Stránka 2 z 3

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 21.01.2010 16:52
od matys
juress.............přečti si toto vlákno a pak najdi vlákno - volnoběžný ventil -na str.2 dole

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 22.01.2010 15:22
od juress
Tak jsem na to teda vlítnul a měli jste pravdu, jak by pravil každý zatuchlý Amík - Cake work :)
Ventil jsem odpojil, odšrouboval, vyčvachtal v tech. benzinu několikrát po sobě, vysušil a v nádobě s tech. benzinem byl opravdu nějakej hnus a to celkem dost. Hodil jsem to zpátky, zkusil jsem nastartovat jestli jsem teda něco nepodělal - chytl samozřejmě v pulsekundě okamžitě, byl trošku zahřátý z pulkilometrové jizdy do garáže.
Výsledky uvidíme zítra, mám to sice v garáži, ale ta není nijak vytápěná, takže v těhle -10°C a více mrazech tam bude určitě pod nulou.
Zítra podám zase report.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 24.01.2010 19:48
od juress
Tak dneska jsem to zkusil po těch mrazech 2x po sobě startovat a nechytl ani jednou, tak jsem to odmontoval znova zkusil jsem to tim technickym benzinem prohrkat pořádně, vyčistil jsem to i okolo a pak chytl napoprvé... Ještě uvidím zítra ráno, každopádně pokud to nepůjde objednám si diagnostiku.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 24.01.2010 21:04
od herdos
Ahojte, diagnostika su vyhodene peniaze, ja som bol na troch za posledne dva tyzdne, najnovsie programy a nic. Nasiel som jedno vlakno, bohuzial uz ho tu nedam, bo som to vypol, ale v skratke sa tam pisalo, ze aby sme mali istotu, ci to je volnobezny ventil, treba urobit skusku. Zahrejes motor, otvoris kapotu a odpojis ten ventil od toho kabla. Ak motor zdochne( alebo zacnu klesat otacky ), tak je vsetko OK, ale ak otacky neklesnu, mas istotu, ze je to volnobezny ventil.
Gargulakj, diky za popis, ako to odmontovat, tie srobky mi boli jasne, len som nevedel ci to je este na niecom, alebo nie. Pre Tie dva srobiky s tym urcite nepojdem do servisu. Uz beztak som za to vycaloval pekne prachy, a to mi len vsetko precistovali. Mohol som mat za to skoro cely volnobezny ventil kupeny.
Inak zajtra to chcem odskusat, tak potom sa ozvem.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 24.01.2010 21:09
od herdos
pozite si tuto stranku, je tam krasny obrazok s uzasnym popisom :)

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 25.01.2010 18:22
od juress
Není možná porucha čerpadla ? Byly tam celkem dost dlouho neměněné filtry.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 26.01.2010 15:12
od juress
Další poznatek - pokud se motor nerozeběhne sam bez plynu a neudrží volnoběh, tak chcípne při každém vyšlápnutí spojky ať už je motor zahřáty a ujel 10 km nebo ne.
Jinak - po 20ti kilometrech jsem dnes zastavil, aby mohl kámoš vystoupit - chcíplo to, ale už nastartoval sám bez plynu. Tak jsem si zajel na parkoviště a zkusil jsem udělat ten test na ten volnoběžný ventil - motor byl v provozní teplotě, běžel na volnoběh, otevřel jsem si kapotu a odpojil jsem ten volnoběžný ventil... nečekaně motor zhasnul tak jak má. Už pomalu začínám ztárcet nervy.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 26.01.2010 15:22
od gargulakj
Já si myslím že to je stejně blbý test :) Podle mě ten ventil chvili funguje jak má a chvíli ne...

Když ti fungoval tak si ho odpojil a chcíplo to... to je správně.
Ale když nefungoval tak ti to chcíplo samo... takže v ten moment si myslím že nefunguje a těžko ho nejak vyzkoušíš.. Já být v tvé situaci objetuju 2000 a koupím nový..

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 26.01.2010 15:30
od juress
gargulakj píše:Já si myslím že to je stejně blbý test :) Podle mě ten ventil chvili funguje jak má a chvíli ne...

Když ti fungoval tak si ho odpojil a chcíplo to... to je správně.
Ale když nefungoval tak ti to chcíplo samo... takže v ten moment si myslím že nefunguje a těžko ho nejak vyzkoušíš.. Já být v tvé situaci objetuju 2000 a koupím nový..
Můžu klidně vyměnit a bude to pokračovat :)
-taky si myslím, že ten test není nijak absolutní, ale jak řikám, už jsem celkem zoufalej

edit:
ted mi kamoš řikal, že volnoběžný ventil to nebude, protože to bych jinak nastartoval, motor by vytočil třeba na 2K otáček a pak jak by klesal na těch 1,2K za studena, tak by se nezastavil a zhasnul by. Což mě se neděje, mě to jen proškytne na milisekundu a pak jen protáčím startér.

Zítra vyzkoušíme vypustit nádrž a zkotrolovat jestli nemáme nějaké zmetky v palivu, protože se tankuje na celkem levných benzinkách. Pokud to tak je, tak me to dost nasere protože tohle je hnus. Ještě se očistí kontakty a nastříkáme to... to je zase takovej problém na dlouhé lokte.. chjo

UPDATE:
Dnes -17°C a auto jsem nenastartoval ani s plynem, jen to škytalo a nechytlo.. no trápit to už nebudu, stejně by se mi to vymstilo a odpoledne bych to už nedotahal zpátky domů. Jen mě zajímá jak to odpoledne dostanu do servisu :)

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 28.01.2010 10:22
od juress
přidalo se aditivum, po pár týdnech je to zpět

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 28.01.2010 11:04
od matys
juress.........blahopřeji k vyřešení problému .
Jen dotaz : co to bylo za žmolky v benzínu , z čeho a jaké aditivum Ti pomohlo na jejich odstranění ? Mohlo by to pomoci i ostatním .

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 28.01.2010 16:50
od juress
Bylo to všechno řešeno v servise a bohužel neznám přesné označení toho Aditiva.

Mechanik mi odlil trochu paliva z nádře do sklenice a plavaly v tom nějaké drobky, nešlo to moc poznat a určit a řekl, že jsou dva způsoby - buď úplně vypustit nádrž a vyčistit, dosucha vytřít a natankovat a nebo právě přidat toto aditivum. Jelikož já jsem měl v autě ještě tak 15l paliva, tak jsme zkusili to aditivum, přidali jsme 4 odměrky (mimochodem 1 odměrka = 30 l paliva) a dnes jsem natankoval.

Jinak mi řekl - že v tom benízu mohla být voda, která se vysrážela a utvořila vlivem té nízké teploty krystalky, které se nerozpustily. To aditivum právě má všechny tyto nečistoty rozpustit a má to tedy vyčistit palivo a pomoci při startování.
Pokud se problém opět objeví, nádrž vypustíme a vyčistíme. Ještě dám vědět, ale zatím to vypadá dobře.

Mimochodem - měl jsem možnost zdarma provést diagnostiku u kamaráda a ta neobjevila naprosto žádný problém. Škrtící klapka funguje bez problému a v registru nebyla žádná chyba.

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 29.01.2010 13:00
od matys
juress..........dříve se používal přípravek VELFOBIN (odměrka na počet litrů) do benzínu pro rozpuštění kapek vody z rosení v nádrži . Nevím , jesti to ještě existuje . V zimě stačí mít stále plnou nádrž , aby se stěny nerosily .
PS........pomůže také trocha lihu do benzínu . ( v cl )

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 29.01.2010 22:42
od herdos
viete mne ako amaterovi napisat presny postup vymeny ventilu? či to robit na studenom motore a tak ze či ked odšrobujem ten ventil sa nič nepokazi aby som nespravil vačšiu škodu.dakujem

Re: Horší startování, seklý palivoměr

Napsal: 29.01.2010 23:07
od juress
Obrázek
odpojis kabel, odsroubujes dva sroubky a mas hotovo :)