Stránka 2 z 2

Napsal: 25.11.2007 22:05
od Boban
Dám asi blbou otázku, jaký byl ten olej? Vím 5w40 do já dávám originál 5w30 ford formula, ale myslím, že je důležitá ta specifikace od výrobce. Nemohl tomu napomoct právě ten olej? Mazat to třeba přestane když je zmáčkla vana, jinak si myslím, že to by nemělo, známý má ten motor v mondeu a má na něm kolem 300 t. Trochu si vezme olej, ale jinak vše v pohodě. Taky mě hned zamrazilo když sem to četl snad mě něco takového nepotká.

Napsal: 25.11.2007 22:11
od chmelko
takže odišlo čerpadlo a čidlo sa tvarilo, že je ok, iba ak bol olej hustejší, ale ak po dlhšie ceste som vyradil tak sa rozblikala..
a presne ako píšete, na 130 ma to stale hnevalo tak som tomu nevenoval pozornost a na to som dojel..takže bez čidla fakt asi nejazdite aj ked taku smoluako ja mat asi nebudete :cry:

Napsal: 26.11.2007 09:31
od foki
pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40

Napsal: 26.11.2007 09:39
od Boban
Já si to myslím taky, když nad tím přemýšlím, vzpomínám si jak asi před čtyřmi roky mi volal známý, ať se přijedu na něco podívat, měl tam motor z astry a na vačce byly rejhy, joko by na nich někdo držel pilník nebo brusný papír, prý pán dal špatný olej a přijel, že má nějaký hlučný motor bez výkonu.

Napsal: 26.11.2007 09:43
od foki
chmelko píše:počkajte na chlapcov..
maze to dal , ale pokud se ztrati olej a cidlo nefunguje tak to nikdo nepozna

Napsal: 26.11.2007 09:48
od giacomo
..ještě jsem neviděl auto, který by mělo konstrukci takovou, že kvůli poruše čidla tlaku oleje přestalo mazat motor (tím myslím, aby bylo mazání závislé na tom jestli je tam to čidlo nebo ne ..jestli je funkční nebo ne) ..motor musí mazat ikdyby tam byl místo čidla hozenj šroub jako záslepka (což teda nikomu neradím :D )

Napsal: 26.11.2007 10:07
od chmelko
to ani nikto netvrdí..ja som len napísal,že vdaka vadnemu čidlu som nepoznal, že má motor slaby tlak a nevenoval som tom upozornost..čo ma doteraz mrzí...
takže preto odporučam sa nevykaslat na funkcnost cidla a nedavat tam šrubky, alebo ako si to písal :wink:
k niečomu tam skratka je..al e ak sa stane to, že ti odijde čidlo a k tomu ešte čerpadlo, máš po motoru..

Napsal: 26.11.2007 10:14
od giacomo
..ja jsem ti neodporoval ..já jsem s tebou souhlasil ..to bylo myšleno spíš na ty předchozí příspěvky :wink:
..a samozřejmě důrazně NEdoporučuji dát tam jen šroubek :D ..to jsem napsal jen jako extrém a pro ilustraci..

Napsal: 26.11.2007 17:42
od pelen
foki píše:
pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40
To by snad nemel byt problem, protoze tento olej je urcen pro teploty od
-25°C az -30°C
do
+30°C

V lete byva u nas i vice jak +30°C a nekdy i delsi dobu.

Napsal: 26.11.2007 20:22
od foki
pelen píše:
foki píše:
pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40
To by snad nemel byt problem, protoze tento olej je urcen pro teploty od
-25°C az -30°C
do
+30°C

V lete byva u nas i vice jak +30°C a nekdy i delsi dobu.
to by ho tam ale lily z vyroby , tak proc tam davaji 5W30

Napsal: 26.11.2007 20:32
od Boban
Myslím, že jde taky o hustotu a ta nebude myslím stejná.

Napsal: 26.11.2007 21:13
od pelen
Nemelo by to zpusobit vydreni a nasledne prorazeni bloku motoru, i kdyz je doporuceny 5W30 viz text z nemeckeho manualu:

Napsal: 26.11.2007 21:36
od chmelko
vsetci riešite len viskozitu, ale položil ste si niekto otazku prečo je 5W-30 drahší ako 5W-40, ked ten ma vyšší rozsah? :?:

Napsal: 27.11.2007 12:47
od HonzaV
Mrkněte se sem: http://www.maziva.cz potom se koukněte na to, co lejete do motoru (normy, specifikace) a máte klid anebo taky ne. Já tam dávam Shell Helix plus 5W-40 API 5L/CF, ACEA A3/B3/B4.
Možná by stálo za to, v této diskuzi pokračovat na jiném vlákně - co moderátoři?

Napsal: 27.11.2007 12:54
od chmelko
ok, ak máte niečo ešte k oleju pokracujte prosím v tomto vlakne, dík

http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 790#137790