Stránka 106 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 17:40
od TomFocus
"nechám bez reakce"
....ZaQ
doplnění hluku....
- hluk od kol (ložiska - podběhy - proudění) - (všechny ff2 stejný)
- mechanický hluk motoru (1.6i dělá ve středních otáčkách větší kravál než 1.6D)
- hluk od sání a výfuku (atmo dělá větší hluk než TD,EB z logiky věci (cooler, turbo ničí zvuk))
- hluk od převodů dle otáček - (1.6i točí do "vesmíru" - oproti 1.6D)
- hluk od pneu - inviduální
- celkový HW má ff2 jistě horší než současná auta (utlumení)
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 18:08
od jenikHK
Ma.rt píše: 03.09.2020 17:23
No zrovna escort 1.6/1.8 byl 16V s krasne dlouhymi kvalty... pri 130 km/h 3250 ot., parada
A proto taky rád vzpomínám na sierru - pri 120 snad pod 3000 (ale na to mi už paměť neslouží) Ale to byl osmiventil, posazený do nízkých otáček.
Zrovna tak 1.6 v Mk1 Focusu měl delší převody než Mk2. Pamatuju si, jak jsem řídil prvně Mk2 1.6 a říkal jsem si, jak to nejede a řve.
Logicky, motor seskrceny emisemi, auto těžší, co jim teda zbývalo, než zkrátit převody. Něco podobného museli udělat mezi escortem a focusem.
V každém případě se dneska o dost víc řeší i u kompaktů hluk, dřív to byla výsada vyšší střední (vzpomínám na jízdu Maximou QX před víc než 15 lety - z dnešního pohledu zdechla V6 atmosféra

)
Teda nejenže tlumení hluku jako takové, ale hlavně přenosové cesty. To dřív nebylo, ani se to nedalo rozumně simulovat.
A zrovna platforma FF2 je hlučná dost - stačí jen srovnat s mondeem MK3, které je technicky ještě starší.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 18:11
od ballu
A nyní dotaz. Když otevřu kapotu u nového motoru 1.6EB a nového 1,6 atmosféra a oba vytočím třeba na 3000ot/min, který bude hlučnější?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 20:57
od stano.
FF2 1.6i toci vela? Tak to ste asi nesedeli v jeho dobovom konkurentovi z Korei - Kia Ceed 1.6. Tam v 130 je rucicka niekde okolo 4000. Staci okreska a je to 3000otacok. ALE co sa tyka odhlucnenia, je na tom skvele. Nebyt otackomera, nikto by asi neuhadol skutocnu hodnotu. Utlmenie motora by mohli zavidiet aj ovela novsie auta.
Nie, nechvalim to auto ako celok. Ono je to katastrofa.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 21:28
od 321910336
FF2 1.6i točí při 130 taky 4000
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 21:48
od stano.
Ceed ma viacej. Nepamatam presnu hodnotu. Vtedy, ked som presadaval medzi Focusom 1.8 92kW a Ceed 1.6 93kW, som to sledoval. Popravde, zacalo to tym, ze sa mi Ceed zdal na rovnakom prevodovom stupni ovela zivsi. kW navyse nema. Potom som zacal sledovat otacky na 50 (3. a 4. stupen) , 90 (4. a 5.), 130 (5.). Vo vsetkych pripadoch mal Ceed viac. A hluk podstatne nizsi.
Bola to 1.8, nie 1.6. Obe maju iB5 a co si pamatam, tak poskladane rovnako.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.09.2020 22:36
od Ma.rt
321910336 píše: 03.09.2020 21:28
FF2 1.6i točí při 130 taky 4000
Je to zbytečne moc. Ale treba octavka I a Ii 1.6 toci taky tak. No a ja si tu stezuju se 3650

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 09:11
od Sentik
Ma.rt píše: 03.09.2020 17:23
No zrovna escort 1.6/1.8 byl 16V s krasne dlouhymi kvalty... pri 130 km/h 3250 ot., parada
Si mi úplně připomněl - měli jsme novýho Escorta 1.6 rv. 96 - na konci těch 90. let, když jsem s tím jezdil, mi přišlo neuvěřitelný, že to auto "letí" v pohodě a celkem hned 160 a jak je při tom vlastně tichý. Parádní kára, ale možná je to jen selektivní pamět a tak skvělý to nebylo
Pravda, proti těm feliciím a favoritům do kterých jsem přesedal to byla "raketa"
Člověk si tohle pamatuje po těch letech samozřejmě uplně blbě a asi to tak nebylo, ale přišlo mi, že i ten FoFo II 1.6 rv 09 byl hlučnější celkově než ten Escort ... ale jak říkám pamět je svina.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 09:36
od Karel2
Aspon moje 1.6i byla hakliva na benzin, hned to dala najevo zvysenou hlucnosti a nesmel jsi mit plechy, prvni zimu jsem nasadil plechy a chtel jit vratit auto, podle me ten zvuk nesel ven, ale do interieru, konstrukcne co se tyka vedeni hluku, ci jak to pojmenovat, bylo spatne. Tohle je u FFIII s 1.6i doreseno, ta je ticha a v podstate skoro neni slyset motor v interieru. Kdysi davno jsem jel FFI a ta jela lip jak pozdejsi verze, asi skrtili emise a proto se mozna zda, ze je to lemra lina, ja mel upravenej soft a me to celkem jelo a slo lip do otacek. Jo a nekde tu je, ze jsme merili hlucnost v nasich autech.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 09:55
od Ma.rt
Sentik: ja mel escorta 1.6 r.v.97. Na svoji dobu super auto, ale dnes by mi bylo hodne male. Tech 66kW celkem stačilo a na dálnici si to tocilo v rozumnych otackach, pritom uplne líný to nebylo. Spotrebu jsem mel ale o 0.2l/100km horsi nez nyni v těžkým mondeu a to jsem tenkrát nevozil deti a do kramu jsem chodil pesky

tady je treba videt, jak i v době atmosfer se delaly pokroky. Papirova i u me skutecna spotreba escorta 1.6 a mondea 2.0 je vicemene stejna, rozdil v hmotnosti nekolik set kg a o 41kW narust na vykonu.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 10:07
od Ma.rt
Jinak opravdu to tak skvělý nebylo..párkrát jsem do escorta presednul z mondea mk3 a to byl neuvěřitelný rozdil. Hluk az tak mic ne, ale komfort asi jako kdyz bych v mondeu jel jen po rafkach

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 10:21
od Sentik
Mart:
To víš, koukám na to optikou tý doby a porovnávám s dobovýma škodárnama..
Musel jsem se normálně podívat a fakt ... 66kW to mělo, no jo, lehký auto, kolem 1050kg? Na takovej prd výkon (dnešní optikou) to jezdilo parádně.
Starší XR2i Fiesta co jsem měl s podobným ale silnějším motorem, to bylá jiná "pocket rocket", ta letěla fakt neuvěřitelně, na svou dobu. Ale ten Escort byl samozřejmě daleko pohodlnější a úplně jinde na komfort cestování. Jojo, to byl čas. Dneska i kdyby se někde objevilo nějaký "zakonzervovaný" a člověk si to mohl zkusit, tak se asi zděsí a uvidí to vše jinak, ale tenkrát jsem z tý 1,6 v Escortu byl fakt nadšenej.
(nebyl muj, byl v rodině, ale byly to jedny z prvních aut, se kterýma jsem jezdil...

)
A ještě k tomu escortu a vlastně tematu tyhle diskuze, ty Zetec motory .. taky to přece chcípalo, řešilo se to, tak jako dneska se "řeší" EB, nic neni dokonaly...
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 11:16
od ballu
Řešily se Zetec, to je pravda, ale prkotiny oproti nynějším blokům a pístům. Technika přeskočila na čtyřventily, hydroštely a elektricky řízené volnoběhy. To již garážista, odchovaný Š105 , jen tak každý neseřídil. K tomu u nás pokulhávající kvalita benzínu a většinou dovozové stočenky načaté ekologickýma oleji.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 11:50
od djdekl
Najdi mi mrtvej Zetec z Escorta... to az ty super Duratecy v MK3 Mondeu...
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 04.09.2020 12:08
od ballu
A co píši, prkotiny, žádný kleknutí. U mondea to bylo trochu jiné, tam byl základ pro průser zadělán od začátku . Tlakem na emise a použití již z linky lehkoběžných olejů A1. V tehdejší době pramalé kvality a k tomu motor nebyl uzpůsoben a neumazal se. Základem byl stále blok s klikou a písty ze Siéry. Jen se navěšaly na něj ekologické chujoviny a ty se převážně sraly.