Stránka 100 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 12:52
od TomFocus
fofok....OK odvezeme desetitísíce velmi starých aut na recyklaci OK.
Byl jsi v nějaké české/moravské firmě co recykluje čipy, kabeláž, měděné vinutí, polystyrén, koberce atd atd atd PODÍVAT?!

Několika takovým firmám sem dělal audit tudíž v těchto společnostech/zařízení nefungují stroje na bázi jaderné fúze (částečné pertamobile-bez uhlíku), ale diesel agregáty a el. pohony většinou požehnaného věku (ener. šítek Z+) vyřazené odkoupené ze západu (i tak stojí ranec). Tím chci říct, že v recykl. firmě je kontejnerovej Man tga euro 4-5 několik plyn/benzín/diesel VZV rozhodně né s katem :mrgreen: a plno stacionárních elektrodiesel strojů na drcení, separace atd atd které mají k čistotě ovzduší sakra daleko.
A tohle je 95% provozoven v ČR a teď si představ, že tam dovezou tisíce aut na recyklaci. Uhlíková stopa téhle třídírny je obrovská - větší než stará auta, která se tam rozeberou.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 13:07
od stano.
Ma.rt píše: 24.08.2020 12:20 A jestli nekomu kouri auto, tak zřejmě nesplňuje emisní limit. A takové auto na silnici nepatri bez ohledu na jeho vek.
Ako je toto mozne, ked sa nepodplaca na staniciach STK/EK a vo vasom okoli (vraj) nejazdia vraky? Tak teda ako to je? Jazdia ci nejazdia vam tam dymovnice?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 13:09
od stano.
TomFocus píše: 24.08.2020 12:52 Uhlíková stopa téhle třídírny je obrovská - větší než stará auta, která se tam rozeberou.
Viem, co tym chces povedat. Ale toto je len tvoja cisto subjektivna domnienka, bez podlozenia nejakymi datami.
No aj tak je tam jeden rozdiel - dymiaca kokcafka spravi nedychatelnu ulicu v centre mesta na par minut. Spominane stroje to vykydaju do vzduchu mimo osidlenia.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 13:19
od TomFocus
Data dostane každý kdo se půjde do provuzu podívat :palec_nahoru: Nebo chceš fotky vybavení :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 13:22
od fofok
TomFocus
Uhlíková stopa není přeci rozhodující faktor i kdyby to byla pravda.Tak budem dejchat smrad,pít vyjetý olej a nákladně léčit za peníze nás všech zraněněné při nehodách a z nemocí způsobených provozem méně bezpečných aut.Budeme tu chodit s plynovejma maskama jako v Asii při inverzi,v ulicích budou odstavený nepojízdný vraky atd.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 13:27
od TomFocus
Uhlíková stopa je to co nám cpe pidimotory, starstopy, spotřebiče A++++ které nevydrží víc než 4roky. ANO uhlíková stopa je to oč tu běží :puke_r:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 19:34
od kozelos
No vida co jsem rozpoutal svým příspěvkem. Konečně se nehadate dokola o tom samým :-)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 20:53
od stano.
TomFocus píše: 24.08.2020 13:19 Data dostane každý kdo se půjde do provuzu podívat :palec_nahoru: Nebo chceš fotky vybavení :mrgreen:
To ukazes nejaky dymiaci stroj. Vies kolko emisii spravia tie stroje na likvidaciu tisic aut? Vies kolko emisii by tych 1000 aut vyprodukovalo? Az potom mozes pisat podobne zavery.

Pod uhlikovou stopou uz bohuzial zakryvaju vsetko. Su tam aj veci, co by tam mali byt - technologie, ktore naozaj produkuju zbytocne vela CO2. Potom neefektivne spotrebice, ktore maju zbytocne vysoku spotrebu - ci ziarovka, ktora >95% prepali na teplo, alebo nezatepleny barak s deravymi oknami, z ktoreho teplo (energia) unika zbytocne von. Cez vyrobky na podporu ekonomiky - napr. auta. Az po cisto strategicke ciele - zbavit sa zavislosti od ropy a plynu od Arabov/Rusov/USA - vylieva to peniaze mimo EU. Preto je snaha spalit co najmenej tychto surovin (spotreba aut) a zaroven snaha co najviac energie vyrobit u nas, aj ked nie zrovna "zeleno" - napr. veterne elektrarne.
Stale si treba uvedomit, ze toto sme na zaciatku dlheho vyvoja. Aj hejtovane elektromobily nabijane z uholnych elektrarni nesplnaju podmienky na priame znizenie produkcie CO2. Ale splnaju podmienky na nespotrebovavanie ropy a su to zaciatocne pokusy na zavedenie zmeny. Aj uplne prve auta isli rychlostou chodze. Urcite bolo vela hejtu, co to za drahu sprostost, co sa pokazi, radsej chodit pesi. No a kam sa to dostalo.

Ale to je take typicke cesko-slovenske. Sediet pri pive/klavesnici a pindat na vsetko nove.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 21:15
od miki21
A pak si koupíš kravinu z Číny, kterou v kontejneru přiveze loď, která cestou vytvoří tolik splodin a svinstva, co všechny auta v evropě za celý rok. :roll:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 21:50
od blackbox80
stano. píše: 24.08.2020 20:53 Ale to je take typicke cesko-slovenske. Sediet pri pive/klavesnici a pindat na vsetko nove.
Zeptám se, co je ekologičtější vyrobit úplně nové auto a nebo jezdit udržovaným starším ?

problém BEV je, že tahají peníze i z tvé kapsy a i těm co nemají ani na 10-20 let starou ojetinu ... a těží z toho zase ti bohatší >> až se zruší mimo jiné dotace, pobídky a uživatelé BEV nebudou parazitovat na zbytku populace(budou si to platit ze svého stejně jako ostatní motoristé), tak nebudu mít jediný problém, ale takhle na to doplácí všichni a v momentě co se více rozšíří, tak BEVkaře chlubící se nízkými náklady, nezachrání ani ostrovní systémy a stát je ztáhne z kůže ..a nejspíš se svezou i ti co nemají ani koloběžku :)

tvé přirovnání kulhá na obě nohy např.
- někdo tě nutí k výrobě a nákupování "fosilu" ?
- kolik se přispělo na budování "benzínek" ?
- s jakou dotací si mohu koupit "fosil" ?
atd. atd. :)

s tou uhlíkovou stopou je to směšné, protože se např. nezapočítávají ani obnovitelné zdroje a pak si vesele kácí lesy, vozí to loděmi přes oceán a v EU to pálí kvůli výrobě zelené energie a chlubí se tím jak nad rámec splňují "zelené" limity a ještě s tím kšeftují :) ..jestli budeme řešit BEV, tak to je taky pěkná ekologická pohroma a kolem je tak silné lobby, že to přehlížejí..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 22:12
od Ma.rt
Pokud je 15 let stare auto v poradku a splnuje emisni normy, pak pokud se jedna o benzin, ma jen o velmi malo vetsi dopad do ekologie. Diesely jsou jinou kapitolou.
Jestli se uplaci emise nevim, ale dle stavu na silnicich bych odhadoval, ze ano. Každopádně ani ze strany policie nevidím vuli toto resit, ac k tomu mandat ma

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.08.2020 22:54
od vita_k

stano. píše: Ako je toto mozne, ked sa nepodplaca na staniciach STK/EK a vo vasom okoli (vraj) nejazdia vraky? Tak teda ako to je? Jazdia ci nejazdia vam tam dymovnice?
To co jezdí po Brně a hrozně kouří to stk nemohlo vidět. Proč ten systém nezačal fungovat se vsema fotkama a záznamem.. Je to škoda. Hodně vídám staré BMW, které se sotva rozjedou a není za nimi vidět. Těžko věřit. Řídí to typci kolem 20 let. O sociální stránce nemůže být řeč.


Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.08.2020 10:36
od stano.
blackbox80 píše: 24.08.2020 21:50
stano. píše: 24.08.2020 20:53 Ale to je take typicke cesko-slovenske. Sediet pri pive/klavesnici a pindat na vsetko nove.
Zeptám se, co je ekologičtější vyrobit úplně nové auto a nebo jezdit udržovaným starším ?

problém BEV je, že tahají peníze i z tvé kapsy a i těm co nemají ani na 10-20 let starou ojetinu ...
Precitaj si este raz co som pisal. Nie vzdy je to o ekologii. Aj ked to tak prezentuju. Elektro som tiez spominal.
Ano, je rozdiel medzi udrziavanym 20 rocnym autom a spominanym dymiacim vrakom. Ten dymiaci vrak radsej vyrobit novy.

Kontajnerova lod spaluje odpad zo spracovania ropy (co inak s nim?), ale ti nedymi pod nosom. Taka bezna kapacita je 90.000 ton nakladu. Odvez to napr. kamionmi. Vyroba nafty pre ne tiez nebude kvetinkova.

Zijeme konzumnym sposobom. Devastujeme Zem. Musime sa posunut niekam inde, lebo pri sucasnom style nemame dlhu zivotnost. EU sa tiez snazi podporovat domacu produkciu. Takze nedovazat nerastne suroviny zo zahranicia. Nedovazat prilis vela tovaru - aj preto sa uz zavadza dan a clo aj na male zasielky z Ciny.

Tak konecne sme dospeli k tomu, ze aj v Cechach jazdia vraky, ktore nemali prejst STK/EK. Nejazdim tam nejako casto, ale co som si vsimol, u nas na cestach je skor problem s technickym stavom - zjazdene pneu, brzdy, podvozok, hrzda. V Cechach zas s emisiami - napriklad hlavne tahy v Prahe alebo Brne maju tazko dychatelny vzduch. To u nas taky smrad nemavame.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.08.2020 19:35
od Ma.rt
No ze by u vas nejezdily kourici vraky, to bych nerekl. Priznejme si, ze bordel u vas je zhruba stejnej jako u nas. Mimochodem slusne kouri i relativně nove autobusy. Nejaka výměna starých aut pausalne nepomuze. Ale tech, co nesplnuji emise, to by snad efekt melo.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.08.2020 20:08
od ballu
Stano samozřejmě , ty víš a znáš vše nejlépe, když jen jeden z deseti kamionů projíždějící kolem Prahy a Brna má českou SPZ zbytek jsou ty váše, ukrajinské a balkánské, které zaručeně mají nějakou STK. Nezklamals jsi, ty tvoje neomylné názory evidentně začínají lést krkem nejen mně.
A takový tu byl klid.....