Stránka 2 z 2

Napsal: 04.07.2006 22:01
od cole
tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#

a k mojmu problemu.. Baterku som zatial nakonec nekupil, bol som u baterkoveho guru a ten ju prebral k zivotu a funguje :D aj ked hovoril, ze na zimu budem mozno muset kupit druhu.. precistili sa komplet kontakty a vymenila sa utahovacia skrutka za pomoci mojho Tátu (za co mu touto cestou dakujem, nakolko som zistil, ze uz sem aj on chodi :D )a funguje zatial ako sa patri. Potom vsak zmeral napatie a mala 15,5 V co vraj znemena, ze sa prebija takze si mam najst elektrikara a asi menit regler. No ked som s tym prisiel domov merali sme to viackrat a ukazovalo len nieco okolo 14 V co je Ok. Co sa mi vsak nepacilo bol vrely pluskovy kontakt po prvej jazde. Potom som nechal auto odstavene a isiel tu istu vzdialenost, kontakt uz nebol vrely ale len vlazny... takze mam nadalej v tom hokej a asi navstivim elektrikara...

Napsal: 04.07.2006 22:11
od Ahmed
Pokud by byl spatne dotazeny, tak by se mohl zahrivat, ale to asi ne, kdyz jste to urcite poradne dotahli.

Napsal: 04.07.2006 22:17
od pelen
Kontakt se zahřívá přechodovým odporem - špatný elektrický kontakt. Očistit znovu + svorku na baterce a svorku na připojení káblíku až do čistého kovu.

Napsal: 04.07.2006 22:31
od pelen
cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).

http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard

Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.

Napsal: 05.07.2006 09:09
od cole
pelen píše:
cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).

http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard

Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.
yo to bude asi ono, som nevedel, ze este aj tam su EN a DIN 8O hold v elektrike si doma ..dik :D

Napsal: 05.07.2006 09:13
od cole
zle dotiahnuty by uz nemal byt, este skusim poriadne ocistit.. Este otazka: moze sa stat, ze raz dobija 14 V a potom zas nekedy prebija? Moze sa to prehrievanie prejavovat aj pri prebijani?

Napsal: 05.07.2006 10:31
od Ahmed
To by ti "bublala" baterka a byla by cela tepla. Si dej na palubovku voltmetr a uvidis :lol: Mozne je vsechno, nevim, jake ma ten regler poruchy, mozna ze to muze delat jenom obcas. Tak nech treba nastartovane, pripoj si merak a cekej, jestli se ti ten kontakt taky zahreje a jestli nekolisa napeti. Jestli jsi to necim oskrabal nebo cistil smirkem a zustal ti tam ten prach, tak se ti to bude zahrivat a mozna i opalovat ten kontakt. Melo by se to potrit jeste kontaktni vazelinou nebo nastrikat sprejem na kontakty.

Napsal: 06.07.2006 14:38
od pelen
KOntakt baterky a svorka mají kuželové plochy. Pokud nejsou kužely skoro shodné, pak je mezi nimi menší kontaktní plocha a ta se může také zahřívat.

Napsal: 06.07.2006 15:22
od cole
no precistene, vysmirglovane, obrusene.. a uz je to len vlazne, takze to bolo zrejme necistotou resp. malou stykovou plochou, uz to citit aj pri startovani, ze to ide ovela rychlejsie/lachsie... takze zatim dik vsetkym :D

to cole

Napsal: 06.07.2006 19:26
od toro
Je to na pravděpodobně na výměnu aku.Vše, co popisuješ tomu napovídá.On totiž ten proud ještě teče polovými nástavci a jeden jaksi ztrácí materiál a druhému zase něco příbude v důsledku chem. reakce. Pak s tou teplotou nic neuděláš, protože vzniká mimo prostor kam to neovlivníš. To poslední je nechat seřizovat nebíjení, pokud se v tom už někdo pchal.Kup baterku podle doporučení výrobce.

Napsal: 06.07.2006 20:42
od pelen
Jak tu někde psal Foki, není u FoFo klasický reglér, ale napětí řídí jednotka PCM (elektrické schéma "Chargigng Circuit" dá se stáhnout z http://www.focus.kvalitne.cz/down.html). Mohou být špatné kontakty mezi alternátorem a PCM. Jinak jednotka drží napětí na baterce něco málo nad 14V, pokud je napětí 15,5V, nastává přebíjení a elektrolyt se může zahřívat. Trvalé přebíjení by se mělo poznat podle úbytku elektrolytu v článcích. Vadný článek má menší hustotu elektrolytu než ty zbývající a u vadné baterky je hustota elektrolytu u všech článku trvale nízká ( pokud není jen vybitá).