ybuba :
Ja netvrdim, ze 100 koni je malo. Felicia s 55kW isla naozaj velmi dobre. A vies preco ? Pretoze je lahucka. Jazdil som s este slabsim vozom - Daewoo Tico. A ver tomu, ze v meste na semaforoch som dal dole ktorekolvek TDi - cko. A to napriek tomu, ze to Tico je 860 ccm trojvalec s 35 kW. Pri jeho 600 kg hmotnosti je to ale male zihadlo. Samozrejme, ze uzasny tah sa konci niekde pri 50 - 60 km/h, kde koncila dvojka. Potom to uz neslo. No predstavte si tuzera takmer leziaceho v obstaroznej Ochcavke f TDI na chliinach f meetle a plnee palbee dymiacej ako stara lokomotiva, ako cumel z prachu. Kym sa mu to tazke auto pohlo, uz som radil dvojku a ked Ochca vyprdla velky oblak cierneho dymu, uz som bol prec. Samozrejme na sirokej vypadovke z mesta mi to vratil aj s 200% urokmi
Ja tvrdim, ze na bezpecnu, nicim neobmedzovanu dynamicku jazdu
v ramci predpisov sa ziada 100 koni na tonu pre atmosfericke benziny, pre turbomotory (jedno ci benzin alebo nafta) je to o cosi menej - 80 koni na tonu. A za tym si stojim, nech hovori kto chce, co chce. A je tu dalsi uhol pohladu - spotreba. Ked na 1.6/74 trochu zatlacim, zacne zrat ako tank. Na 2.0/107 staci iba pohladit plyn a uz to ide rovnako ako 1.6/74 pri nizsej spotrebe. Teraz k tym 9 sekundam zo 70 na 110 - vyskusaj si to a budes prekvapeny. Podla fyzikalnej simulacie to vychadza z podradenim na dvojku, vytocenim na 6500 s naslednym radenim do trojky na 9 sekund vratane uvodneho podradenia. Ak sa budem rozbiehat z trojky, usetrim sekundu na podradenie, no bude to o cosi lenivsie, takze zrychlenie bude trvat 8.1 sekundy - menej ako s podradenim. Ked ale nebudem pocitat cas potrebny na uvodne podradenie, akceleracia na 2->3 vyjde na 8 sekund. Takze aka zatiahnuta rucna brzda ? Fyzika nepusti. Nerob z 1.6/74 stihacku

a skus sa posadit do niecoho silnejsieho - napr. 2.0 TDCi 100 kW - ten to stihne na trojke za 5.5 sekundy...
el_Barto :
Planovat predbiehanie ? V dnesnej hustej premavke ? A to v ktorej patrocnici chces predbehnut ?
Aj ja som bol s vykonom 51 kW Esca spokojny, s kratkou prevodovkou MTX75 to islo nadherne (bodaj by nie, ked to malo iba tonu), po presadnuti do Suzuki Ignis s motorom o 25 koni silnejsim som nepocitil nijaky prinos tych koni navyse a to bol rovnako tazky, ako Esco. Tu uz naozaj bolo treba planovat a od predbiehaneho si nechat 20 - 30 metrov odstup na zrychlenie pri toceni na obmedzovac. No kto Ti dnes necha odstup 30 metrov ? Ihned sa tam niekto iny strci a opat hltas dym a prach.
Aby som tuto temu vykonu uzavrel :
Su ludia, ktorym tych 74kW staci. Ak jazdia iba v meste, je to OK, viac je uplna zbytocnost, pretoze ich nevyuzije. Ak sa ale vyberu na dovolenku, v kopcoch generuju problemy. Subjektivne sa im zda, ze idu rychlo, no iba dovtedy, kym su v krajinach, kde je 100 koni pod kapotou luxus - tam na nich naozaj nikto nema. Potom je tu druha skupina - dochodcovia jazdiaci tak, ze ich predbehne aj kombajn, pretoze oni idu tvrdo na spotrebu, pricom sa rucicka otackomera ich japonskeho vysokootackoveho motora dotkne cisla 3000 iba par krat do roka

. Ake nasledky to ma na motor a vyfukovy trakt, snad netreba hovorit.
Podla mojho nazoru je do FFII najidealnejsi motor 1.6i TiVCT - uspokoji dochodcov nizkou spotrebou pri jazde do 2500 - 3000 rpm, ako aj "pretekarov", ked mu stupia na krk a zobudia jeho 115 koni. Moja volba #1 je ale 2.0i, kde aj bez stupania na krk idem tak, ako "pretekari" na TiVCT s plynom na podlahe. A na dialnici navyse s nizsou spotrebou, pretoze patka na MTX75 je pre 2.0i dlhsia, nez na IB5 pre 1.6i, pri 130 je rozdiel takmer 400 otacok v prospech 2.0i. A preto cakam, az sa niekde objavi 2.0i v dobrom stave a za dobru cenu. V tom okamihu ide ropak prec. A vobec nebudem oplakavat jeho zatah zdola.