Stránka 2 z 4

Napsal: 08.02.2006 22:14
od Honza
Já pořád nevím,jak to vymyslet s tím katem,jestli koupit sportovní,nebo teda jen tu trubku.Někde jsem četl,že to dělá problémy-víření plynů,tlaky... a že když se zmenší odpor,tak se může snížit krouťák.Nevím,Ten Jetex bez toho katu je dobrej,ale mám strach,aby to nebyly vyhozený peníze,kdyby to bez toho katu dělalo paseku.Má tady někdo auto bez katalyzátoru,nebo se sportovním?

Napsal: 08.02.2006 22:34
od driver
To je pravda když zmenšíš odpor,tudíš to celé otevřeš,tak ti spadne krouták.Bud tebou bych tam normálně kat nechal.

Ten laděný komplet co je tady ukázaný už má přírubu na katalizátor,otvor na lamda sondu,pak další roura,a nakonec koncový díl.takže tam může normálně přijít katalizátor origo z auta.

Já jsem měl na předchozím autu,laděné svody,katalizátor jsem tam dal ten co tam byl.

Napsal: 09.02.2006 05:37
od Honza
Tak proč teda někteří lidi ten kat ruší,nebo dávají sportovní?Dokonce jsem někde četl,že kat ubere autu až 15 koní,to znamená,že když tam není,tak by výkon mněl jít nahoru,jenže co potom s tím krouťákem?
No a když dáš na auto laděný výfuk,který zajistí rychlejší odvod plynů,tak to vlastně taky sníží odpor a tím pádem točivý moment,nebo ne?

Napsal: 09.02.2006 13:10
od driver
Honza píše:Tak proč teda někteří lidi ten kat ruší,nebo dávají sportovní?Dokonce jsem někde četl,že kat ubere autu až 15 koní,to znamená,že když tam není,tak by výkon mněl jít nahoru,jenže co potom s tím krouťákem?
No a když dáš na auto laděný výfuk,který zajistí rychlejší odvod plynů,tak to vlastně taky sníží odpor a tím pádem točivý moment,nebo ne?
sportovní katalizátor je oproti normálnímu víc otevřený,proto dávají sportovní.
to jsem taky slyšel že katalizátor ti ubere až 15koní,to se mi vůbec nezdá,že by měl motor kvůli katalizátoru tak velkou rezervu.
Tak jednoduché to zas tak není když uvolníš celou výfukovou soustavu,můžou ti nastat problémy právě s tím kroutákem kde ti odpadne výkon v nižších otáčkách,nebo ti půjde výkon celkově dolů.
Dej tam celý laděný komplet od svodů až po koncovku a uvidíš že budeš spokojený.

Napsal: 10.02.2006 11:11
od Frost
Tak taky přispěji tím co jsem zatím zjistil. Na autě jsem měl vlastně 3 druhy výfuku. První pokus byl... průchozí kat.... pak roura až ke koncovýmu dílu výfuku. Ten mám dvojitej... upravenej koncovej díl z jiného auta který má 2 vývody. Tato kombinace byla opravdu nesnesitelně hlučná. Výkon byl na 1.6ku ale taky dost slušnej. hrabalo to i na trojku. :-) Jezdit se s tim ale nedalo, takže jsem nechal navařit origo středový díl a opravdu velmi se hluk zmírnil a je takový decentní a při jízdě naprosto vůbec neruší. Výkon znatelně klesl, ale s tím i spotřeba. Mám dojem, že mi vzrostl krouťák od spodních otáček. Můj závěr je ten že čím víc průchozí výfuk...tím víc se krouťák přenese do vyších otáček.
Poté jsem od známého sehnal komplet nový nerez origo výfuk na Focuse. Uřízl jsem koncový tlumič a prohodil za muj stávající s průchozím katem.
Výkon mohl klesnout max o 3 koníky... téměř neznatelně oproti průchozímu katu., takže jsem došel k závěru že odstranění katu vám moc nepomůže.
Ze zkušeností ostatních "tunérů" vím že znatelně krouťáku/výkonu pomohou jiné svody a tyto co zde foki zveřejnil mi připadají jako opravdu profi práce a sehnat sody na 1.6ku je umění. Ta cena je vysoká, ale odpovídající. Je to systém svodů 4-2-1, používá se do "běžného provozu" o proti svodům 4-1 kterém se používají v méně případech. Měl jsem v ruce vyndané svody origo Focus a myslím že cokoliv jiného co má alespoň nějaké vedení výfuk. plynů je lepší než to co dává Ford.
Někdo tu zmínil pojem "výření plynů" tomu se dá předejít použitím rezonátoru, ale zatim jsem neměl možnost rezonátor zkusit takže tato informace není z mojí hlavy.
Nakonec jedna poměrně důležitá informace...nemá moc smysl měnit různé díly pro zvýšení výkonu motoru bez toho aby jste také upravily ECU jednotku motoru a odladily její mapu ve spojení s výkonovou brzdou.
Jinak přeji Fokimu hodně štěstí z schopem.... myslím, že se najde dost zájemců na různé vylepšení Focuse..přeci jen se jich slušné množství po ČR silnicích prohání.

Napsal: 10.02.2006 23:56
od driver
jj svody jsou nejlepší úprava na výfukové soustavě jaká může být,to můžu podtvrdit.

S tou jednotkou máš taky pravdu,jestliže upravuješ motor,tj.vačky,hlava atd musíš upravit řídící jednotku,abys to dobře sladil,jinak se nedostaneš tam kam chceš.
Ale sportovní filtr,svíčky,laděný výfuk to nemusíš zasahovat do jednotky,ale můžeš,ale nečekej zase nějaký obrovský nárust výkonu.

Napsal: 15.02.2006 17:58
od Honza
To: FOKI-
Foki,na tom kombi máš Laityng zadní díl výfuku s rozdvojením,nebo jen koncovky???

Napsal: 24.02.2006 12:33
od Honza
Ještě se vrátím k Těm svodům,výkon to teda asi nějaký přidá,ale zajímalo by mně,jak je to se zvukem,neřve to moc?

Napsal: 24.02.2006 23:29
od driver
zvuk bude o něco hlučnější než kdyby tam byli normální co tam jsou,když tam dáš nějakou laděnou koncovku,tak to bude mít pěkný zvuk.

Napsal: 25.02.2006 20:25
od Honza
No pořád mně to láká,když mně Foki tak navnadil,ale mám strach,aby to nedělalo moc velký kravál,když s tím jezdím denně,tak abych v autě vydržel a taky aby mně nebylo slyšet deset minut dopředu....

Napsal: 28.02.2006 01:22
od Honza
Foki jen pro info,ty svody máš doma??A jsou vážně na 1,6? :?: Co je to za výrobce a co obnáší výměna?Ev. výsledek?

Napsal: 02.03.2006 04:02
od Honza
Obrázek
Pro inspiraci :lol:

Napsal: 02.03.2006 09:03
od Mohi
Honzo ja som myslel ze tie zvody s ladenym vyfukom si urobis trochu kvalitnejsie :wink: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 02.03.2006 10:49
od masox
NEBO TAKY ZDE - TEN JE OPRAVDU SUPER
Obrázek

Napsal: 03.03.2006 00:08
od Mohi
Honzo nic v zlom nechcem prudit, len jeden typ, nad kazdym tvojim prispevkom mas tlacitka citovat/upravit/smazat. Takze nemusis dvakrat davat to iste, skus len upravit, ak si nieco zabudol dopisat... :wink: