Stránka 2 z 2
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 08.12.2010 13:36
od zdenyvm
Blbě jsem to napsal - promiň. Dřív jsem myslel před cca měsícem. Je fakt, že teplota byla výš, ale zas o tolik ne a že by to udělalo kolem 2,5 litru/100km? Navíc mám auto v garáži - teď teplota kolem 10-12 stupňů. Cesty jsou jenom mokré, jezdím víceméně stejně jak v létě.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 08.12.2010 13:50
od Raada
No zalezi jak tu spotrebu meris presne. Je to presnym vypoctem nebo jsi to pocital od oka? Ja proste tankuju na prvni cvaknuti a pak pocitam spotrebu opet po prvnim cvaknuti pri pristim tankovani. Az budes mit vyjetych nekolik nadrzi tak muzes udelat nejaky zaver. Taky se s autem projed nekam dal (aspon 100km daleko) pri normalnim tempu. Dle palubaku bys mel videt posun smerem dolu.
Pokud budes jezdit jen do prace tak nezapomen, ze cestou tam jedes s relativne zahratym motorem, ale zpet se studenym (pokud parkujes venku). 13km je proste malo a motor se nezahreje poradne na provozni teplotu. Nemas treba zaplou klimu neco neco takoveho? Pri odmlzovani celniho okna se zapne automaticky... Vic me nenapada. Proste dej tomu cas a otestuj par nadrzi presne.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 08.12.2010 13:56
od zdenyvm
Klimu mám vyplou, na to si dávám pozor. Ale asi máš pravdu, bude to chtít delší zkoumání a vícero tankování. Dělám to jak ty - po cvaknutí, stejná benzinka (Benzina).
Ještě jak jsem tu četl, může být problém s EGR ventilem, auto má najeto 130tis. za tři roky, sice po Německu, ale kdo ví. Semtam se motor dostane do stavu, že při přidání plynu jakoby periodicky přidává a ubírá, pomůže jen vypnutí klíčku. Zkusím vyčistit ten EGR...
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 08.12.2010 20:00
od paranmax
Já jezdím po Brně denně do práce to mám 6km tam a 6km zpátky. 2x do měsíce na víkend mimo Brno cca 130km tam a 130km zpět. Průměrnou spotřebu mám 6.2-6.5l/100km a to jezdím dolela ostře.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 10.12.2010 07:00
od JanyD
Já mám 1,6 TDci 80KW z německa, najeto 162000 s DPF zatím jen 2,5 měsíce. Vyjeto 5 nádrží. Letní continentaly a zimní mám ted GoodYear Ultra Grip 7+. Naftu beru zatím jen benzinu TOPQ + VIF zimní a do práce jezdím denně jednu trasu 40 km tam a 40 km zpátky. A auto točím max do 2500 otáček. Používám vyhrívané přední sklo, klimatizaci - aby se to v vevnitř rychleji vytopilo. A průměrnou spotřebu mám 5,32 a tankuju vždy do plné a pak papírově spočtu.
Jinak si myslím, že při teplotách pod -5 se za těch 40km motor ani neohřeje.
Tady přidávám odkaz na mou spotřebu.
http://www.spotreby.cz/ford-focus-ii-1- ... -hp-a5311/
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 10.12.2010 08:29
od zdenyvm
Na něco jsme včera při výměně oleje přišli - pc hlásilo chybný tlak turba a našli jsme malou dírku v plastové trubce co vede z turba. Je to na dobrém místě, tak to zkusím zalepit a uvidíme. Druhá věc - kámoš mi říkal, že taky nějak málo chodí naklápění lopatek turba. A taky tam našli chybu nízký tlak paliva, snad není v háji čerpadlo...
Všechno to jsou jen sporadické závady. Ty věci kolem turba by asi na spotřebu mít vliv měli a podstatný, ne? Auto ale jede dobře...
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 12.12.2010 18:22
od paranmax
to zdenyvm
a svítila ti kontrolka motoru? Nebo jak se ti ty zavady projevily?
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 12.12.2010 21:54
od zdenyvm
Nesvítilo nic, jen to při cca 3000 úplně vadne. No a hlavně se mi nelíbila ta spotřeba. Díval jsem se na to natáčení lopatek a po startu sjede tyčka úplně dolů a při přidání (jakémkoliv - i prudkém) vyjede jenom o pár milimetrů. Po vypnutí klíčků je chvilku ještě dole a pak vyjede až nahoru... Asi bude něco s řízením toho naklápění, když jsem zkoušel ručně při vypnutém motoru, tak to chodilo celkem v pohodě.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 13.12.2010 11:03
od V12
zdenyvm :
Chyba s nizkym tlakom paliva smrdi cerpadlom, resp. vstrekovacmi.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 15.12.2010 08:28
od zdenyvm
Ten nízký tlak paliva mohl být taky způsoben přicpaným palivovým filtrem (a přicpaný byl), uvidíme co bude teď po výměně.
Ale mám dotaz ohledně naklápění lopatek turba - mně funguje tak, že když nastartuju, tak sjede táhlo úplně dolů, což asi má. Ale pak při přidávání (i prudším - do omezovače) se vrací nahoru jenom o pár milimetrů. Je to tak správně? Myslím jestli to třeba při jízdě nefunguje v celé dráze, při volnoběhu to nemá zas takový záběr... A má to vůbec chodit v celé dráze?
Po vypnutí klíčku se po pár vteřinách vrátí táhlo úplně nahoru.
Diky moc za pomoc!!!
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 15.12.2010 23:17
od V12
Podla technickej dokumentacie by sa ovladacie tiahlo variabilu malo pohybovat o 9 az 11 mm. Ak sa tolko nepohybuje, treba s tym ist do servisu na odborne premeranie drahy chodu specialnym pripravkom za stanovenych podmienok.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 16.12.2010 09:38
od zdenyvm
Díky to jsem tušil... Už jsem se objednal, říkali mi, že by to mohl být špatný nějaký ventilek co ovládá podtlak k řízení naklápění lopatek. Jedu tam v pondělí, tak uvidíme.
Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 16.12.2010 10:01
od V12
Sused minuly tyzden riesil podobny problem - FFII 1.6 TDCI 66kW zrychloval z 50 na 100 neuveritelnych 15 sekund. Problem bol v zle zapojenom podtlakovom ovladani obtoku turba (66 kW nnema variabil ako 80 kW). Uz ho strasili vymletym a rozpadnutym turbom

Re: 1,6 TDCi 80kW vysoká spotřeba
Napsal: 04.01.2016 11:51
od 12matess3
Chalani, dnes som šiel dá sa povedať okresku.
Vyštartoval som z domu, po 1 km bola pumpa, tankoval som niečo, všetko som vynuloval, vrátane priemernej spotreby, vyštartoval som, išiel som 12 km do iného mesta, žiadna dialnica, ale prevažne okresky ze sem tam dedina potom zase mimo dedinu a takto, najčastejšie som šiel na 3,4 ale samozrejme boli aj lepšie úseky a sem tam som aj vytočil niekedy trojku na 4 000 ot., ale to naozaj ojedinele, ale vytočil som

...
Potom som po chvíli šiel späť domov a ako som zastavil na parkovisku priemerná 8,2 podľa palubáku, to sa mi zdá na moju motorizáciu strašne moc, čo poviete?? Napadlo ma už aj veľké znečistenie DPF, že by som ho šiel dať do servisu prepáliť poriadne???
ALe jasne, môže to byť 100 iních vecí, alebo možno by som kúpil naozaj nejaké kvalitné aditívum na prečistenie celého systému, čo poviete??
Ďakujem za rady....