Stránka 95 z 202

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 29.02.2012 14:06
od Yeshterr
VH123 píše:ale při pohledu na elektrické schéma a vyfocenou hromadu dílů k přestavbě na Aukru jsem šel do kolen. Ty přibližně dva člověkodny za montáž a seřízení jsem velice rád obětoval. Navíc si neumím představit papírování u zástavby provedené svépomocí
Tak to je jasný, já bych si to taky nelajsnul. Jen jsem chtěl ukázat, kolik to stojí komplet, tudíž že to není nic extra drahého. Ale koukal jsem, že na aukru už je to tak za půlku, než co jsem psal :oops:
Jinak svépomocí bez certifikátu o proškolení by Ti to stejně asi nezapsali. Protože bez těch papírů si člověk nejspíš nevytvoří přílohu velkého TP se všemi náležitostmi, leda ve photoshopu :mrgreen:

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 29.02.2012 14:49
od MH30
Já jsem taky tenkrát špekuloval a zjišťoval, co to vlastně stojí, zjistil jsem, že můj systém Lovato Smart se dá v PL a v evropě koupit někde kolem 5-6 tis. Kč (třeba http://www.grautogas.com/en//lovato-c1.html ), ale to je bez nádrže (cca 5000), bez multiventilu na nádrži a bez přívodních trubek, bez přimazávání... Takže reálně materiál může být někde kolem 12-15 tis., u montéra zaplatíš s prací řekněme 28 tis. Možná by to v tuzemsku mohlo býti levnější, to bych se nebránil, cena se možná drží kolem těch 25-28 tis uměle kvůli poptávce, ale pořád se nevyplatí se v tom vrtat. Dostaneš papír, že máš schválené zařízení a odborně nainstalované. Plyn totiž trochu bouchá :lol: a navíc by to opravdu po vlastní zástavbě nikdo neschválil, to už není sranda. Umím si představit, že by si někdo na autě, kde už LPG je, koupil jinou sadu a vyměnil jen řídící jednotku, vstřiky a reduktor...ale ani to bych sám nedělal.
Tím nechci tvrdit, že je to bůhvíjak složité, to ne. V těch montážních dílnách to taky dělají jenom lidi...

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 29.02.2012 15:12
od VH123
Vždycky když se rozmýšlím jestli se svěřit odborníkovi nebo se pokusit o svépomoc, představím si nejhorší možný scénář když se něco nepovede. Křivé dlaždičky, prasklina v sádroši? Ok, to jsem ochotný akceptovat. Zatékající střešní okno? To by mi asi vadilo. Vybuchlé auto kvůli chybě při montáži? To ani náhodou.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 29.02.2012 15:27
od Yeshterr
Tak to každopádně. Spousta lidí, co na plyn reptá ale zapomíná, že blbě provedená práce na benzínové cestě (většinou špatně usazené či opravené benzínové čerpadlo v nádrži) může mít daleko horší následky, než chyba na plynové cestě, kde nehrozí zpětný zášleh do nádrže.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 01.03.2012 20:08
od fluider
Zdravím chalani. Sorry, ak odpoveď na moju otázku sa nachádza niekde v tomto vlákne, ale momentálne sa mi nechce čítať 90 strán 8O .
Silno zvažujem kúpu 2.0 Duratec + LPG, combi 2008. Neviete aký systém je použitý v tejto továrenskej verzii? Je to spoľahlivé a bezporuchové? Alebo sa oplatí to radšej vymeniť za fungl nový PRINS? Alebo kúpiť čistý benzín a dať to prerobiť na LPG?

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 01.03.2012 21:08
od el_Barto
urcite si myslim ze z vyroby to predelane nebude.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 01.03.2012 21:11
od Yeshterr
Tak si trochu myslím, že by jsi těch XX stran měl pročíst tak jako tak, poněvadš se tam dozvíš spoustu zajímavých informací.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 08:52
od MH30
fluider: Taky si myslím, že od výroby to předělané nebude. Měl jsem sice escorta r.v. 1998 z Holandska, který byl předělán na plyn zřejmě hned výrobcem nebo prodejcem, ale myslím, že u fordů do běžné není. Spíše Fiat nebo Škoda, teď i Hyundai. Takže si zjisti, co tam je za systém a a pak se zkus zeptat ještě jednou. Halvně je třeba si dát bacha, aby to nebyl nějaký systém, který v ČR (nebo SR) vůbec nemá zastoupení a servis.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 12:40
od fluider
Niekde na tomto fóre som včera čítal, že si niekto doviezol taký Focuz (benzín + LPG) z Nemecka a vo Ford servise na Slovensku ani v Česku nevedeli poriadne ako ho servisovať, pretože v tom LPG systéme bolo veľa neštandardných prvkov. To samozrejme neznamená, že to je továrenské LPG.

Každopádne som si neskôr na koberčekoch auta, ktoré ma tak nadchlo, všimol aké sú vydraté a potom mi došlo, že to je firemné auto. Keby bolo treba to LPG vymeniť za fungl nový PRINS, cca 1.200eur, tak pri 15.000 km/rok by bola návratnosť 1.5 roka oproti benzínu, a 3.5 roka oproti dieslu čo už nie je tak výhodné.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 13:02
od Yeshterr
A tu návratnost jsi počítal oproti bezínu a oproti naftě jen podle paliva? Jestli jo, tak to není moc objektivní, pokud bys za těch 3,5 roku s naftou najel třeba 100 tis. tak dáš za servis naftových komponentů daleko víc, než za servis benzínu :| a tudíž se to na těch 1,5 roku vyrovná.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 14:00
od MH30
A nemáš více fotek - motorový prostor s detaily LPG, foto přepínače...

Pokud by to byl nějaký nestandardní systém, možná bys nemusel dávat komplet nový prins za 1200,- EUR. Nádrž, tankovací ventil, potrubí by mohlo zůstat, jenom by ti někdo v autoriz. servisu LPG vyměnil ŘJ, reduktor, vstřiky a možná multiventi a přepínač LPG - nějaký běžný systém. Pak by to možná šlo třeba za polovinu té částky. Ale to by ses musel poptat.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 14:16
od VH123
Není lepší koupit auto bez LPG a nechat si ho na plyn přestavět až po koupi? Podle mne budou bazarová auta na plyn výrazně olítanější (kdo přestaví auto na plyn aby s ním jezdil minimálně) a mohlo by se vyplatit nepřestavěné auto a případné ušetřené peníze dát do nové a modernější přestavby.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 14:41
od MH30
Ano, aby moje předcházející odpověď nevyzněla blbě, doporučuji taky to, co píše VH123. Auto s namontovaným LPG opravdu jen v případě, že je málo jeté, nepřetočené a v super stavu. A když vím, že s tím LPG systémem nebude problém.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 14:47
od fluider
Tak odpísali, že LPG bolo namontované do auta vo "Ford Italy" 8O (asi ofiko dealer Ford), ide o zariadenie BRC s kapacitou 48L. Skúsim ešte vyzistiť, či to má aj ten "privstrek" benzínu či ako to voláte, lebo ja s 2Litrom určite nebudem jazdiť len do 4.000 ot. Ide o Focus combi 2008 2.0 Duratec LPG vo výbave Titanium. Deklarovaná nájazd 153.000km, cena 7.000eur. Podľa fordzona.sk to vyzerá, že nie je stočené.

Návratnosť som počítal len podľa paliva, takže máš pravdu, v porovnaní s naftou to nie je celko objektívne.

Áno, radšej by som bral čistý benzín a dal ho prerobiť na LPG, ale takých je strašne strašne málo. 8L spotreba benzínu v kategórii v akej je Focus je veľa aj na západniarov, takže si ho všetci prerobili na LPG hneď.

Re: LPG - výrobce AC

Napsal: 02.03.2012 14:58
od MH30
A to si to chceš přivézt z Itálie? Ano, taliáni jezdí rádi na LPG, takže tomu, že je to přestavěno na BRC italským dealerem ford, by se dalo věřit. Se systémem BRC by nemusel být u nás problém, v Česku se běžně montuje, konkrétně typ Sequent24. BRC se řadí mezi ty lepší.
Ale raději pořádnou kontrolu motoru, nejlíp projet, poslouchat, jestli vše funguje, zajet do servisu, zkontrolovat ventily, jestli nejsou podpálené. Dvoulitr bude pro LPG odolnější než třeba 1.6, ale nějaký problém už tam může být. Hlavně zachovej chladnou hlavu, až budeš kupovat.