Stránka 99 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 16:54
od pkadecka
Fofok: Proč chceš furt něco někomu nařizovat? OK, půjdu a koupím si novější auto, když mi na něj půlku přidáš, souhlasíš? Když socialismus, tak pro všechny.
Jako nechápu, jak někdo může vědět, kolik mám peněz, za co je utrácím a jaký auto bych si mohl koupit. Resp. jak to někdo může vědět líp než já.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 17:27
od enjoy
Fofok se zmohl na zánovní mixér a to z něj udělalo, co se týče průměrného stáří aut v Česku, nadcloveka. To je asi tak vše.
Někdo prostě neunese vlastní ego.
Kdyby si koupil nové Porsche, tak by mu asi vybouchla hlava.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 17:43
od fofok
Já jsem to myslel obecně a nikoho jsem nejmenoval a když to funguje jinde,proč by to nemohlo fungovat u nás.Ostatně už to u nás bylo v návrhu,ale vyšumělo to.Jestli je to dobře nebo špatně ať si každej udělá obrázek sám,já jsem to myslel k tomu snížení věku vozovýho paparku.Emise,bezpečnost,ekologie a nakopnutí prodejů je věc druhá.Je zajímavý jak se řekne vrak tak se ozvou vždycky ti stejní.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 17:48
od Karel2
A prosim te kde to funguje s nasi kupni silou,diky tebou navrhovanemu zdaneni? Na slovensku jsou na tom lepe(pr. stari voz. parku) a poloz si otazku proc? Diky danim na stara auta?
edit: pokud si na novy auto vydelam za rok a navic budu mit z naseho pohledu i velkoryse srotovne a dalsi pobidky, tak bude logicky mensi prum. vek aut a ne jak u nas kde potrebujes "5" let a bez srotovneho a dalsich ulev

To snad pochopis i ty ne? Zvysovanim dani a vypalneho toho nedosahnes, to si naposledy myslel Kalousek, ze bude lepe a proto je tady Babis. Sorry musel jsem.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 18:22
od fofok
V návrhu bylo, když dáš sešrotovat starý nevím jak dostaneš 50 000,- .To výpalný na dovozy to tady bylo a celkem taky fungovalo.Jenže to odporuje volnými trhu.Ekovýpalný v tom návrhu bylo taky jenže to bylo moc asociální,tak to smetli celý.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 19:16
od pkadecka
fofok píše: 22.08.2020 17:43
Já jsem to myslel obecně a nikoho jsem nejmenoval...
To je co za výmluvu? Jakýkoliv nařízení shora není nikdy obecné, protože vždycky dopadne na konkrétní lidi. Ekovýpalné už zavedeno bylo a fakt se osvědčilo - průměrné stáří aut se zvýšilo a hráblo to do kapes těm nejchudším. Jakákoliv další regulace to jen zhorší. Co by ve skutečnosti pomohlo? Snížit daně, ale to nikdo neudělá, protože ty roušky se musí z něčeho zaplatit, dotace na řepku taky, atd.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 21:12
od enjoy
Proč si pořád držím 12 let staré Mondeo? Protože prostě nemám logický důvod k tomu, abych si šel koupit třeba fungl novou škodovku. A mohl bych ji jít zaplatit klidně hned zítra.
Pro mě má to auto prostě pořád vysokou hodnotu. Ano, pomohl bych si pozlatkem, že by na mě blikalo víc asistentů, že bych se ukájel podívejte se já mám nové auto atd... Tak to zatím nepotřebuju.
Kdybych měl jó prachy, tak bych stejně jezdil v youngtimerech.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 22.08.2020 21:34
od dusanlulka
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.08.2020 00:04
od kPetr
Já si tedy rozhodně nemyslím, že bychom na tom byli tak špatně. Takový pocit jako fofok rozhodně nemám a prakticky ve všem souhlasím s ostatními. Něco, co bych nazval vrakem, už v posledních letech potkám v provozu velmi vyjímečně. A olejových koláčů "skoro na kažém fleku" jsem si také nějak nevšiml. Že má auto 10 nebo 15 let z daleka neznamená, že je to vrak. Naopak, často je v mnohem lepším technickém stavu, než pětileté firemní, přesně jak píše miki21. Vidím to u nás na firmě, kde s těmi auty jezdí každou chvíli někdo jiný a podle toho to taky vypadá. Jediná údržba je olej jednou za rok a výměna pneu letní/zimní, pak už jedině, když se něco skutečně rozbije. Každý se k tomu chová tak, že to není jeho a někdy jezdí i se závadami, se kterými by jezdit neměl. Já mám to štěstí, že mám firemní auto, se kterým jezdím jenom já. Když vyjímečně náhodou sednu do jiného, nestačím se často divit. A jsou to vesměs auta do 5 let stáří.
Navíc kupní síla většiny lidí u nás ani z daleka nedovoluje, kupovat si nové auto každých 5 let nebo častěji. I když by se to automobilkám pochopitelně líbilo, vždyť to dneska stejně často vyrábí tak, aby ta životnost moc dlouhá nebyla. Takže já například ani po novém autě, prošpikovaném elektronikou a s oturbeným strojkem, vůbec netoužím. Abych najel 80 nebo 100tis.km a řešil fatální závady motoru například, což najedu za 4 roky, to tedy vážně nekradu. Dokud to ještě jde, koupím raději slušnou ojetinu ještě z doby, kdy byl svět normální a pokud ji budu dávat náležitou péči, vydrží mě stejně a nebo i déle, než nová elektronická blikačka s desítkami kontrolek a dotykovým displejem, který bych za jízdy ani nemohl obsluhovat, pokud bych sebe nebo někoho jiného nechtěl zabít.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.08.2020 09:31
od pkadecka
Jo, erární firemní auto, to vyrazíš na cestu, zjistíš, že nemáš vodu v ostřikovačích, stěrače už to taky mají za sebou a tak zastavuješ na benzínce a sháníš nové... V létě jedeš 1000 km do Německa a dostaneš auto se zimníma gumama. Nebo dostaneš nějakou šunku, která je v horším stavu než tvoje soukromé auto. Pokud firma vůbec nějaké auto má... (kromě šéfa, ten má audi 3.0 TDI...).
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.08.2020 10:48
od Ma.rt
enjoy píše: 22.08.2020 21:12
Proč si pořád držím 12 let staré Mondeo? Protože prostě nemám logický důvod k tomu, abych si šel koupit třeba fungl novou škodovku. A mohl bych ji jít zaplatit klidně hned zítra.
Pro mě má to auto prostě pořád vysokou hodnotu. Ano, pomohl bych si pozlatkem, že by na mě blikalo víc asistentů, že bych se ukájel podívejte se já mám nové auto atd... Tak to zatím nepotřebuju.
Kdybych měl jó prachy, tak bych stejně jezdil v youngtimerech.
+1
Dnesni auta nepřináší nic moc noveho. Krome nových problemu, asistentu, dotykovych displeju...nic, co by cloveka obohatilo. Nove auto si obcas uziju v praci, ted se nějak podezrele casto resi vybite akumulatory

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.08.2020 11:53
od vita_k
Nový auta mají smysl. Prej, že starý káry moc nejezdí, podle článku. Je to ptákovina. Ranní Brno jsou samy starý disly. Smradu neskutečnýho. Navíc i benziny kouří, když se o to nestaraji

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.08.2020 12:02
od TomFocus
Úhel pohledu...
Nový auta mají plošně stejnej smysl jako stop-start (uhlíková stopa po stále výměně baterek co pár let).
Pokud budu měnit auto stále za nové co 2-4r zvýším uhlíkovou stopu mnohem víc než, když jezdím za deset +1l/oleje k tomu. Nehledě na to, že to moje měněný auto většinou někdo koupí

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.08.2020 12:14
od fofok
To je pěkná kravina

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 24.08.2020 12:20
od Ma.rt
To je hola pravda. Jediny skutecny zamer je tocit kola ekonomiky.
A jestli nekomu kouri auto, tak zřejmě nesplňuje emisní limit. A takové auto na silnici nepatri bez ohledu na jeho vek.