1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od Komi » 19.02.2013 21:35

tak toto je pomerne zriedkavy pripad - aj dost vybehane sunky maju skor problem s pribudanim oleja ako jeho stratou, zrejme tu bolo nieco hrubo zanedbane
napisal si dost malo informacii - ako dlho ti to robi ? chod motora je pravidelny ? startuje lahko bez ohladu na teplotu ? aka je spotreba nafty ? neviem si predstavit tento motor a jeho turbo bezat s 0,7 litrom oleja ako si napisal...
nechce sa mi verit ze tam mas DPF ak ti z vyfuku ide modry dym a nemas problem so zanesenym filtrom
odmerat kompresiu je jeden z pociatocnych krokov
drzim ti palce, ale myslim ze mas vazny problem
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

FFF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 31.01.2013 16:13

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od FFF » 19.02.2013 21:44

Focuse mám asi jen měsíc, takže o tom vím po tuto dobu. Jinak motor šlape perfektně, výborný zrychlení, přijatelná spotřeba kolem 5,5 ltr v průměru (60% město 10% dálnice 3O% okresky) startuje bez problémů i v minusových teplotách. Jediný problém byl min. týden při jízdě po dálnici, při 130ti se rozsvítil nápis "engine system fault", protože jsme viděli zanedbanou údržbu, tipovali jsme to na špatně průchodný palivový filtr, který při vyšších otáčkách a správně foukajícímu novému turbu způsoboval podtlak v railu a tím i tuto hlášku, to se potvrdilo, auto po výměně pal. filtrju jede v celé škále otáčkoměru v bez padání do nouzového režimu.

Jinak takový množství oleje z vany skutečně vyteklo, na rysce už nebylo vůbec vidět ani kousek oleje, napadlo mě ho změřit jen díky tomu že se mi nezdála pomalu zhasínající kontrolka oleje. Můj předchozí escort nebral vůbec olej mezi výměnami a u "nového" Focuse jsem tohle nečekal :bebng:

Tak mě bude asi čekat to měření komprese a popřípadě překroužkování :(

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8450
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od lucky.jack » 19.02.2013 22:00

Bohužel "nový" focus s asi nejhorším motorem :(
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

FFF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 31.01.2013 16:13

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od FFF » 19.02.2013 22:14

No něco na tom asi bude.

Původně jsem chtěl kombinaci 1.6 16V + LPG, nakonec jsem se nechal zlomit do nafty a vypadá to že to nebylo úplně dobře. Když už asi to měla být spíš jednodušší 66kw TDCi.

Snad se mi podaří focuse uzdravit za slušnou cenu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od V12 » 20.02.2013 07:29

Pomaly zhasinajuca kontrolka mazania nevesti nic dobre. Moja paranoidna teoria :
Predoslemu majitelovi sa podarilo pridriet motor, opravilo sa to s co najmensimi nakladmi, teda provizorne tak, aby sa na to pri skusobnej jazde neprislo. To sposobuje nadmernu spotrebu oleja. Ty si si to vyzral v podobe vylagrovaneho turba, ktore navyse pilinami zasvinilo olej, nasledkom coho (a podla vsetkeho aj toho pridretia) sa zanieslo olejove sitko na olejovom cerpadle. Ak je to takto, necaka ta nic dobre. Na Tvojom mieste by som sa toho auta zbavil vo vykupe.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od vita_k » 20.02.2013 10:37

v12: tuto moznost asi nevyuzije, i kdyz je celkem logicka/spravna. Na druhou stranu se treba dovime co tomu bylo, jestli se majitel podeli:)

fff: Ja bych s tim takto nejezdil, dokud bych nevedel, kde to mizi...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od stano. » 20.02.2013 13:47

Ak si jazdil s 0.7l oleja v motore, tak tomu motoru je amen.

FFF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 31.01.2013 16:13

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od FFF » 20.02.2013 18:04

Tak bohužel olej stále ubývá (300km/dílek na rysce), takže půjde hlava dolů a snad to budou jen ty kroužky. Dám vědět co najdeme.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od stano. » 20.02.2013 19:54

Ten motor si s najvacsou pravdepodobnostou pridrel (ak nebol este pred tym). Poriadne si rozmysli investicie do neho.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od V12 » 20.02.2013 19:59

Pozri, ci ten olej nie je vo vyfuku. Poznam pripad Octavky s vadnym turbom, netlacilo to olej do sania, ale do vyfuku. Neviem, ake cary v tom boli, ale po napichnuti tlmica z neho vytieklo poriadne mnozstvo oleja.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od Komi » 20.02.2013 20:14

ze by ten stupel - DPF okrem sadzi este aj zaolejovany nehadzal chybu - tomu sa nexce verit
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

FFF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 31.01.2013 16:13

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od FFF » 20.02.2013 20:21

Během dnešního dne cca 300km cesta auto hlásilo "engine system fault" asi 3x, vždy při akceleraci, tuším potíže s tím DPF, uvidíme co na to diagnostika.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od V12 » 21.02.2013 07:06

Komi :
Nemusi, pokial je diferencny tlak v norme, RJ nema ako zistit, co cez neho ide.

FFF :
Treba to dat na diagnostiku a previest sa s tym, osobne si myslim, ze toto moze sposobovat :
privysoky plniaci tlak => chyba variabilu
velke prepady na vstrekovacoch => vadne vstrekovace
nizky tlak v raile => vadne cerpadlo a(lebo) vadne vstrekovace

Najlepsie riesenie bude najst motor z buracky, pretoze tomuto uz nepomoze ani opakovana resuscitacia na dielni.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od Komi » 21.02.2013 07:50

...Nemusi, pokial je diferencny tlak v norme, RJ nema ako zistit, co cez neho ide.

to je jasne, ale filter ma asi dobre zapchaty ked uz bol aj na nutenej regeneracii ktora mu to mohla len o trochu zlepsit , a viem ake prudke zvysenie tlaku mi robil moj stary filter pri kazdej akceleracii - hned hrozil spustenim regeneracie - po vymene zrazu spustanie kludne pri brzdeni motorom (to predtym nikdy nebolo) - zjavne kilometricka regeneracia
takze ak je filter este aj zaolejovany cakal by som chybu - prilis casta regeneracia (upchaty filter)
celkom by ma zaujimali zive data, takto mi ostava len drzat palce...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

FFF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 31.01.2013 16:13

Re: 1,6 TDCI 80 kW náhlá ztráta oleje - zadření

Příspěvek od FFF » 22.09.2013 19:40

Zdravím všechny co se mnou někdy na začátku roku řešili můj problém s (z)mizením oleje z motoru.

Po nějaké době Vám můžu konečně napsat že tyto potíže budou zřejmě vychytány.

Motor byl překroužkován + byla tlakována hlava a všechny ty drobnosti okolo.

Turbína byla repasována (dokonce 2x, poprvé byla porucha v čidle souvisejícím s natáčením lopatek v turbu).

Od té doby motor jezdí, až na malý (v porovnáním s předchozími potížemi opravdu malý :D ) problém, totiž podařila se "podfouknout" položka pod jedním ze vstřikovačů. Opraveno podložkou ze vstřikovače jiného, tentokráte z motoru 1.9 JTD, rozměry má stejné :palec_nahoru:

Fakta po opravě a najetých cca 20kkm.

Spotřeba paliva v průměru 4.4-4.8 ltr/100km.
Minimum bylo na cestě do Bratislavy, to mi BC ukazoval rovné 4.0ltr. (zřejmě bude optimista)

Spotřeba oleje - mezi výměnami cca 2 dcl (což mě u "nově" sestaveného motoru celkem vadí, ale holt turbo si asi vždy něco vezme). Používám Castrol Edge 5W-40.

Zajímavé je že podle výrobce do motoru patří 3.8 ltr oleje, ale fyzicky se tam vleze tak aby byl olej na rysce v polovině stupnice, cca 3.5 ltr, ale to už se tady někde řešilo.

Startování bezproblémové, chod motoru vyrovnaný.

Vinu na celé této problematice připisuju hlavně minulému majiteli, který musel nehorázně zanedbat výměny oleje a forďase "dojezdil" až do úplného vítězství. Teď už dostává forďas myslím že slušnou péči, tak snad bude tahle moderní "malorážka" fungovat nadále dobře...

Rád se podělím o zkušenosti s tímto strojkem pokud bude zájem :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti