Stránka 2 z 2
Napsal: 04.07.2006 22:01
od cole
tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
a k mojmu problemu.. Baterku som zatial nakonec nekupil, bol som u baterkoveho guru a ten ju prebral k zivotu a funguje

aj ked hovoril, ze na zimu budem mozno muset kupit druhu.. precistili sa komplet kontakty a vymenila sa utahovacia skrutka za pomoci mojho Tátu (za co mu touto cestou dakujem, nakolko som zistil, ze uz sem aj on chodi

)a funguje zatial ako sa patri. Potom vsak zmeral napatie a mala 15,5 V co vraj znemena, ze sa prebija takze si mam najst elektrikara a asi menit regler. No ked som s tym prisiel domov merali sme to viackrat a ukazovalo len nieco okolo 14 V co je Ok. Co sa mi vsak nepacilo bol vrely pluskovy kontakt po prvej jazde. Potom som nechal auto odstavene a isiel tu istu vzdialenost, kontakt uz nebol vrely ale len vlazny... takze mam nadalej v tom hokej a asi navstivim elektrikara...
Napsal: 04.07.2006 22:11
od Ahmed
Pokud by byl spatne dotazeny, tak by se mohl zahrivat, ale to asi ne, kdyz jste to urcite poradne dotahli.
Napsal: 04.07.2006 22:17
od pelen
Kontakt se zahřívá přechodovým odporem - špatný elektrický kontakt. Očistit znovu + svorku na baterce a svorku na připojení káblíku až do čistého kovu.
Napsal: 04.07.2006 22:31
od pelen
cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).
http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard
Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.
Napsal: 05.07.2006 09:09
od cole
pelen píše:cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).
http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard
Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.
yo to bude asi ono, som nevedel, ze este aj tam su EN a DIN

hold v elektrike si doma ..dik

Napsal: 05.07.2006 09:13
od cole
zle dotiahnuty by uz nemal byt, este skusim poriadne ocistit.. Este otazka: moze sa stat, ze raz dobija 14 V a potom zas nekedy prebija? Moze sa to prehrievanie prejavovat aj pri prebijani?
Napsal: 05.07.2006 10:31
od Ahmed
To by ti "bublala" baterka a byla by cela tepla. Si dej na palubovku voltmetr a uvidis

Mozne je vsechno, nevim, jake ma ten regler poruchy, mozna ze to muze delat jenom obcas. Tak nech treba nastartovane, pripoj si merak a cekej, jestli se ti ten kontakt taky zahreje a jestli nekolisa napeti. Jestli jsi to necim oskrabal nebo cistil smirkem a zustal ti tam ten prach, tak se ti to bude zahrivat a mozna i opalovat ten kontakt. Melo by se to potrit jeste kontaktni vazelinou nebo nastrikat sprejem na kontakty.
Napsal: 06.07.2006 14:38
od pelen
KOntakt baterky a svorka mají kuželové plochy. Pokud nejsou kužely skoro shodné, pak je mezi nimi menší kontaktní plocha a ta se může také zahřívat.
Napsal: 06.07.2006 15:22
od cole
no precistene, vysmirglovane, obrusene.. a uz je to len vlazne, takze to bolo zrejme necistotou resp. malou stykovou plochou, uz to citit aj pri startovani, ze to ide ovela rychlejsie/lachsie... takze zatim dik vsetkym

to cole
Napsal: 06.07.2006 19:26
od toro
Je to na pravděpodobně na výměnu aku.Vše, co popisuješ tomu napovídá.On totiž ten proud ještě teče polovými nástavci a jeden jaksi ztrácí materiál a druhému zase něco příbude v důsledku chem. reakce. Pak s tou teplotou nic neuděláš, protože vzniká mimo prostor kam to neovlivníš. To poslední je nechat seřizovat nebíjení, pokud se v tom už někdo pchal.Kup baterku podle doporučení výrobce.
Napsal: 06.07.2006 20:42
od pelen
Jak tu někde psal Foki, není u FoFo klasický reglér, ale napětí řídí jednotka PCM (elektrické schéma "Chargigng Circuit" dá se stáhnout z
http://www.focus.kvalitne.cz/down.html). Mohou být špatné kontakty mezi alternátorem a PCM. Jinak jednotka drží napětí na baterce něco málo nad 14V, pokud je napětí 15,5V, nastává přebíjení a elektrolyt se může zahřívat. Trvalé přebíjení by se mělo poznat podle úbytku elektrolytu v článcích. Vadný článek má menší hustotu elektrolytu než ty zbývající a u vadné baterky je hustota elektrolytu u všech článku trvale nízká ( pokud není jen vybitá).