Stránka 2 z 3

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 20.04.2011 11:54
od jednaminus
vodní pumpa po nájezdu cca26tkm (16měsíců). Výrobce si nepamatuji, dodavatel (velkoobchod)reklamaci uznal.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 20.04.2011 20:16
od David 1
Masakr.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 21.04.2011 10:06
od Wizzy008
8O 8O A co se stalo se zbytkem vrtule?

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 21.04.2011 15:35
od jednaminus
jednu lopatku jsem našel, zbytek jsem snad vylil (vypouštěl jsem vodu u chladiče a nekoukal, co je v ní) nebo mi běhá v motoru :? Lopatky jsou z plastu. Dnes mi praskla hadice od radiátoru topení (obyčejné mírné esíčko- cena ford 770Kč :? ), tak se před dolitím zkusím podívat, jestli ještě něco nenajdu.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 21.04.2011 16:20
od Brehowicz
V tom případě bych to snad i propláchnul celé pitnou vodou ze zahradní hadice, aby šlo všechno ven jestli tam někde zustal nějaký kousek abys to čerpadlo něměnil znovu za pár dnu kvuli tomu že nějaký zbytek plastu znova vylámal nové lopatky.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 23.04.2011 12:47
od jednaminus
Nevíte někdo, jestli ovládání (otevírání) termostatu je jen na elektrické bázi (přivedení proudu dle pokynu řídící jednotky)? Popřípadě jaký proud tam jde - jestli to můžu připojit přímo na baterku a tím ho vyzkoušet? Zkoušel jsem ho v horké vodě a neměl žádnou snahu se otevřít. Je na autě cca 2měsíce.
Jinak auto jsem proplachoval, profukoval. Zbytky pumpy nikde :roll: .

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 23.04.2011 15:32
od Spyke
Termostat je čistě mechanická záležitost, nijak s řj nespolupracuje a není jí ovlivňován. Ten konektor k němu je předehřev, který by měl mít za následek rychlejší ohřev a tím pádem sníženou spotřebu v nízkých a středních teplotách motoru, než se dostane na provozní. Pokud chceš vyzkoušet termostat, tak ho ponoř do vody spolu s teploměrem na zavařování a sleduj, při jaké teplotě se ti otevře. Otevírací teplotu máš na termostatu napsanou a mělo by to zhruba odpovídat a nebo se otevře o něco později. Termostaty z mondea III trpí spíše na to, že se vylomí packy držící samotné čidlo termostatu a nebo zůstane mírně pootevřen a pak s příchodem chladných rán čekáš na provozní teplotu daleko déle a nebo se jí s mrazem nedočkáš vůbec. Viděl jsem i termostaty MKIII, které zmíněný předehřev neměly, pak by tyto podle tvojí teorie nemohly vůbec fungovat... :) . Abych řekl pravdu, tak jsem termostat, který by byl ovládán řj ještě neviděl, ale je fakt, že jsem určitě za svůj život neviděl úplně všechno, takže ani tuto možnost nevylučuji. :nixw:

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 23.04.2011 17:31
od HmerX
Taky si myslím, že termostat není ničím řízen z "venku" ... jeho membrána by měla reagovat na teplotu vody ...

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 24.04.2011 10:40
od jednaminus
Spyke
Jak funguje klasický termostat vím (nemyslím to nijak zle :wink: ).Být tam klasický, neptal bych se. :wink: Viděl jsem drátky, ktere vedou uvnitř termostatu od konektoru k středovému válečku termostatu. Aby se tudy vedl proud k předehřevu malého okruhu se mi moc nezdá, drátky jsou opravdu hodně, hodně tenké. Termostat jsem zkoušel ve vřelé (postupně od horké až do opravdu hodně bublající) vodě a zůstal stále zavřený. Proto mne napadlo, jestli ford nevymyslel možnost: čidlo teploty dá ŘJ signál o teplotě pro otevření termostatu, ŘJ sepne proud, který jde do termostatu a tento proud přes "třeba odporový drát uložený ve válečku oprostřed termostatu" ohřeje termostat zevnitř (nikoliv z venku přímo vodou) a ten otevře. Samotnému se mi to zdá hodně přitažené za vlasy, ale dnes bych se nedivil ničemu. :roll: Termostat je na autě opravdu jen 2 měsíce, proto se stále bráním myšlence, že je vadný (můžu ho reklamovat, ale nechci ze sebe udělat :bebng: ).
Hlavně mne zajímalo, jestli ho můžu připojit přímo na baterku. Nerad bych ho spálil a tím si zrušil možnost reklamace.
Edit
Doplňující info:tak jsem našel původní termostat, podařilo se mi ho částečně složit a vyzkoušet v horké vodě.Otvíra opravdu těsně před varem, ale otvírá. Ten nový se nehne. Takže bude následovat reklamace.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 25.04.2011 20:25
od jednaminus
Tak mi to nedalo a připojil jsem ten nový termostat na baterku.
Po necelých 30s se pěkně otevřel. Mnohem víc než starý (fukční) ve vřící vodě.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 07.09.2011 08:22
od vandal46
Zdravim,

Mam problem s teplotou mojho Mondea, ukazatel teploty motora vybehne pri zahriatom motore po chvilke rychlo do cerveneho pola. Zvlastne je ze ked vypnem motor a asi po desiatich sekundach nahodim budiky tak rucicka ukazuje 90°C (ked to skusim skor povedzme po piatich sekundach tak tam este nie je ale je vidiet ze teplota klesa). Ak ale opatovne nastartujem a rozbehnem sa tak teplota zacne hned stupat. Ak ale necham auto stat vypnute povedzme dve tri minuty tak teplota po naslednom rozjazde zacne stupat o nieco neskor. Nechapem ci to moze byt elektronika alebo nejaky "mechanicky" problem. Jako motor sa podla mna nemoze ochladit za 10 sekund zo 120 na 90°C ale na druhu stranu tie prejavy su take ako by bol problem v chladiacom okruhu. Mimochodom ventilator sa pri zvysenej teplote zapina.
Nenapada vas pricina? Na diagnostiku sa teraz nedostanem takze tu musim pre teraz vylucit.
Dakujem za rady...

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 07.09.2011 16:56
od vandal46
Nakoniec sa mi podarilo ist na diagnostiku ale nic sme nenasli, ziadna chyba Ale po ceste tam sa mi ukazatel dostal zase do cerveneho ale ked som vyradil alebo isiel iba na nizkych otackach tak sa dostal spat na 90°C a ostal tam ale aj pri tych 90°C ventilator stale bezal a po vypnuti motora trvalo hodne dlho kym sa vypol. Co je ale divne tak pocas diagnostiky som nastartoval motor ze co bude hlasit snimac a pri trochu pridanom plyne zacala stupat teplota na snimaci az na cca 104°C pricom rucicka na pristrojovke zostala na 90-tich stupnoch a ani ventilator sa nezopol, co mi pride uplny opak toho co sa mi dialo za jazdy.
Inac neviem ci to ma suvislost ale mechanik nemohol dva razy po sebe nastartovat, nechcelo to chytit, to je ale prvy krat co sa take nieco stalo, za dva roky co mam to auto nikdy nebol problem pri startovani.

Takze to vidim na ten snimac, popripade riadiaca jednotka sahary. Teda dufam ze to bude snimac.
Neviete ako jednoznacne identifikovat ten snimac? Nechce sa mi ho kupovat a zistit ze to je nieco ine.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 08.09.2011 18:02
od vandal46
Nikto nemate skusenost?

Inac teraz uz fakt neviem. Dnes som isiel do prace a zapol som si test palubovky aby mi ukazovala teplotu na cidle. Teplota stupala plynule (rucicka ukazovala tie iste hodnoty). Ked zacala teplota stupat vyssie - cez 110°C tak som ubral a ked som potom drzal otacky tesne pod dve tisic a vobec som nemenil zatazenie alebo som vyradil tak teplota postupne zacala klesat (ale iba o par stupnov). Hlavne ale data z cidla nevykazovali ziadne skokove zmeny z coho mi teraz pride ze cidlo by nakoniec mohlo byt dobre. Co ale nechapem je ked som vcera bol na diagnostike tak ta ukazovala na cidle zvysenu teplotu ale budik ukazoval 90°C takze to nesedelo. Pripada mi to ze tam niekde fakt musi byt este jedno cidlo.

Co sa tyka termostatu, tak ta hruba hadica co ide do chladica z toho vrchneho termostatu (pri pohlade z predu na motor ta na pravej strane) bola po jazde tepla. Takze termostat by mal byt dobry. Akurat mam otazku naco tam je este jeden termostat?

Takze teraz zacinam mat pocit ze to bude nakoniec to cerpadlo ...
Neviete ako by som mohol overit jeho funkcnost???
Comu ale nerozumiem preco po vypnuti motora bezi ventilator este dlhu dobu ale pristrojovka uz po stvrt minute ukazuje 90°C ???

Alebo ak mate este nejake napady budem za ne rad

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 08.09.2011 18:25
od Brehowicz
Ty jo já nevím ,ale mně to celé připada jako utrhnuté vodní čerpadlo,byt to u mně tak to stopro rozeberu.

Re: kolisání teploty motoru

Napsal: 08.09.2011 18:46
od davemomo
ventilátor ti po vypnutí běží páč se to přehřálo, mě to teda takhle vždycky dělalo, když se mi minulej rok povedlo rozstřelit chladič a teplota stoupla na rizikový hodnoty, bude to asi elektronicky takhle jištěný