Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 03.09.2020 17:40

"nechám bez reakce"

....ZaQ :wink:

doplnění hluku....

- hluk od kol (ložiska - podběhy - proudění) - (všechny ff2 stejný)
- mechanický hluk motoru (1.6i dělá ve středních otáčkách větší kravál než 1.6D)
- hluk od sání a výfuku (atmo dělá větší hluk než TD,EB z logiky věci (cooler, turbo ničí zvuk))
- hluk od převodů dle otáček - (1.6i točí do "vesmíru" - oproti 1.6D)
- hluk od pneu - inviduální
- celkový HW má ff2 jistě horší než současná auta (utlumení)
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 03.09.2020 18:08

Ma.rt píše: 03.09.2020 17:23
No zrovna escort 1.6/1.8 byl 16V s krasne dlouhymi kvalty... pri 130 km/h 3250 ot., parada
A proto taky rád vzpomínám na sierru - pri 120 snad pod 3000 (ale na to mi už paměť neslouží) Ale to byl osmiventil, posazený do nízkých otáček.

Zrovna tak 1.6 v Mk1 Focusu měl delší převody než Mk2. Pamatuju si, jak jsem řídil prvně Mk2 1.6 a říkal jsem si, jak to nejede a řve.
Logicky, motor seskrceny emisemi, auto těžší, co jim teda zbývalo, než zkrátit převody. Něco podobného museli udělat mezi escortem a focusem.

V každém případě se dneska o dost víc řeší i u kompaktů hluk, dřív to byla výsada vyšší střední (vzpomínám na jízdu Maximou QX před víc než 15 lety - z dnešního pohledu zdechla V6 atmosféra :mrgreen: )
Teda nejenže tlumení hluku jako takové, ale hlavně přenosové cesty. To dřív nebylo, ani se to nedalo rozumně simulovat.

A zrovna platforma FF2 je hlučná dost - stačí jen srovnat s mondeem MK3, které je technicky ještě starší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.09.2020 18:11

A nyní dotaz. Když otevřu kapotu u nového motoru 1.6EB a nového 1,6 atmosféra a oba vytočím třeba na 3000ot/min, který bude hlučnější?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13539
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 03.09.2020 20:57

FF2 1.6i toci vela? Tak to ste asi nesedeli v jeho dobovom konkurentovi z Korei - Kia Ceed 1.6. Tam v 130 je rucicka niekde okolo 4000. Staci okreska a je to 3000otacok. ALE co sa tyka odhlucnenia, je na tom skvele. Nebyt otackomera, nikto by asi neuhadol skutocnu hodnotu. Utlmenie motora by mohli zavidiet aj ovela novsie auta.
Nie, nechvalim to auto ako celok. Ono je to katastrofa.

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 03.09.2020 21:28

FF2 1.6i točí při 130 taky 4000
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13539
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 03.09.2020 21:48

Ceed ma viacej. Nepamatam presnu hodnotu. Vtedy, ked som presadaval medzi Focusom 1.8 92kW a Ceed 1.6 93kW, som to sledoval. Popravde, zacalo to tym, ze sa mi Ceed zdal na rovnakom prevodovom stupni ovela zivsi. kW navyse nema. Potom som zacal sledovat otacky na 50 (3. a 4. stupen) , 90 (4. a 5.), 130 (5.). Vo vsetkych pripadoch mal Ceed viac. A hluk podstatne nizsi.

Bola to 1.8, nie 1.6. Obe maju iB5 a co si pamatam, tak poskladane rovnako.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 22:36

321910336 píše: 03.09.2020 21:28 FF2 1.6i točí při 130 taky 4000
Je to zbytečne moc. Ale treba octavka I a Ii 1.6 toci taky tak. No a ja si tu stezuju se 3650 :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 04.09.2020 09:11

Ma.rt píše: 03.09.2020 17:23 No zrovna escort 1.6/1.8 byl 16V s krasne dlouhymi kvalty... pri 130 km/h 3250 ot., parada
Si mi úplně připomněl - měli jsme novýho Escorta 1.6 rv. 96 - na konci těch 90. let, když jsem s tím jezdil, mi přišlo neuvěřitelný, že to auto "letí" v pohodě a celkem hned 160 a jak je při tom vlastně tichý. Parádní kára, ale možná je to jen selektivní pamět a tak skvělý to nebylo :mrgreen:

Pravda, proti těm feliciím a favoritům do kterých jsem přesedal to byla "raketa" :)

Člověk si tohle pamatuje po těch letech samozřejmě uplně blbě a asi to tak nebylo, ale přišlo mi, že i ten FoFo II 1.6 rv 09 byl hlučnější celkově než ten Escort ... ale jak říkám pamět je svina.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 04.09.2020 09:36

Aspon moje 1.6i byla hakliva na benzin, hned to dala najevo zvysenou hlucnosti a nesmel jsi mit plechy, prvni zimu jsem nasadil plechy a chtel jit vratit auto, podle me ten zvuk nesel ven, ale do interieru, konstrukcne co se tyka vedeni hluku, ci jak to pojmenovat, bylo spatne. Tohle je u FFIII s 1.6i doreseno, ta je ticha a v podstate skoro neni slyset motor v interieru. Kdysi davno jsem jel FFI a ta jela lip jak pozdejsi verze, asi skrtili emise a proto se mozna zda, ze je to lemra lina, ja mel upravenej soft a me to celkem jelo a slo lip do otacek. Jo a nekde tu je, ze jsme merili hlucnost v nasich autech.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.09.2020 09:55

Sentik: ja mel escorta 1.6 r.v.97. Na svoji dobu super auto, ale dnes by mi bylo hodne male. Tech 66kW celkem stačilo a na dálnici si to tocilo v rozumnych otackach, pritom uplne líný to nebylo. Spotrebu jsem mel ale o 0.2l/100km horsi nez nyni v těžkým mondeu a to jsem tenkrát nevozil deti a do kramu jsem chodil pesky :-) tady je treba videt, jak i v době atmosfer se delaly pokroky. Papirova i u me skutecna spotreba escorta 1.6 a mondea 2.0 je vicemene stejna, rozdil v hmotnosti nekolik set kg a o 41kW narust na vykonu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.09.2020 10:07

Jinak opravdu to tak skvělý nebylo..párkrát jsem do escorta presednul z mondea mk3 a to byl neuvěřitelný rozdil. Hluk az tak mic ne, ale komfort asi jako kdyz bych v mondeu jel jen po rafkach :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 04.09.2020 10:21

Mart:
To víš, koukám na to optikou tý doby a porovnávám s dobovýma škodárnama.. :roll:
Musel jsem se normálně podívat a fakt ... 66kW to mělo, no jo, lehký auto, kolem 1050kg? Na takovej prd výkon (dnešní optikou) to jezdilo parádně.

Starší XR2i Fiesta co jsem měl s podobným ale silnějším motorem, to bylá jiná "pocket rocket", ta letěla fakt neuvěřitelně, na svou dobu. Ale ten Escort byl samozřejmě daleko pohodlnější a úplně jinde na komfort cestování. Jojo, to byl čas. Dneska i kdyby se někde objevilo nějaký "zakonzervovaný" a člověk si to mohl zkusit, tak se asi zděsí a uvidí to vše jinak, ale tenkrát jsem z tý 1,6 v Escortu byl fakt nadšenej.
(nebyl muj, byl v rodině, ale byly to jedny z prvních aut, se kterýma jsem jezdil... :oops: )

A ještě k tomu escortu a vlastně tematu tyhle diskuze, ty Zetec motory .. taky to přece chcípalo, řešilo se to, tak jako dneska se "řeší" EB, nic neni dokonaly...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 04.09.2020 11:16

Řešily se Zetec, to je pravda, ale prkotiny oproti nynějším blokům a pístům. Technika přeskočila na čtyřventily, hydroštely a elektricky řízené volnoběhy. To již garážista, odchovaný Š105 , jen tak každý neseřídil. K tomu u nás pokulhávající kvalita benzínu a většinou dovozové stočenky načaté ekologickýma oleji.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4038
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od djdekl » 04.09.2020 11:50

Najdi mi mrtvej Zetec z Escorta... to az ty super Duratecy v MK3 Mondeu...

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 04.09.2020 12:08

A co píši, prkotiny, žádný kleknutí. U mondea to bylo trochu jiné, tam byl základ pro průser zadělán od začátku . Tlakem na emise a použití již z linky lehkoběžných olejů A1. V tehdejší době pramalé kvality a k tomu motor nebyl uzpůsoben a neumazal se. Základem byl stále blok s klikou a písty ze Siéry. Jen se navěšaly na něj ekologické chujoviny a ty se převážně sraly.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů