Stránka 96 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 08:35
od pkadecka
Něco nového, to myslíš elektroauto? :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 08:45
od smoula
Třeba, nebo to bude jezdit na kakao :-) Kdo ví

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 10:18
od stano.
Uz som to tu spominal, 1,33 VVTi motory (1NR-FE) od Toyoty, skoro vsetky zacali zrat po cca 150t km olej. Nepriamy vstrek, 4 valce, atmosfera, uzasny japonec.... kurva ako je to mozne? :lol:
CO z toho vyplyva? 4 valcove atmosfery su smejdy, zeru olej, kazi sa to, nevydrzi to ani 200t km. A samozrejme: Ved ja som vam to vravel!

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 10:54
od miki21
Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr... :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 11:18
od Karel2
stano koukni ke Stastlivcovi do galerky :wink:
Obrázek

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 11:27
od Ma.rt
smoula píše: 20.08.2020 07:53 Přesně tak! Nebo problém se starty u 2.0i, kdy se musí občas zmáčknout plyn po startu aby to nechcíplo. Olejžroucí 1.6 74kW, ale na tu nedá nikdo dopustit :mrgreen: Každý motor má své problémy. Nyní je doba turbobenzínů. Až bude zase něco nového, tak ballu bude psát tehdá, když sem jezdil s oturbenou 1.5tkou, to byla doba! Skoro se to nesralo :D
Ano, stává se mi to asi jednou za rok, musím šlápnout na plyn. Je to takový problém? Hrozí nějaká destrukce motoru? Fakt dost slabej argument pro to ukázat nějakou nedokonalost :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 11:28
od Ma.rt
A olej žerou dnes auta často jako nová. Pokrok nezastavíš. :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 11:32
od pkadecka
Moje bývalá olejžeroucí 1.6 74kW stále jezdí. Prodal jsem to auto asi před 5 lety, s 200 000 km, dneska má o 45 000 víc.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 12:23
od stano.
miki21 píše: 20.08.2020 10:54 Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr... :wink:
Ano boli. V autorizaku, komplet elektronicka serviska. Kamaratove auto.
Mne dosli argumenty? Prispevky ostatnych o rozsypanych atmosferach su co? Ja si len robim srandu s bohorovnostou niektorych vyrokov.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 13:46
od Ma.rt
Kde máš rozsypané atmosféry? Ono nejen výměnou oleje se ovlivní životnost. Ale nejedná se o obecnou konstrukční chybu jako u nových motorů napříč všemi automobilkami.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 20:00
od stano.
Nieco podobne mal aj koncern s TFSI/FSI motormi. Oficialna oprava spociva vo vymene piestov + kruzkov (piesty maju iny tvar), spodneho ostreku piestov, piestnych capov. Dovodom spotreby oleja je zakarbonovany a nefunkcny stieraci kruzok. Vzhladom na to, ze to postihlo viac ako polovicu kusov (presnejsie odhady su rozne), aj tie poctivo servisovane, ziadne longlife intervaly, nejde o vysledok zanedbanej udrzby. Fordacke 1.6 tiez trpeli podobne, tam to casto bolo natahovanim intervalu. Pri 1.8/2.0 Duratecoch sa to vraj stavalo aj pri poctivom servise. A tych problemovych serii by sa naslo aj u inych automobiliek.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 20:52
od Konik
ballu píše: 19.08.2020 20:07
Konik píše: 19.08.2020 12:32 A jaký vliv má koncepce motoru na to, že se ulomí šroub držící olejovou pumpu?
Třeba vibrace motoru.
Vibrace tříválce budou nepochybně větší než u čtyřválce, to se shodneme. Ale jsou opravdu tak větší, že kvůli nim odejde po 100 tis. km komponenta, která má jinak prakticky neomezenou životnost? Nemůže to nááááááhodou být spíš tím, že ten šroub byl prostě zfušovaný?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 21:31
od Ma.rt
To zrani oleje u atmosfer se objevi, kdyz uz, nekdy treba po 150-200tkm. U novych motoru je to kolikrat od novoty. To je trochu rozdil.
Vyber FSI/TFSI je sice fajn,ale to je jeden nepovedený typ motoru. LSPI a karbonovani je obecna vlastnost oturbenych primovstriku. To je taky rozdil.
Fakt si stale nekdo mysli, ze ty slozitosti vyplývající z honu za lepsi spotrebou realne o <1l/100km staly za to? A to nemluvim o zbytecne drahem vyvoji a drahe výrobě promitajici se do ceny aut. To je snad zjevne.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 21:43
od kozelos
Tohle jsou pořád diskuze dokola o tom samém. Zkuste se taky zamyslet nad budoucnosti evropy. Aut je čím dál víc a i když se mi diktát Bruselu pranic nelibi, nějaká cesta se hledat musí. A turbobenziny s euro 6 jsou pořád rozumnější řešení, než třeba začít diktovat lidem, že nesmí mít v rodině vic jak jedno auto a že jeden s ním smí jezdit sudy dny a dtuhej lichy. Kdo bydlí na venkově, tak to možná nevidí, ale ja v Praze dost vnímám, jak se namnozila doprava za posledních 10 let.
Prostě dychame to všichni a i když to není nejšťastnější řešení, snižování emisí je prostě potreba..

Edit pro rypave - myslím tu ideu celkově, je mi jasný, že v realu ty emise nejsou úplně takovy, jak pisou:-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 20.08.2020 22:06
od Ma.rt
Tohle chapu, ale nebylo by pro životní prostredi lepsi to vzit z druheho konce a eliminovat stara auta?
A euro 6 s problemy s mikrocasticemi rozhodne nepokladam za ekologictejsi nez neprimovstriky s euro 4/5.