Stránka 11 z 13
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 06.12.2014 16:33
od Tomin123
Sepis prosim Te do 1. prispevku cos proveroval (co pripadne jeste ne)
+ tam vloz obr. adptacni tabulky, ...
+ jak vypadaji prubehy na lambdach
Uz je toho tu moc a porad hledat co se delo a co ne ...

Kdyz to jde zrovna blbe, overovals ze napr. snimace teploty apod. nedavaji nesmysly ?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 06.12.2014 17:18
od vitr73
..stejne to vidim na falesnej vzduch....zrejmne nekde nejaka hadicka a nebo zaslepky na tech dvou pistalkach na sacim potrubi.
Bylo by to po case krasne videt na adaptacich...ze si jednotka pridava benzin -nejcasteji na nejpouzivanejsich nizsich otackach...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 06.12.2014 20:13
od stano.
Tiez si to myslim. Uz som to pisal, nech poriadne pozrie podtlaky a tie stuple na sani.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 07.12.2014 09:50
od petulak
ViktorG píše:Protože není v mých silách záhadu vyřešit, není tu někdo kdo by se na to podíval? Vůz v podstatě nepotřebuji, takže mi nedělá problém jej odvést na několik dní stovky kilometrů daleko. V okolí sice jednoho šikovného servismana mám, ten ale bohužel nemá s dvoulitrem zkušenost a taky tápe. Referencím na internetu moc nevěřím, příklad za všechny, četl jsem zde výborné reference na autoservis + bazar ford, bohužel, právě odtamtud jsem ten střep koupil právě v tomhle stavu, s jejich komentářem "takovejch fokusů kdyby bylo..". Samozřejmě zaplatím veškeré náklady, čas a práci na tom strávenou. Tipy a nabídky prosím do SZ.
zajed, si k tominovi, a máš to
tam, to dáte dohromady, takto tady písmenkama, nemá cenu.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 07.12.2014 18:42
od Tomin123
Kdybych na to mel cas, tak bych rad. Me by to i bavilo.
Ale jsem porad ve smyku ...

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 08.12.2014 16:14
od bajeluk
1. Souhlasim s Tominem:
Sepis prosim Te do 1. prispevku cos proveroval (co pripadne jeste ne)
+ tam vloz obr. adptacni tabulky, ...
+ jak vypadaji prubehy na lambdach
Uz je toho tu moc a porad hledat co se delo a co ne ...

Kdyz to jde zrovna blbe, overovals ze napr. snimace teploty apod. nedavaji nesmysly ?
2. Ted jsem resil vlastne neco dost podobneho: studeny motor na prvni krizovatce tak tak, ze nechcipnul, 300 rpm, kontrolka baterie, navic 3 sec. reakce pri jizde na plyn apod. Po zahrati vse OK, v lete to nedelalo.
O vikendu jsem volnobezny ventil vycistil benzinem, prostrikal WDckem a sroubovakem rozhybal a myslim, ze to dost pomohlo, problem se (skoro)chcipnutim po zastaveni za studena se vyresil uplne, reakce na plyn za studena o hodne lepsi (byt ne uplne 100%). Navic myslim, ze se napr. i zmensilo cuknuti s autem po rychlem sundani nohy z plynu. Jen to vyndavani a hlavne nandavani volnobeznaku pod autem v desti
3. Navrhuji jeste:
* pri chcipani nasnimat osciloskopem RPM, MAF, buzeni ventilu, desired RPM, TPS a postnout to sem, zajimalo by me, co to dela
* nechat volnobeznak na kamnech ohrat, potom ho svizne namontovat (drzim palce...) a zkusit klasicky studeny chcipaci test. Jestli se bude chovat OK, znamena to, ze to dela STUDENY volnobezny ventil (studeny dost zatuhne, to byl podle me muj pripad, pak se ohreje od motoru a zasouva se lip).
* souhlas s predchozimi prispevky: zmerit merakem skutecne napeti na tom ventilu!
4. Myslim, ze tesneni klapky ani varujici napis nemaji zadny vliv; na klapce zadny silikon nemam, cistil jsem ji total a volnobeh je OK.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 08.12.2014 18:48
od ViktorG
Obrázek adaptační tabulky jsem nestihl. Celý víkend jsem prochlastal (deprese z focuse), a dnes mi vůz zabavil pan doktor, bude měnit vnější kloub na poloose (velice ošklivě se vyjadřuje při levém rejdu a sešlápnutém plynu) a zkusí ještě laborovat s volnoběhem. Ohledně osciloskopu, v minulosti jsem zde postoval nějaká videa, na nich bylo vidět že ŘJ má snahu situaci zachránit buzením ventilu, ale marně. Teorie o přidřeném ventilu, který se teplem rozchodí, by mohla sedět, protože u studeného motoru při řazení krásně padají otáčky jako padaly u karburátorovýho faka. Když otáčky přestanou krásně padat, znamená to že můžu zastavit aniž bych musel znova startovat. Ale přijde mi jako dost velká náhoda, že bych měl v autě už třetí špatnej ventil. Leda že by olej v sání znamenal i olej ve ventilu a proto problém. Jenže kde se tam ten olej bere, když filtr je jen lehounce zasviněný od odvětrávání a úbytek oleje je minimální, dolejvám když si vzpomenu.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 08.12.2014 19:37
od petulak
olej==pulzace motoru./ v sání/
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 08.12.2014 20:30
od ViktorG
Prosím o vysvětlení, jsem uživatel, ne mechanik, a google taky nic určitýho neřekl.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 08.12.2014 20:56
od Tomin123
Do sani se odvetrava klikova skrin. V sani se to pak roznasi celkem vsude v dusledku pulsovani nasavaneho vzduchu a jeho odrazum od (prave) zavrenych sacich ventilu apod.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 09.12.2014 11:44
od vitr73
na volnobeznym ventilu obych merakem stejne zmeris jen pseudohodnoty....to chce osciloskop...neleze tam jen hladne napeti...leze tam porad stejne napeti-ale ve forme pulzu coz je prave PWM modulace....obyc merak-mam vyzkouseno- nameri zhruba stejne napeti pri zapnutem klicku stejne jako kdyz motor jde...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 09.12.2014 13:28
od Tomin123
Ja psal o kontrole napeti toho pinu kde je trvale +12V.
Druhy pin se spina v ECU na kostru pomoci PWM.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 09.12.2014 14:42
od ViktorG
Teď to má v rukách místní pan doktor, pokud on nebude vědět tak frčim do několik desítek kilometrů vzdáleného "forďáckého" servisu, kde by tyhle motory snad měli dobře znát. Problém dvoulitru je v tom, že ho nikdo nezná, takže zatímco šestnáctistovku mechanici rozeberou do šroubku, na dvoulitr každej sahá opatrně.
Můžeme se zatím vsázet, co za poruchu může.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 09.12.2014 14:49
od ViktorG
Jinak ještě teda rekapitulace, co všechno bylo měněno:
Volnoběžný ventil(2x)
Váha vzduchu
Svíčky
Kabely
Cívka
Ventil odvětrávání klikové skříně
Delší hadička odvětrávání kl.s.(kratší ponechána, nic ji není. Nic nebylo ani té delší, jsem mechanik vyměňovač)
Snímač teploty hlavy motoru
Snímač polohy škrtící klapky
Baterka
A to je asi vše. Na poruchu nic z toho nemělo vliv, třeba se mírně zlepšilo padání otáček, ale chcípák to byl před i po každé výměně.
EDIT: Záslepky zezadu na sání jsem hmatem kontroloval, nic jim není
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 09.12.2014 17:40
od petulak
už, mě napadá, jen třeba: co ůnik přes posilovač brzd?
