Stránka 104 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 11:07
od Ma.rt
Tak k tomu, ze se vsude pise, co se sype, nepotrebujes znalosti. Jak co jede je zrovna u turba dost zavadejici. Kdyz sednu do 1.6 tdi, tak oproti memu autu je to pocitově zivejsi, tahne odspodu. V realu to tak neni. Mam namereno objektivne par míst, kde se s 1.6 tdi nedostanu ani nahodou na rychlost jako s 2.0.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 11:43
od pkadecka
Táta měl oktávku 1.9 TDI (jedničkovou, tour). Když jsem si koupil mazdu, tak jsme se byli projet. Jeho slova "šlápnu na plyn - a nic". Samozřejmě, protože tam není turbo, co by to tam natlačilo, ale oktávka měla 100 koní, mazda jich má 140. Když je někdo línej s atmosférou řadit nebo se bojí to vytočit, tak má pocit, že to nejede. Jede, akorát místo turba je tam převodovka.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 11:47
od smoula
Ale to není o lenosti! Mě třeba sere, jak ta atmosféra řve! U turbobenzínu stačí podřadit o jedno(nemusíš o 2 dolů jako u atmošky) a trhá to asfalt :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 12:23
od Ma.rt
A nevadi Ti, ze se motor toci? :D
Jo, hlucnost atmosfery uznavam. Tak to je taky o odhlucneni. U mondea to asi bude dotazenejsi nez u fokalu. Do 3500 ale prakticky o motoru temer nevim. Mne je treba nepříjemný zvuk dieselu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 12:28
od smoula
Tak je to i tom, když někoho vezeš. Když chceš jet svižněji s atmosférou, tak to musíš točit a spolujezdci si klepou na čelou, co je to za debila že jede jak blázen. S turbobenzínem můžeš jet mnohem rychleji a nikdo to nepozná, dokud se nepodívá na tachometr :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 12:55
od Karel2
Nesouhlasim, tohle plati v porovnani starsi vers. nove a tady je duvod odhlucneni, porovnavam ma auta, ted u 1,5 EB to tocim vice jak tu 1,6i. :nixw: myslim jizdu mimo dalnici.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 12:57
od smoula
Točíš to více, protože to jede jak hovado :twisted: :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 12:57
od Sentik
Boží diskuze :D Stačí zaskočit jednou za 20 stránek a zákopová válka se nehla z místa, to je fajn. :mrgreen:

Já bych slabou atmo nechtěl zpátky ani zadarmo, ale jak už bylo psáno víckrát, štve mně ta direktiva, že neni možnost volby. Na ježdění kolem komína, na nakupy a popojíždky by to bylo pro hodně z nás úplně v pohodě, ale vono to dneska víceméně nejde koupit. Takže je všem vlastně vnuceno technicky složitější a na údržbu časem asi dražší řešení, no uvidíme.
Z pohledu pohodlnosti bych ale vždy (kdybych musel) jezdil raději 1.0 EB nebo TSI než 1.6 atmo... řve to, nejede to, žere to, nechci to.

Když porovnavam 1.5EB vs 1,6 co jsem měl, tak to se vůbec nedá, pokud člověk nechtěl, tu 1.5 točit nemusel. U současnýcho to tu raději vůbec nebudu rozvádět...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:01
od Karel2
smoula píše: 03.09.2020 12:57 Točíš to více, protože to jede jak hovado :twisted: :D
tak s timhle souhlas :lol: ale je to hlavne prevody a tim ze atm. nevadi 5 na 50

Sentik: ja Ti uz psal, ze jsem strasne zvedavej na Tvuj pristi motor :mrgreen:(jestli se toho doziju 8) )

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:06
od Ma.rt
celá hlučnost atmo je hlavně o převodech. 1.6i jsem měl kdysi taky, to je ale třeba i proti 2.0i o hodně línější. Tomu dvoulitru by šestka slušela, utáhl by to v pohodě, když ji má slabší 1.0EB. Pak by to nebylo hlučné ani ve vysokých rychlostech.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:08
od Sentik
I tý 1.6 by šestka slušela, jedna z mála věcí, která mi na tom FoFo II opravdu vadila... Hlušnost při rychlostech nad 110. :(
Jinak držák, na denní popojíždky super, věřím, že poslouží ještě léta... ale zpět už bych to fakt nechtěl. nikdy.

Karle, další motory už nás čekaj všechny elektriky nebo nějakej hybrid :mrgreen: A diskuze se jen přejmenuje a pojedem dál, zlatý bezproblémový turbo vs podělaná elektrika.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:41
od pkadecka
Přítelkyně má jedničkovou fabii 1.4 benzín, když řídím já, je hlučná spíš ona než motor, protože když to vytočím na 3,5 tisíce, začne řvát, že jí to auto ničím :mrgreen:

Elektroauta na vás, holoto, tam neslyšíte motor vůbec, spíš nějaké elektrické bzučení z měniče. Pokud tam teda není nějaký umělý zvuk kvůli ochraně chodců.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:43
od smoula
A to je to o čem mluvím :D S turbobenzínem bys mohl jet mnohem rychleji a přítelkyně si bude chrochtat, nebo tě vzrušovat :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:46
od Karel2
proto uz moc nekoukam na F1, kde jsou ty doby jecicich motoru :mrgreen: nebo sam vytocit motor na 8-9k otacek, jo uz budem poslouchat jen "rev" elektromotoru :bebng:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 03.09.2020 13:46
od Ma.rt
Sentik: je otázka, jestli bys nechtěl atmosku nebo motor s 74kW/150Nm. On i maly turbomotor muze byt utrpeni. Ja bych do slabsiho taky nechtel