Stránka 2 z 13

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 05:32
od ViktorG
Ventil i hadice vyměněny, nepomohlo, auto pořád chcípe. Zkusím s tim ještě nějaký čas laborovat, jinak díky za všechny rady chlapi :)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 08:02
od stano.
Este by som na diagnostike (aj cinskom ELM327) pozrel, ci spravne ukazuje teplotu vody a teplotu nasavaneho vzduchu.
Skus pred studenym startom na striedacku odpojit lambdu a potom pre zmenu vahu vzduchu.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 08:13
od miki21
Předpokládám, že proběhl restart jednotky odpojením baterky. :wink:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 15:05
od ViktorG
miki21: Dva dny bez baterky, pak asi 20 minut volnoběhu a hned po něm cca 70km v provozu, všemožné režimy (piánko, pila, město, do kopce s klimou, atd. atd.) :)

stano.: Vyzkouším, jen prosím poraď, jakou lambdu mám odpojit, kde asi přesně?

EDIT: Zvláštní je, že ke chcípnutí dojde jen když je auto v pohybu a šlápnu na brzdu. Pokud ho nastartuji a nehnu s ním, půjde na volnoběh do konce svých dní. Jakmile ale zařadím zpátečku a chci o metr couvnout, abych mohl vyjet, chcípne, v okamžiku kdy zastavuji.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 16:05
od stano.
Ked zapnes klimu, zdochne tiez?
Lambdu mas hned na vyfukovych zvodoch. Ked stojis pred motorom, spod toho krytu vyfuku/katalyzatora ide kabel v (zelenej) buzirke, a zeleny konektor je prichyteny nad ventilatormi chladica. Len pozor na ten kablik, aby sa neohybal na opacnom konci, v tej sonde. Inak sa zvykne ulomit (je sprachniveny od tepla) a to znamena kupu novej sondy (cez 3000Kc).
Vahu vzduchu mas hned za airboxom, ako ide hruba hadica do klapky na motore.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 17:07
od ViktorG
Teď jsem to zkoušel, klima mu nevadí, schválně jsem pozapínal ke klimě vše na co jsem dosáhl, světla, mlhovky, výhřev obou skel, atd. Otáčky se snížily z 1100 na cca 850-900, motor vesele klapal dál.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 17:47
od stano.
Zmena podtlaku ho rozhodi ale zmena zataze nie. Hm hm. Skus tu vahu vzduchu odpojit. Ked teda podtlakove hadice a ventily mas nove....

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 19:20
od ViktorG
Otestován start s odpojenou váhou (lambdu jsem bohužel nenašel :oops: ), motor měl při brzdění tendenci ubrat volnoběh na cca 700ot/min. po dobu tak jedné, maximálně dvou vteřin, nechcípnul ale. Možná je to tím že je teplo, zkusím to zítra brzo ráno a dám vědět.

P. S.: Díky za dosavadní pomoc, jak má ford blbý motory, tak má skvělou komunitu :)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 19:31
od stano.
Motory su dobre*. Len mechanici s nimi nevedia, starostlivost je potom taka aka je, a vacsina aut ma u nas podstatne vacsi najazd (kvoli stacaniu).

* - neratam 1.6 TDCi, ktory je ale povodom z Peugeotu

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 19:35
od Nonid
Jak rika stano no...vetsina dojede na spatnou udrzbu, hlavne co se tyce oleje. Focus uz ma more ruznejch udelatek a kurvitek a prisel v dobe, kdy v cesku nic takovyho jeste prakticky nejezdilo, resp. se moc neservisovalo... Z toho plynou problemy, protoze si to kazdej delal po svym a efektivne je tim nicil :dih:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 26.05.2014 19:45
od ViktorG
Něco na tom bude, mimo téma řeším na autě spousty dalších věcí, například mlžení skel, měnil jsem dnes kabinový filtr, musím říct že to prase, který to dělalo předemnou, by zasloužilo spřerážet pazoury. Jeden úchyt torpéda jednoduše urvaný, druhý celý provrtaný vrutem, takže už to nejde složit... Fakt za trest.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 05:15
od ViktorG
Dnes ráno ideální podmínky pro test, vlhko, chladno, celonoční stání, odpojil jsem váhu vzduchu, nastartoval a zkusil popojet. Hned po startu se motor opět trochu divoce hádal na otáčkách mezi cca 800 až 1100ot./min., po rozjetí a zabrždění se na okamžik, opravdu jen chviličku, ani ne vteřinu, propadl na asi 500ot a zase se vrátil hledat štěstí ve výše zmíněných hodnotách. Co je ale důležité, nechcípl, odzkoušeno hned několikrát, pak už se ohřál a nemělo to smysl.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 07:54
od stano.
Tebe to robi IBA za studena.... To sa na lambdu vykasli, ta nie je brana v uvahu pri studenom motore. Prave pri teplom sa zacne pouzivat a potom sa ti to stabilizuje.
Neviem co na to ostatni, ale ja si myslim, ze je to vahou vzduchu. Mozno bude stacit ocistit, mozno treba vymenit. Ze sa to takto trasie je "normalne". Robi to aj mne po odpojeni. Predsalen motor nema udaje z dost doleziteho cidla.
Skus pre zaciatok vycistit. Kup si "cistic na brzdy" v spreji, bez acetonu. Vytiahni vahu, vyfukaj ju cisticom, nechaj posobit, nafukaj zas. V ziadnom pripade sa tych tenkych drotikov nedotykaj, ani s nimi nemanipuluj :!:

A vzduchovy filter mas dufam ako-tak cisty. Ze tam nie je 30t km a zastuplovane sanie od neho.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 08:53
od enjoy
K tomu bych jenom dodal, že když mi odešla váha, tak vyčištění nepomohlo. Ale co si dobře pamatuju, mě se váha projevovala tak, že přesně ve 4 tisících se pod plynem straně hádala a auto cukalo.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 09:11
od stano.
Toto moze byt len spinava. Zle vyhodnocuje teplotu a prietok vzduchu. Ak nepomoze vycistenie, najlepsie by bolo od niekoho pozicat na vyskusanie.