
Atmosféra vs. downsizing motory
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Něco nového, to myslíš elektroauto? 

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Třeba, nebo to bude jezdit na kakao
Kdo ví

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Uz som to tu spominal, 1,33 VVTi motory (1NR-FE) od Toyoty, skoro vsetky zacali zrat po cca 150t km olej. Nepriamy vstrek, 4 valce, atmosfera, uzasny japonec.... kurva ako je to mozne? 
CO z toho vyplyva? 4 valcove atmosfery su smejdy, zeru olej, kazi sa to, nevydrzi to ani 200t km. A samozrejme: Ved ja som vam to vravel!

CO z toho vyplyva? 4 valcove atmosfery su smejdy, zeru olej, kazi sa to, nevydrzi to ani 200t km. A samozrejme: Ved ja som vam to vravel!
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr...
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr...

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
stano koukni ke Stastlivcovi do galerky



Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ano, stává se mi to asi jednou za rok, musím šlápnout na plyn. Je to takový problém? Hrozí nějaká destrukce motoru? Fakt dost slabej argument pro to ukázat nějakou nedokonalostsmoula píše: 20.08.2020 07:53 Přesně tak! Nebo problém se starty u 2.0i, kdy se musí občas zmáčknout plyn po startu aby to nechcíplo. Olejžroucí 1.6 74kW, ale na tu nedá nikdo dopustitKaždý motor má své problémy. Nyní je doba turbobenzínů. Až bude zase něco nového, tak ballu bude psát tehdá, když sem jezdil s oturbenou 1.5tkou, to byla doba! Skoro se to nesralo
![]()

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A olej žerou dnes auta často jako nová. Pokrok nezastavíš. 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Moje bývalá olejžeroucí 1.6 74kW stále jezdí. Prodal jsem to auto asi před 5 lety, s 200 000 km, dneska má o 45 000 víc.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ano boli. V autorizaku, komplet elektronicka serviska. Kamaratove auto.miki21 píše: 20.08.2020 10:54 Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr...![]()
Mne dosli argumenty? Prispevky ostatnych o rozsypanych atmosferach su co? Ja si len robim srandu s bohorovnostou niektorych vyrokov.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Kde máš rozsypané atmosféry? Ono nejen výměnou oleje se ovlivní životnost. Ale nejedná se o obecnou konstrukční chybu jako u nových motorů napříč všemi automobilkami.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nieco podobne mal aj koncern s TFSI/FSI motormi. Oficialna oprava spociva vo vymene piestov + kruzkov (piesty maju iny tvar), spodneho ostreku piestov, piestnych capov. Dovodom spotreby oleja je zakarbonovany a nefunkcny stieraci kruzok. Vzhladom na to, ze to postihlo viac ako polovicu kusov (presnejsie odhady su rozne), aj tie poctivo servisovane, ziadne longlife intervaly, nejde o vysledok zanedbanej udrzby. Fordacke 1.6 tiez trpeli podobne, tam to casto bolo natahovanim intervalu. Pri 1.8/2.0 Duratecoch sa to vraj stavalo aj pri poctivom servise. A tych problemovych serii by sa naslo aj u inych automobiliek.
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2979
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vibrace tříválce budou nepochybně větší než u čtyřválce, to se shodneme. Ale jsou opravdu tak větší, že kvůli nim odejde po 100 tis. km komponenta, která má jinak prakticky neomezenou životnost? Nemůže to nááááááhodou být spíš tím, že ten šroub byl prostě zfušovaný?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To zrani oleje u atmosfer se objevi, kdyz uz, nekdy treba po 150-200tkm. U novych motoru je to kolikrat od novoty. To je trochu rozdil.
Vyber FSI/TFSI je sice fajn,ale to je jeden nepovedený typ motoru. LSPI a karbonovani je obecna vlastnost oturbenych primovstriku. To je taky rozdil.
Fakt si stale nekdo mysli, ze ty slozitosti vyplývající z honu za lepsi spotrebou realne o <1l/100km staly za to? A to nemluvim o zbytecne drahem vyvoji a drahe výrobě promitajici se do ceny aut. To je snad zjevne.
Vyber FSI/TFSI je sice fajn,ale to je jeden nepovedený typ motoru. LSPI a karbonovani je obecna vlastnost oturbenych primovstriku. To je taky rozdil.
Fakt si stale nekdo mysli, ze ty slozitosti vyplývající z honu za lepsi spotrebou realne o <1l/100km staly za to? A to nemluvim o zbytecne drahem vyvoji a drahe výrobě promitajici se do ceny aut. To je snad zjevne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 681
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tohle jsou pořád diskuze dokola o tom samém. Zkuste se taky zamyslet nad budoucnosti evropy. Aut je čím dál víc a i když se mi diktát Bruselu pranic nelibi, nějaká cesta se hledat musí. A turbobenziny s euro 6 jsou pořád rozumnější řešení, než třeba začít diktovat lidem, že nesmí mít v rodině vic jak jedno auto a že jeden s ním smí jezdit sudy dny a dtuhej lichy. Kdo bydlí na venkově, tak to možná nevidí, ale ja v Praze dost vnímám, jak se namnozila doprava za posledních 10 let.
Prostě dychame to všichni a i když to není nejšťastnější řešení, snižování emisí je prostě potreba..
Edit pro rypave - myslím tu ideu celkově, je mi jasný, že v realu ty emise nejsou úplně takovy, jak pisou:-D
Prostě dychame to všichni a i když to není nejšťastnější řešení, snižování emisí je prostě potreba..
Edit pro rypave - myslím tu ideu celkově, je mi jasný, že v realu ty emise nejsou úplně takovy, jak pisou:-D
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tohle chapu, ale nebylo by pro životní prostredi lepsi to vzit z druheho konce a eliminovat stara auta?
A euro 6 s problemy s mikrocasticemi rozhodne nepokladam za ekologictejsi nez neprimovstriky s euro 4/5.
A euro 6 s problemy s mikrocasticemi rozhodne nepokladam za ekologictejsi nez neprimovstriky s euro 4/5.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti