Stránka 2 z 6

Napsal: 04.09.2007 21:51
od stalker
Na ano, ropa pri sucasnej spotrebe hlavne zasluhou ameriky sa stane neunosne drahou surovinou do 10 rokov.
Problem nie je ze by ropa nebola na dlhsie ale kto rozumie teorii tazby vie ze naklady sa budu ku koncu takmer rovnat zisku s tazby 1:1
Do naleziska sa navrta otvor - prvy ide zemny plyn , ide ropa pod tlakom, postupne slabne a tak sa do dutiny cerpa voda a vycerpava ropa.
Casom sa kvalitna ropa mina - ostava tkzv.spodna s primesami bahna ... a cena tazby sa tiez zvysuje a tim padem prestava byt vrt zaujimavy a zablombuje sa.
No a tak sa hladaju ekologicke varianty a zlepsenia spalovania, co je urcite dobre pretoze doba do kedy udrzime tieto zvacsa kovove skatule na cestach sa predlzi o par rokov. (nebite ma)
No aj tak american si kupi Kriznik ciest motor na benzin 8 liter a ma na haku ekologiu atd.
Ale ked pojde do tuheho tak bude chciet vojnu aby tie svi.. islamske presvedcil ze tu ropu potrebuje prave on a v dobrej cene ...

O ropnom krachu - sa mozete docitat viac...
http://www.paradigma.sk/redakcny_system ... php?id=181

A tak trochu scifi alebo buducnost ?
Kto ma cas studovat - Voda ako palivo
http://www.mwm.cz/index1.php?make=rubri ... redit=&p1=
Vyzva pre vas tuning expertov - nezlepsujte spojlery, svetla a podobne nezmysly ale zamerajte sa na podstatu tuningu - podvozok , motor - CO TAKTO MOTOR NA VODU - vraj su uz funkcne prototypy .

Napsal: 04.09.2007 22:10
od pelen
mansart píše:a teď říkali,že když to bude větší jak 2% tak to už může škodit motoru. Tak to se vážně na to těším. Bych něco řekl,ale to bych už tady nemohl nic psát :evil: :evil: :evil:
Take jsem se na to dival. Ja jsem slysel, kdyz to bude vic jak 5% ne 2%. :wink:

Napsal: 04.09.2007 22:25
od mansart
pelen píše:
mansart píše:a teď říkali,že když to bude větší jak 2% tak to už může škodit motoru. Tak to se vážně na to těším. Bych něco řekl,ale to bych už tady nemohl nic psát :evil: :evil: :evil:
Take jsem se na to dival. Ja jsem slysel, kdyz to bude vic jak 5% ne 2%. :wink:
Jo už mi to tu říkali, ale pro jistotu se ještě jednou omluvím :?

Napsal: 04.09.2007 22:38
od bjuty
Titulek z první strany Lidových novin (5.9.2007): "Škoda neuzná vady kvůli bionaftě."
Zajímavé čtení. Zhruba: V případě poruchy motoru, když nebude možné vyloučit zda poruchu nezpůsobilo biopalivo, výrobce neuzná záruku.
Jinak oktavieII mají přímo na krytu víčka hrdla palivové nádrže napsaný zákaz biopaliv.

Napsal: 04.09.2007 22:59
od pelen
to bjuty:
Bionafta ma ale obsah methylesteru minimalne 30%.

Napsal: 04.09.2007 23:00
od mansart
tak to je taky pěkné. Sou to prostě ......

Napsal: 04.09.2007 23:41
od stalker
pelen píše:to bjuty:
Bionafta ma ale obsah methylesteru minimalne 30%.
Bionafta je zmesou nafty a metylesteru repkového oleja / MERO alebo RME /.
Odporucam clanok na http://www.bioauto.sk , bioauto.sk kde je popisane preco bionafta nie ale
rastlinný olej ANO.
Rastlinný olej najmä lisovaný za studena ,je omnoho ekologicky i ekonomicky priaznivejší ako bionafta. Rastlinný olej nieje bionafta. Bionafta je toxickým palivom s obsahom rakovinotvorných látok !
Prestavba diesla je cenovo narocna ale jazdite za polovicu a ekologicky.
Cas ukaze ci je bionafta slepa ulicka

Napsal: 04.09.2007 23:56
od bjuty
stejně nechtěl bych se poté hádat se škodovkou :lol: :lol: :lol:
mám dojem že toho budou zneužívat. Nikde totiž nerozdělují bionaftu a naftu s přísadou :P

Napsal: 05.09.2007 00:38
od Partizan
Zkuste si přečíst tyto články,je tam i něco o bionaftě.Já myslím,že není třeba panikařit.Těch 2 - 5 % biosložky do nafty nemůžou uškodit TDCi a už vůbec ne TDDI.Problém by byl kdyby se přidávalo více biosložky a auto se odstavilo na delší dobu.Na západě se to už normálně přimíchává,i když kvalita nafty třeba v Německu je všude jak tady V-power.Bude třeba tankovat na renomovaných pumpách a budete mít snad klid. :roll:

http://motozurnal.centrum.cz/clanek.phtml?id=2659
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ridi ... 21266.html
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/vyro ... 20931.html

Napsal: 05.09.2007 01:12
od bjuty
jj a votom to je. Nic se neděje, klid, jen dlouho nestát, měnit častěji, palivový filtr, věřit pumpám a jejím dodavatelům že dělají to co mají, čepovat u "lepších" pump, doufat že poměr se nebude rok od roku zvyšovat geometrickou řadou, že automobilky již vyvíjejí motory kterým to nebude vadit, přejít na méně choulostivý benzín, nesvádět od teď veškeré problémy motoru na palivo, nevěřit některým (našim) servisům kteří tvrdí opak, .....
nezapoměl jsem na něco :?:

Napsal: 05.09.2007 07:52
od mansart
jo zapomněl.......
radši nemít auto :lol:

Automobily, které naftu i s 5% MEŘO nemají schválenou.

Napsal: 05.09.2007 14:00
od EL
Seznam automobilů, které bionaftu (tedy směsnou naftu s 5% nebo 30% podílem MEŘO), podle vyjádření jejich výrobce, schválenou nemají a nemají a nemají:

* Audi, jakékoliv
* Fiat, jakýkoliv
* Ford, jakýkoliv
* Honda, jakákoliv
* Nissan, jakýkoliv
* Seat, jakýkoliv
* SMART, jakýkoliv
* Škoda Felicia
* Renault, jakýkoliv
* Volkswagen, jakýkoliv
* Volvo, jakékoliv
http://www.biodiesel.cz/auta/[/url]

Napsal: 05.09.2007 18:25
od pette
Ford TDCI může jezdit na 5% bio. :!:

Napsal: 05.09.2007 18:38
od EL
pette píše:Ford TDCI může jezdit na 5% bio. :!:
To pette: odkud máš tu informaci, že Ford TDCI může jezdit na 5% bio?
Platí to i pro modely z roku 2001?

Napsal: 05.09.2007 21:01
od Jozkablack
Jiri02 píše:Pamatujete, jak pred 2mi roky bylo v casopisech i v TV, jak nejaky majitel fritovny na Machaci(?) jezdil na prepaleny fritovaci olej uplne v pohode? Pravda, nemel Focuse, mel nejakeho diesela Ranaulta nebo co. Tech 5% bych se nebal.
No my u nás v hospodě starej olej lejem do kanystrůa pro ty si chodí maník s Peugeotm 405, nevim obsah a ten to tam leje, dělá to pro něj víc hospod a jezdí tak už dav roky a najezdí oklo 40tis. ročně, ještě neměl problem. Jinak se mi to nelíbí ať je ta příměs bionafty třeba 1%, nebo víc! Něco co udělá v nádrži šlem a má to tendenci lepit se mi do motoru lejt nechce :evil: