Samovolne vybijanie baterie

Uživatelský avatar
tromar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 27.02.2011 17:22
Bydliště: Levice SR

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od tromar » 19.11.2012 21:19

Pri nastartovanom motory je napetie na baterke 13,8V. Cize by ju nabijat malo. Zajtra idem k predajcovy bateriek, tam ma rozne meradla specialne, tak povie kde je pes zakopaty.
Ford Focus combi 2, 1,6TDCi 80kW 2005

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od Jardak » 10.12.2012 20:07

Jenom pro zajímavost - dneska jsem měřil klidový proud na kolegově FF 2 1,8 TDCi 2005 a naměřil jsem 145 mA. Má problémy s vybíjením aku,ale v jeho případě je na vině altík. Na volnoběh po zapnutí světel má jen 12,5 V.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od jackdaws » 23.12.2012 13:09

toto moze byt ak ma tesne pred koncom baterku teda ak ma slabu kapacitu....
nech tvoj kamarat skusi dat druhu baterku a po cca par minutach po nastartovani by malo byt vyssie napatie vyse 13,7 iste ...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od Jardak » 23.12.2012 14:16

Baterka je stará rok. Ale už má po opravě altíku - cena 5000 kč.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

MAXI M
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.02.2012 21:34

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od MAXI M » 23.12.2012 14:24

Tak na Fordu jsem tento problém ještě naštěstí neřešil,ale na Primeře ano a vybíjelo se to přes altík(špatný diodový můstek). Takže Nissan servis a oprava altíku cca 1500kč.Ale asi by na to stačil i zkušený autoelektrikář-garážník(dle uvážení).
Ford C-max 2.0 TDCi Titanium 2007

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od vita_k » 16.01.2016 13:58

kamaradovi 1.8 TDCI 2006 v klidu odebira auto cca 85 mA. Po par dnech nenastartuje. Radio jsme vypojili, budiky jsme vypojili a stale stejne. Pri odpojeni zeleneho c96 z gemu - verze AH- odber spadne. Ostatni konektory nemaji prakticky vliv.

co sme zkusili:

1. odpojovat pojistky gemu - postupne - zadna zmena. I v pojistkovce u baterky - krome tech velkych
2. napeti baterie 12V naprazdno
3. nastartovane auto stale 12V na baterce. Moje ale ma skoro 15V pri bezicim motoru

Da se rict, ze nenabiji, tedy? Muze byt chyba v gemu, kdyz spadne odber az pri odpojeni c96 a pojistky a jine konektory nemaji vliv? Co dale byste doporucili zkusit?

Me napadlo vydelat jeho gem a strcit do myho auta a zkusit odber:) Podle me se nic stat nemuze...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 16.01.2016 15:21

Mám jeho gem, zkusim ho dat do svého auta. Je tam nějaký risk? Mám autoklimu a on manuální
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24735
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od ZaQik » 16.01.2016 15:42

C96 - vede elektrinu do GEMu, takze odpojenim vypnes vse (veskera ridici logika je napajena pres GEM)

ad 1. delali jste to po pul hodine, kdy se rozepne setrici rele?
ad 2. OK
ad 3. ford musi mi po nastartovani +/- 14,3V ... pokud ne, neco je spatne (altik, GEM, PCM, ... nebo merak :) )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od Ondrej1 » 16.01.2016 16:36

ZaQik píše:ad 3. ford musi mi po nastartovani +/- 14,3V ... pokud ne, neco je spatne (altik, GEM, PCM, ... nebo merak :) )
Já mám na Focusu 1.8TDCi po nastartování taky 12V, ale cca po 1min začne pozvolna stoupat až na cca těch 14,3V, toto stoupání napětí trvá cca 2min. Je to tedy u studeného motoru, u teplého motoru to stoupá rychleji. Takto se to chová od začátku.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od jackdaws » 16.01.2016 17:15

Fordy maju prave vyssie napatie z alternatora a to az 14,7 V max.
Ostatne znacky maju 14,3...


moze mat bud znicene uhliky na alternatore alebo staru baterku-...
mne na starej cca 5r bateriu po par dnovom stati nenastartrovalo...
tiez som skusal taketo odpajacky... odber som mal cez 100ma ... je
to ale chvilkove po nejakom case uz si nepamatom kolko klesne na oldber par desiatok ma...

ak ma po nastartovaniu studeneho motorea 12v je to ok, nakolko studena bateria a este k tomu starsia ma pri nastartovani velky prud odber a napatia moze klesnut aj pod 12v... do par minut ale by malo vystupat k 14... samozrejme ak su hned zapnute aj svetla bude to dlhsie trvgat....
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24735
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od ZaQik » 16.01.2016 17:21

jackdaws píše:Fordy maju prave vyssie napatie z alternatora a to az 14,7 V max.
Ostatne znacky maju 14,3
mam zkusenost ze ostatni maji +/- 14V :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od vita_k » 16.01.2016 17:32

diky moc za reakce. pokud mozno sledujte nadale;-).

-1. Baterka je nova. 12V skoro presne. Menil ji proto, ze myslel, ze je stara po smrti.
0. Jeho GEM v mem aute mel po case klidovy odber cca 8-9mA. Mene nez s mojim Gemem. Tim padem je gem asi OK.
0a. Chyba pristroje je skoro vyloucena - porovnani bylo na dvou autech na stejnych rozsazich. Je to ruckovy multimeter.
ad 1. Je fakt, ze stopky jsme nepouzili... Opakujem mereni. Zitra budu mit vysledky - nechame to delsi dobu vypnute a zavrene.
ad 3. zkusime priste zmerit napeti na baterce po nekolika minutach od nastartovani. Zajimavost: s vyssimi otackami - pridaval jsem plyn se nemenilo napeti - alternator tedy spise nenabijel. U me bylo u studeneho motoru po nastartovani skoro tech 15V. U nej ne.
4. pokud by nenabijel alternator, tak po zapnuti elektrickych spotrebicu: vyhrev okna, svetla radio, by zrejme nebyla zmena zvuku motoru. (u me je to poznat - vetsi proud zatizeni znamena vyssi zatez na alternator => zvetsi se zatez na remen a tim padem jiny zvuk motoru). To kdyztak taky zkusime.
5. zasah do elektriky nedelal ani nepamatuje, naposled 6 let zpatky - parkovaci asistent - neoriginal.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od Komi » 16.01.2016 18:10

vita - k nabijaniu - asi pred polrokom som vymenil origo altik Denso 120A za novy 150A, ale funguje rovnako ako povodny (1,6 ako mas ty):
v zime jazdim minimalne takze baterka je slabo dobijana - dnes som bol asi po 2 tyzdnoch pojazdit - baterka 11,88V, po starte plynuly narast cca 20s na 14,7V a tam sa to uz drzalo pocas kratkej jazdy bez ohladu na zataz a otacky - toto je normalny stav v zime, v lete je napatie o desatinku az dve nizsie
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9504
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od phofy » 16.01.2016 18:16

A když si dal silnější altík, tak si nastavil v řj, že tam je silnější?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Samovolne vybijanie baterie

Příspěvek od vita_k » 16.01.2016 18:31

komi: myslim, ze by podobne mel fungovat kamosuv 1.8 85kW, kterej resim, stejne jako nas. Neni duvod proc by nemel zacit nabijet, ze...

Phofy: mohl bys prosim promerit baterku pred startem a po startu - mas zrejme stejny motor? chce to voltmetr ne diagnostiku. abychom meli stejne vysledky.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti