovlivní vaše smysly. Ale jednou do vás napálí nějaký debil, jeho vinou bude způsobena nehoda, ale jakmile policie nebo pojištovák zjistí, že něco bylo špatně či nezpůsobilé provozy, máte průser vy.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 27.03.2014 08:20
od jarous350
Zizass píše:Standa.64 píše:Profil 55 vypadá na autě hrozně.Pokud nemáš snížený podvozek,tak bude dost velká mezera mezi blatníkem a pneu.Radši bych volil 65 než 55.
Nevím ,jestli to vypadá hrozně ,ale v techničáku nemám povolen na 16-tky rozměr 65
Jinak na FF I ( HB) jsem měl jednu sadu na 15 -kách rozměr 55 a taky dobrý.
To je jednoduchy, protoze 65 je jina vyska pri ruznych discich 14, 15 nebo 16, protoze zpravidla vetsi rafek znamena i sirsi pneu. A rozdil v obuti mezi FF1 a FF2 je prave tech 5 v profilu, FF2 je ma vyssi. Takze nereste hovadiny a dejte tam co je v technicaku, vetsinou je tam toho na vyber dost.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 27.03.2014 12:46
od Alon
Nemá někdo zkušenosti s pneu NEXEN? dík

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 27.03.2014 17:32
od DAveDOG
xkubik píše:Dneska mi přišly nové letní a trochu mě zarazilo, že na nich nejsou ty barevné proužky po obvodu....je to tak ok nebo se někde stala chyba?? Měl jsem za to, že z výroby to tam je vždy..
První obrázek - s proužky
Druhý obrázek - bez proužků
Já mám ty samé a taky bez proužku. Neřeš proužky. Je to asi o tom která fabrika danou gumu dělala. Koukal jsem se mám je z Polska - asi z mrtvejch krav.

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 29.03.2014 22:51
od xkubik
Už je mám přezuté

V pneuservisu mi říkali, že 90% gum ty proužky má, ale někdy chybí. Taky je mám vyrobené v PL.
Šlo mi jen o to, abych nekoupil nějaký fake...ale je to ok. Už neplatí, že čím víc pruhů, tím víc Adidas

Nová doba

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 02.04.2014 20:53
od MUDrC
Uvažuju o Goodyear efficientgrip performance, zajímalo by mě, co si myslíte o vlivu rychlostního indexu na vlastnosti pneumatiky třeba jsem narazil u jednoho prodejce (apneu.cz), že s rychlostním indexem H je mají o víc než stovku za gumu dražší než s rychlostním indexem W. Vím, že při ceně těch gum jsou 400 skoro jedno, ale na ulici to člověk nenajde..
Podobně to tam mají i u Dunlopek.
Narazil jsem na tento článek
http://www.mpneu.cz/indexypneumatik/
ze kterého je pro mě asi zásadní informace:
Je třeba ale říct na běžné jízdě i v malých rychlostech u běžného řidiče, jsou pneumatiky naprosto nerozeznatelné.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 02.04.2014 21:26
od mikki
Mám ted nový Goodyear efficientgrip a index mám podle techničáku V a za rozumnou cenu co se dali 17" sehnat .a DOT je ze zimy 2013 takže jsem spokolen ,a reference na netu výborný .
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 02.04.2014 21:56
od stano.
Nemozes dat nizsi index, ako mas maximalnu rychlost v technicaku. Jedine na zimne alebo M+S a to musis dat stitok s touto informaciou do zorneho pola vodica.
Pre normalne rychlosti (do 150km/h) veru rozdiel ziadny.
Pocul som aj take, ze jeden index hore-dole, tie pneu su rovnake. Vyrabaju to rovnako a az v zavere to inak oznacia. Takto sa vyraba viac veci, aj mikrocipy.
Univerzalnu radu asi nenajdes. Co plati na jednu pneu, nebude/nemusi na inu. A pochybujem, ze prave tie tvoje niekto priamo porovnaval v 2 roznych rychlostnych indexoch.
Jedine co mi logika hovori, tie s vyssim indexom by mali (ak teda nie su vyrabane rovnako, ako som pisal) mat pevnejsiu konstrukciu, aby vydrzali vyssie otacky - aby sa pri tom nevyduval behun, nehrozilo roztrhnutie a aby sa pneu nedeformovala. Ale ci to je naozaj tak citit pri priamom porovnani, neviem.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 02.04.2014 23:02
od enjoy
Já myslím, že je to všechno kravina.. na autě co má v techničáku 170km/h mám gumy s indexem ZR a pochybuju, že by Barum Bravuris 2 chtěl někdo dávat na auto co jede přes 300km/h a ani ty gumy nevykazují jakoukoliv odlišnou vlastnost od gum, které mají například index T nebo H.
Zrovna gumárenský průmysl se myslím snaží navodit pocit nějaké vyjímečnosti, aby udržel vysoké ceny, ale je to jen drát obalený gumou. A pak se rozlišují gumy, které jsou tvrdé a totální shit a gumy, které mají trochu siliky a i trochu podrží. Ty ale zase rychle mizí. Takhle tu celou alchimii vidím já.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 03.04.2014 07:31
od C-Maxis
Laicky soudim, ze guma T a V asi nebude shodne konstrukce. Je tam rozdil 50 km/h a to uz je vyrazny rozdil.
Pak je take mozne, ze vsechny gumy normalnich indexu splnuji ten vyssi index (treba V) a guma T je proste jen "podtaktovana" umele.
Napsal: 03.04.2014 09:45
od Nonid
Stano, minimalne u nas je povoleny m+s s o stupen nizsim indexem, jak rika technicak. Aspon tak jsem to cetl

Ale na letnich by clovek mel mit varovani, pokud ma nizsi index v mistech, kde by tim teoreticky mohl omezit provoz. Coz s nasima autama nikde u nas neni.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 03.04.2014 12:39
od ballu
Ta vyjimka nižšího indexu se vztahuje jen k zimní gumě, o letních není nikde ani čárka. Otázkou jsou však univerzály s nižším indexem v zimě a co v létě???
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 03.04.2014 13:25
od stano.
Nonidland: Nebudem sa hadat. Nemam to presne nastudovane. Myslim, ze prave pri pouziti tych s o stupen nizsim indexom musis mat to upozornenie nalepene.
ballu: Prave tie univerzaly su M+S. A je jedno, ci ich jazdis v juli alebo decembri.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 03.04.2014 13:59
od enjoy
Univerzály nejsou M+S(mud + snow), to je zimní pneu.