Stránka 2 z 2

Re: Duratec HE - 1.8 a 2.0, popis, skusenosti - clanok

Napsal: 21.11.2010 13:08
od foki
Targat586 píše:Zdravím zkušené Fokusáky,
hrozně rád bych si splnil sen o 2.0i kombi (2005 plus), ale děsí mě spotřeba,dvouhmoťák a egr (které tam snad podle jiné diskuze je také). Proto bych rád slyšel vaše zkušensti / názory na provoz FoFika II 2.0/1.8 (1.8 nemá 2hmoťák,že?). S jakým nájezdem se "vyplatí" koupit tothle úžasné vozítko?
6t km dálnice, 4t km okresky a 5t km pojížďky/nákupy do 10km

Moc díky za pomoc!

PS: trávím tu poměrně dost času na fóru a nedaří se mi najít nějaký sumář...
proc ne 1,6 ?


6t km dálnice - pokud neni clovek zavodnik tak 1,6 staci , ale musi se vice tocit , 1,8 je idealni , 2,0 bude vic brat sice pojede ale idealni spotreba bude kolem 90km/h )ale to u vsech ) a pokud se poleti nad treba 140km/h tak to vezme i 10L/100km
4t km okresky v podstate to same co u dalnic , silnejsi motor se vyuzije akorat pri predjizdeni
5t km pojížďky/nákupy do 10km - u 1,8 a 2.0 vysoka spotreba ja jsem jezdil s 2,0 po meste za 11L /100km na dalnici za cca 8L a pokud jsem jel vic ak kolem 10L (vse prumerna spotreba )

shrnuti 1,8 - +jednohmota
+ nizsi pojistka
+ retez na rozvodech
- moc neni tak nedostupnost pouzitých dilů
- drazsi servis a dily
2,0 - -dvouhmota
-vyssi pojistka
+ retez na rozvodech
- moc neni tak nedostupnost pouzitých dilů
-drazsi servis a dily

pro porovnani 1,6 - +jednohmota
+ nizsi pojistka (stejna jako u 1,8 )
- remen na rozvodech
+ nizsi spotreba
- akcelerace
+ dostupnost pouzitých dilů
+levný servis a dily

Re: Duratec HE - 1.8 a 2.0, popis, skusenosti - clanok

Napsal: 21.11.2010 20:16
od V12
Dobra volba by mohla byt 1.6 TiVCT, v nizkych otackach sice netaha, ale ani nezerie. A ked treba viac dynamiky, vytocis ho nad 4 a pol tisic otacok, to uz ide celkom pekne.
Som zastanca silnych motorov a jazdy na nizke otacky, moja volba je teda 2.0i, nepohrdol by som ani 1.8i. Spotreba dvojlitra nie je az taka strasna, len s nim treba jazdit ako s dieslom - ziadne zurive podradovanie a vytacanie pri kazdej prilezitosti. S Focusom sa takto ale jazdi veeelmi tazko. 2.0i aj v tazsom Mondeu ide krasne od 2000 otacok, pri 90 km/h ma 2300, bez problemov zvladne aj bezne stupanie.
100 konovy 1.6i by som urcite nebral, hlavne nie v kombiku, kde je vacsi predpoklad zatazovania az na hranicu maximalnej povolenej hmotnosti a to je dynamika horsia, nez ma popluvana HaTaPka. To uz potom radsej Renault Clio GrandTour 1.2TCe 100HP, alebo Fobiu kombi 1.2TSI 77kW. Jednoducho neznesiem, ked v pripade potreby sliapnem na plyn a nic sa nedeje a dalsiu sekundu stratim podradenim o 2 stupne. Roky som jazdil so "slabymi" autami a uz nikdy viac. 100 koni v atmosferickom benzine je na 1.3 tony malo.

Re: Duratec HE - 1.8 a 2.0, popis, skusenosti - clanok

Napsal: 26.11.2010 23:41
od Targat586
Díky chlapi, uvědomil jsem si,že nafta by pro mě byla sebevražda. Ať žije benzín - 1.6. Už se jen rozhodnout jestli ti-vct,či nikoliv... ale to už jinde jsme, to je jiný thread

Re: Duratec HE - 1.8 a 2.0, popis, skusenosti - clanok

Napsal: 09.12.2010 13:47
od černý.fikus
jezdil sem dva roky dalnice 140-150 tacho 60%, okrsky 110+ asi 20% a Brno 20% a vesel sem se do osmi

ted skacu po Brne 30%, okrsky 70% a je to zase kolem osmi...

jednou v lete sem si nuloval spotrebu a ujel jen po Brne 70km a mel sem 8,2

proste se to mota porad kolem osmi, s 1,6vct kamos jezdil jednu dobu stejny rezim a mel tam 8,2, tj. neco jak ja...

Ve meste pomaha na spotrebu tocit do tri a rozjezdy svizne! Zadne pomale do otacek..