Stránka 11 z 19

Re: Benzin E85

Napsal: 10.04.2012 10:30
od vitr73
omlouvam se za chyby..to kafe vylite do klavesnice dela divy....

Re: Benzin E85

Napsal: 11.04.2012 22:27
od Mathy
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli přestavbu dělat i u mé fiesty (ta poslední verze ještě za hranata, 1.1, 95 nebo 96 ročník) nejsem si vlastně jistý, jestli vůbec má ŘJ:-). Má to u tohoto auta vůbec smysl? Nebo spíš doporučení to říznout v poměru 1:1 nebo i víc:-). Přítelkyně tím teď dojíždí do práce 88km tam a 88 z5, takže peněz projedeme mnoho... a toho co teď vidím na benzinkách mám chuť na auto namontovat plachtu a jezdit na vítr:-).... tak co myslíte? A navíc, jezdit do servisu? Anebo to zkusit doma? (počítač a programování-není problém), plus pokud 1:1 řezaný:-), měnit svíčky i filtry? Jinak to autí máme, že dokud bude jezdit, bude... ale nevidím to nadlouho, max rok a půl, a snažím se omezit výdaje co nejméně... Tak díky za odpovědi a názory:-). A já se omlouvám za ultradlouhý příspěvek, po tý plzničce jsem chytil psavou:-). Fordíkům zdar (a prdítkům fiestám zvlášť:-) )

Re: Benzin E85

Napsal: 12.04.2012 10:07
od vitr73
ja rikam..pul na pul to do toho klidne nalej i bez prestavby...

Re: Benzin E85

Napsal: 12.04.2012 10:09
od vitr73
ja to lil do fokouse bez uprav pul roku..a jelo to v pohode..az teda na studenej start...ten nebyl nic moc

Re: Benzin E85

Napsal: 12.04.2012 14:54
od Mathy
Tak díky za tip. Dojedu nádrž do půlky a pak to dotankuju. Jak jezdíme pravidelně jednu trasu, půjde to pěkně změřit, hned se pochlubim...

Re: Benzin E85

Napsal: 12.04.2012 17:57
od Rion
Jako jezdí, blbne jenom ten studennej start, pak uz je to v poho, doporučují mít v nadrží aspon malo N95(5L) a zbytek E85 kvuli studenym startum :) ... mam jednotku a sam to pocituji ! :)

Re: Benzin E85

Napsal: 12.04.2012 20:39
od Bullitt
Mathy píše:Tak díky za tip. Dojedu nádrž do půlky a pak to dotankuju. Jak jezdíme pravidelně jednu trasu, půjde to pěkně změřit, hned se pochlubim...
Spíš si nechej míň benzínu - třeba čtvrtku nebo třetinu nádrže a dolej tolik E85, aby to bylo 1:1. Pokud to bude zásadně zlobit při jízdě, můžeš dotankovat benzín. Ale budeš-li mít v tu chvíli plnou nádrž, musíš něco vyjezdit, abys doplnil benzín.

Re: Benzin E85

Napsal: 14.04.2012 11:30
od vitr73
teplej motor to musi sezrat i neredeny. ..teda aspom tak jsem to na vsem moznem zkousel...protoze pokud to teple nesezere neredene tak to nema ani cenu redit pul na pul. Napr..brachuv seat leon...vic nez 20 procent e85ky a uz si s tim nevi rady...i pitoma fabie HTP na redeny jezdi bez problemu a tepla i na nezedeny e85

Re: Benzin E85

Napsal: 16.04.2012 16:26
od Mathy
Tak vyzkoušeno, zatím teda najeto jen dnes 60 Km, výkon malinko lepší, tak jakoby "lehčí auto" :-), ale nejsem si jistý jestli nejde o placebo. Jinak auto nijak necuká, žádný problém. tak uvidíme kolik ujedem... a jaká bude spotřeba. poměr cca 1:1, čtvrt nádrže N a čtvrt Ethanol... Takže zatím na projevu auta téměř beze změny, ale rozdíl 10Kč na litru E85 (asi 27,5 Kč) beru jako pozitivní jev... postupně zkusím ředit 1:2, abych na tom něco ušetřil. Ale docela se těším i na to slibované pročištění auta. už mám doma i nový palivový filtr, tak to po cca 1000 km vyměním. Jen taková technická: myslíte, že se ten slibovaný efekt odkarbonování usazenin:-) projeví i když to míchám s normálním bénem? resp.: projeví se to pomaleji než u č´ježdění na čistý ethanol?

Re: Benzin E85

Napsal: 16.04.2012 17:26
od vitr73
bude to cistit i redeny s e85kou...po 12 tisicich na ethanol jsem nedavno schvalne koukal dirou po svicce do valce usb kamerou na tyto ucely....sice to nebylo uplne cisty ale hlinik na pistu prosvecel prez mirne zakoureni...ale vrsva karbonu nikde ve valci nebyla

Re: Benzin E85

Napsal: 16.04.2012 17:27
od vitr73
a to ten motor ma minimalne 300 tis km....

Re: Benzin E85

Napsal: 23.04.2012 09:00
od vitr73
Pratele..jen poznamka. Jezdit na palivo pul na pul n95 s e85 neni uspora penez. Z vlastni zkusenosti vim ze s pul na pul jde spotreba natolik nahoru ze se to proste nevyplati(tzn 100km stoji stejne jako by to bylo na n95)...takze kdyztak jedine na cistej e85,protoze narust spotreby na ciste e85 je stejny jako kdyz jedete na pul na pul palivo....to je muj poznatek po roce jezdeni na e85ku.Vyzkouseno jinym kamaradem..s 50:50 paliven jde spotreba o 2 litry nahoru pri stejne jizde...a u mne na ciste e85 to je to same akorad za 25.90kc....tak aby jste se nedivili ze to na mix zere vic a v podstate stejne jako na cisty e85....

Re: Benzin E85

Napsal: 23.04.2012 09:00
od pkadecka
Tak jsem to taky zkusil, měl jsem cestu kolem, v nádrži něco pod 1/2, tak jsem dotankoval E85 do plný. Výsledná směs je cca 1:1 (benzín : líh). Říkal jsem si, že jedna nádrž autu neublíží a aspoň se trochu vyčistí motor. Nepozoroval jsem při jízdě žádnej rozdíl, motor byl zahřátej, tak žádnej problém. Ale druhej den (cca v 10:00) jsem šel nastartovat a chytalo to znatelně hůř (a taky mi připadalo, že to za studena nějak blbějc jede). Dneska v 7 ráno to chytalo ještě hůř (a to už nemrzne). Takže zatím celkem zklamání, ono je to pěkné, ušetřit na palivu, ale aby člověk vůbec odjel :-/ (Jakou mám spotřebu, to zatím nevím, ujel jsem tak 50km.)

Napadlo mě, že by se do auta dala druhá nádrž, stačilo by třeba na 5l, kde by byl čistej benzín, na kterej by auto nastartovalo a pak by to člověk třeba i ručně přepnul na tu směsku z hlavní nádrže. To by snad bylo řešení, hlavně v zimě, kdy musí bejt start na E85 úplně bez šance, soudě podle toho, jak to chytá teď.

Re: Benzin E85

Napsal: 23.04.2012 09:05
od vitr73
jj..mas pravdu s tim startem...ten je ponekud nestandartni. Ale i pri -10ti mne to vzdy chytlo a odjel jsem....a za zhruba 3 minuty az se trosku ohral motor mne to jelo bez problemu..p.s. mam na to fintu-nastartovat a hned zhasnout a znovu...pak to ma ty spravne otacky na sitic a jede to normalne-aspon mne auto

Re: Benzin E85

Napsal: 23.04.2012 20:23
od Bullitt
Já jsem taky vyzkoušel E85, v nádrži 20 litrů benzínu, dotankoval jsem 30 litrů E85, takže 60% E85 a 40% N95, abych viděl, jak se to chová. Studené starty opravdu nic moc, napoprvé mi to nechytlo snad nikdy(ani když se točí startér déle), tedy napodruhé to ovšem chytne okamžitě. Dokonce jednou jsem musel startovat dvakrát i teplý motor, který stál ani ne půl hodiny. Dnes ráno tady -1°C a opět start až napodruhé, napoprvé točí bez náznaku chytnutí, napodruhé ale naskočí hned. Jinak na čistý benzín mi to startuje vždy napoprvé na brnknutí i v -25°C.
Mám najeto asi 100km(směs 3:2 E85:N95), spotřeba vylezla znatelně na něco přes 10 z původních cca 8 na benzín. Takže potvrzuji, že jezdit na směs se absolutně nevyplatí - stačí jednoduchý výpočet a vyjde naprosto stejná cena za kilometr.
Až na ty starty, tak auto jede naprosto v pohodě, ještě mírně lépe, ale rozdíl není příliš výrazný. Teď chci dotankovat E85, aby byl prakticky čistý a uvidím chování - starty, jízda, spotřeba, podle toho se rozhodnu.

pkadecka: měl jsem úplně stejný nápad s tou malou nádržkou s benzínem - na start a první okamžiky běhu motoru. V podstatě než se ohřeje lambda, to by pak ani jednotka nezačala zbytečně dělat adaptace zpátky na benzín.