Optimální otáčky motoru u 1.6 TDCI

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 11.05.2007 17:08

aj ja som v praci a uz koncim tak zas nex time a mozno najdes vysvetlenie na zlenivenie motora u ostatnych aut nemusia mat len karburator ... a zistis mozno ze je to flexibilitov materialu co sa teplom meni ved aj napr skrutky na halavu motora by sa nemali dat 2 x .....
zatim cago

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 11.05.2007 17:45

stale to ale nedava odpoved na otazku, ze co to ma spolocne s obcasnym prevetranim motora :)). Tepelne vlastnosti materialu su len o tom, ze material vplyvom tepla degraduje, ale to sa pri zvyseni otacok, castejsom vytacani motora a pod. neodstrani, prave sa tento problem moze len umocnit, takze to vobec nevysvetluje tvoju radu, ze ma motor obcas vytocit, aby mu nezlenivelo turbo :) :).

Ja uz koncim tiez a cez vikend som mimo internetu (aspon dufam), takze next time....
pekny vikend
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 11.05.2007 21:00

Kazdy motor benzin nebo nafta by se mel obcas vytocit k maximalnim otackam (provetrat). Vypali se nespalene nanesene zbytky, roztoci se turbo ke svym maximalnim otackam ... U motoru s turbem se pak ale nesmi zapomenout, ze jim skodi prudky pokles teploty, proto pred zastavenim zvolnime rychlost a dojizdime pomaleji, prakticky staci od hranice mesta jet do centra podle pravidel nebo na dalnici na odpocivadle nechame motor bezet pred vypnutim nekolik minut naprazdno.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
laca
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od laca » 04.08.2007 00:50

pelen píše:... nebo na dalnici na odpocivadle nechame motor bezet pred vypnutim nekolik minut naprazdno.
Opravdu několik MINUT? Nerozporuju - ptám se a učím se :wink: Je fakt nutná tak dlouhá doba?
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 74kW, 2004, modrá tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.08.2007 06:34

laca píše:
pelen píše:... nebo na dalnici na odpocivadle nechame motor bezet pred vypnutim nekolik minut naprazdno.
Opravdu několik MINUT? Nerozporuju - ptám se a učím se :wink: Je fakt nutná tak dlouhá doba?
Kdyz predem vis, ze budes za chvili parkovat, tak rychlost snizis uz na dalnici a pak staci jen snizit otacky na volnobezne, pockat nekolik 10 vterin a vypnout.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 04.08.2007 10:47

Jak se tu pise od zacatku... 1,6 66kW nema variabilni turbo, maji to vzdycky jenom vyssi vykony stejneho obsahu, takze 1,6 80kW nebo kolik tomu dali a u stare 1,8 85kW. 74kW ma taky obyc. turbo.

Na ochlazovani turba bych moc ohledy nebral, to bys musel jet porad na plny plyn, hned vypnout motor a odejit pryc. Pokud jedes konstantni rychlosti na dalnici, tak turbo nema zdaleka takovy vykon a stejne, nez pred barakem projedes ulici plnou aut a zaparkujes, tak to trva 2-3 minuty, takze casu na ochlazeni je dost a po meste na 4000ot. taky asi jezdit nebudes. Nekolik minut bych to nechal vychladnout, kdybych s tim jezdil zavody na okruhu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti