V půlce prosince prosince FoFo prodělalo takovou menší generálku: nové rozvody a vodní pumpa, výbrus hlavy a ventilů, výměna oleje a chladící kapaliny.
Asi týden na to jsem zaznamenal úbytek oleje. Na servis jsem neměl čas, takže jsem s tím jezdil 14 dnů a průběžně dolil asi 2,5 l, pod autem se mi pravidelně objevovala celkem velká skvrna oleje. Doma jsme se shodli na tom, že to nejspíš teče přes gufero klikové hřídele. To mi potvrdil i servisman, že to asi bude ono a že to je celkem běžná vada. Tak mi ho vyměnil, gufero bylo skutečně poškozené. Po 30 ujetých km jsem olej zkontroloval a nic neubylo.
Tak jsem byl vnitřně spokojený, že za ty prachy to už je aspoň v pořádku

, jenže jsem se radoval předčasně. Po cca 200 km od opravy jsem (spíš náhodou, chtěl jsem se kouknout na svíčky, jelikož auto vykazuje známky jejich odchodu do penze) na olej kouknul znovu a k mému zděšení nejenže hladina nebyla ani mezi ryskami, ale na celém měřáku byly asi 2 mm oleje

Naštěstí mi ještě nesvítila kontrolka, tak se snad nic nepřidřelo. Olej jsem hned dolil a dneska ráno byla pod olejovou vanou opět skvrna zhruba o velikosti padesátikoruny.
Takže co teď? Přetěsnit vanu? Nebo mi to taky žere motor? Občas mi při zapnutém topení foukne do kabiny smrad oleje, ne moc ale je to poznat, stává se to hlavně při rozjezdu se zahřátým motorem. Taky mi připadá, že dost kouří výfuk, ale spaliny smrdí normálně.