Stránka 2 z 3

Re: Koupe FF4

Napsal: 29.09.2022 18:38
od cannobit
Jasný. Sbírám prostě informace. A je tady dost lidí, kteří mají zkušenosti. Ať s automatem či manuálem, benzín versus nafta, mondeo vs focus atd. S mondeem jsem nikdy nejel. Může to být o třídu více, ale zase vím, že focus čtyřka je ve vnitřním prostoru na tom lépe... Pak si říkáš, jestli potřebuješ to množství plechu před a za s sebou. 😊

Re: Koupe FF4

Napsal: 01.03.2023 15:02
od Hockto
Zdravim, trochu to tu "ozivim".

Momentalne mame FF mk3 hb 7/2015 (po FL ale este s malym displejom), 92kw EB, vybava RivalX, najazdene cca 70t km.

Rozmyslame hlavne z dovodu batozinoveho priestoru nad novsim autom, ale ked uz, malo by splnat aj ine podmienky, cize hladame:

- tak 3-4 rocne auto max, cize este ten rok-dva v zaruke
- najazd niekde medzi 50-100tkm max
- kombi 100% nutnost
- silnejsi motor
- automat (ale nie je nutnost, to skor kvoli manzelke, ja preferujem manual)
- rozpocet je max 22-23tisic eur (15tisic eur hotovost+protihodnota za sucasneho focusa, alebo predaj)

Tym ze poslednych cca 9 rokov jazdim focusa (predtym mk2 kombi), prioritne som opat zacal pozerat tieto auta, konkretne mk4, kombi, titanium alebo STline. V tej cenovej relacii sa daju najst auta podla nami pozadovanych parametrov (4 rocny 1,5 EB kombi, cca 70tkm, automat titanko, alebo manual ST line, ceny okolo 21t eur), ALE zaroven v nasom rozpocte vieme kupit napr uz aj cisto novy i30 kombi, alebo ceed, pripadne 2-3 rocny jazdeny golf variant, vsetko v podobnej alebo aj lepsej vybave nez ten Focus.

U i30 aj ceeda by som mal par rokov "pokoj" co sa tyka servisu, preto sa chcem opytat, ako su na tom tie 1,5EB trojvalce v mk4, ci sa nebat tych viac rocnych aut s najazdom do 100tkm, alebo sa tam vyskytuju este nejake vacsie neduhy ktore by mohli zacat otravovovat povedzme za rok-dva?

Pozn: viezol som sa v i30 1,5TGDI a az na motor, ktory ma mierne sklamal dynamikou (aj v rezime sport) vzhladom na papierove hodnoty, musim povedat ze to auto sa oproti predoslej generacii velmi posunulo vpred. U focusa mi ale ten rozdiel medzi mk3 a mk4 nepride az taky vyrazny (interier, exterier, jazdne vlastnosti), ba by som az priam povedal ze u toho 1,5EB ma napr to turbo trochu horsiu odozvu nez u toho starsieho 92kw motora, ale neviem to 100% vyhodnotit z jednej 20 minut predvadzacky.

Kupa vozidla

Napsal: 29.03.2023 12:33
od ugro
Ahojte, mam v pláne kúpiť Focus Combi 1.0 92kw, 8A, 2022 s nazajdom 50 000 km. Jazdíme v pomere 60% mesto, 30% mimo, 10 % dialnice.

Ak by niekto mal skúsenosti so servisom, prípadne či radšej inú motorizáciu ak sú nejaké nečakané závady v najbližších 50 000 km. Ďakujem za názory prípadne výstrahy pred uvedenou motorizáciou.

Ford Focus IV r.v. 2023-1.5 ecoblue-Dci-85kW-8 St. Aut

Napsal: 31.10.2023 19:43
od pavel73
Dobrý den,
má prosím někdo vlastní osobní zkušenost s novou motorizací 1.5 ecoblue (Dci) , 85 kW/115 PS s 8 St. automatem?
Tato poslední verze je slabší jak předchozí a má krouťák 250 Nm (předchozí měla 300 Nm).
zda Motor OK, táhne dobře a hlavně, zda je dotčený 8St. automat plynulý od nízkých otáček.
děkuji za příspěvky.

Koupě Focusu mkIV 114kW

Napsal: 24.01.2024 07:25
od reckoname
Zdravím chlapi, chtěl bych znát váš názor. Mám možnost koupit Focuse ročník 11/2020 1.0 EB 114kW mHEV. Auto vypadá pěkně, bez poškození, doloženo i Cebii. Auto je dovezeno z Německa, z operáku přímo od dealera Fordu. Je k němu elektronická serviska. Jenže výměny oleje probíhaly v doporučených intervalech po 30 tis. km. Dnes má auto najeto 85000 km a olej byl měněn 3 krát. Být olej měněn co 15 tis tak to neřeším ale po takové době. Jak by jste se rozhodovali vy. Nechal jsem změřit i tlaky ve válcích, První a třetí válec nějakých 11.3 druhy mírně pod 11, nějakých 10.7. Šli by jste do toho?
Dík.

Ford focus 2.0tdci automat

Napsal: 25.01.2024 15:13
od 4Klimy4
Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s focusem mk4 2.0tdci ecoblue 8st. automatem.
Konkrétní vůz má nájezd 149 000km. Jsou tam od výroby samozřejmě rozvody a i původní olej v DSG převodovce. Samozřejmě tyhle věci a zároveň i motorový olej bych při koupi nechal udělat.
Konkrétně se chci ale zeptat, jestli je se čeho vyloženě bát (narážím hlavně na tu převodovku), nebo jestli po tomto servise by to mělo šlapat jak má.
A druhá věc, jaké jsou vaše celkové zkušenosti s touto kombinací.

Předem děkuji

Koupě FF - EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW

Napsal: 11.02.2024 22:20
od jirkau
Ahoj,

nějak mi prorezává můj FF Mk2, bude mu za pár měsíců 18 a tak je asi na čase se podívat po nástupci. Potřebuju rodínného kombíka, nájezd máme kolem 12 tisíc ročně.

Je aktuální Focus s 3 válcem dobrá volba? Kiukám po tomhle Ford Focus Active X Kombi 1,0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW / 155 k 7st. Powershift, s manuálem moc nejsou, tak asi zkusíme automat. Nový vychází kolem 700K, to je sice darda, ale počítám, že by měl tak 15 let vydržet.

Alternativně jsem koukam na Hyundai i30 1,5 T-GDI Mild hybrid 117 kW Family Smart, ta vyjde s manuálem o 100 tisíc levněji, ale rád bych zůstal u Forda.

Díky za rady, auto kupuju podruhé :-)

Re: Koupě FF - EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW

Napsal: 12.02.2024 08:21
od Jouzef88
Za ty prachy mas Kugu s 1.5 ;-)

Re: Koupe FF4

Napsal: 12.02.2024 14:29
od jirkau
Hele SUV nechci, to nevyužiju, navíc ten Focus je za tu cenu lépe vybavenej. Spíše ještě přemýšlím nad FF s manuální převodovkou, tam je ale k mání slabší motor 92 KW/125 K a cenově je to o něco níže.

Podle ohlasů je ten nový 1.0 ecoboost snad dobrej, spíše špekuluju nad automatem, zatím mi přišel zbytečnej. Mám to jako rodinné auto, žádné závody, občas cesta přes Německo do Alp nebo k moři.

Re: Koupe FF4

Napsal: 12.02.2024 14:39
od Anduril
Automat je fajn, ja jsme si ho do FF4 poridil a jsem spokojen. Je to sice dalsi potencialni kurvitko, ale komfort je supr, jak na dojizdeni pres mesto, tak na delsi cesty. Jedno specifikum u FF4 je, ze automat nema zadnou moznost manualniho razeni (kdysi to slo u ST line, ale ted uz to neni ani tam), ale da se to i bez toho - razeni se da ovlivnit jizdnim modem a pripadne rezimem L (low).
Ja mam teda jeste menic, nove se dava dct, ale to je asi jedno.

Dotazy před koupí nového FF

Napsal: 24.04.2024 07:31
od TomL
Ahoj bando, začínám vybírat nové auto a do oka mi padl FF. Konkrétně jeden ST-Line (rok 2019, najeto 122 xxx km, dovoz z DE) a jeden Titanium X (2020, najeto 107 xxx, dovoz DE). Oba dva diesel 2.0 EcoBlue se 110 kW a v automatu.

Nechci kupovat zajíce v pytli, tak se před koupí jdu optat. Jak jsou na tom tyhle auta se spolehlivostí? Motor, převodovka, spojka, ... Je něco, co se vyloženě sere a mělo by mě to odradit od výběru? Od ST jsem obecně odrazován proto, že to je sportovní verze (majitel se k tomu mohl chovat hůře, než k nesportovní verzi; více to auto "huntoval"; budou dražší náhradní díly; ...).

Je něco, na co byste si dali při koupi vyloženě pozor? Máte nějaký ověřený bazar? Nebo naopak, komu se vyhnout hodně velkým obloukem? Nebo snad nějaký konkrétní vůz, který by stál za kup? Vím, že to jsou obecné dotazy a finální rozhodnutí bude na mně. Ale jsem pouze hloupý ITák, který toho o autech moc neví a není to vyloženě jeho koníček. 8)

Díky!

Re: Koupe FF4

Napsal: 24.04.2024 12:00
od kozelos
ST line neni to stejne jako ST, ST line sportovně jen vypada:)

Re: Koupe FF4

Napsal: 24.04.2024 12:32
od crocodile028
Ano, je něco jiného Focus ST a ST-Line (pouze vzhled).
Co se týče FF4, záleží jaký motor (benzín, nafta). Obecně je potřeba se s tím jít projet, ať si to člověk vyzkouší.
Verze Titanium bývají obecně lépe vybavené a už v nich něco je, ST-Line se taky není potřeba bát, naopak jsou moc pěkné.
Pohlídat klasické věci, vyzkoušet, že všechno funguje a je to :perfect:

Třeba namátkově tohle - vypadá to prostě skvěle:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/201789250 :palec_nahoru:

Re: Koupe FF4

Napsal: 24.04.2024 15:51
od TomL
Sorry, že jsem se nepřesně vyjádřil 🙊 PS: díky, že sem postuješ přesně to auto, po kterém pokokuji :D

Re: Koupe FF4

Napsal: 24.04.2024 17:43
od kozelos
Z toho bazaru mam auto take, a je, myslim, bran jako doporucitelny