Stránka 93 z 162

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 01.03.2013 14:45
od C-Maxis
To je ono, subjektivni hodnoceni je z meho pohledu ne zase tak moc vypovidajici.
Jestli pneu drzi na silnici nebo ne spousta ridicu ani nemusi tusit, protoze se zatim do tak krizove situace nedostali.
S hlucnosti je to taky hodne "neobjektivni". Nekdo muze kricet, ze pneu ta a ta je hlucna a nemusi mit geometrii/ tlumice v poradku. Me treba prijdou Potenzy trochu hlucne.
Lepe uz je to s najezdem km, ale tohle se da dobre otestovat.
Takze treba testum, ktere prebira nas dTest celkem verim.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 03.03.2013 22:46
od PaulP
Co pneu Kormoran - výrobek koncernu Mischelin. Má někdo zkušenosti?? Předpokládám, že budou hodně špatné.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 04.03.2013 07:31
od miki21
To bych osobně neřekl. Jezdil jsem je na escortu a zůstal u nich. Nic hlučného, na běžné ježdění stačí. Výdrž slušná.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 04.03.2013 21:20
od PaulP
To docela rád slyším. Poúvažoval bych o GAMMA B2, mám možnost je mít za dobrou cenu.

Tj ony => http://www.zbozi.cz/?q=Kormoran+Gamma+B ... aign=lista

Mám s nimi ale naprosto nulovou zkušenost, na netu toho moc není, tak se ptám.

Má někdo opačnou zkušenost než Miki??

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 07:13
od nitram9
Tak jsem teď objednal nové obutí na léto http://www.pneunet.cz/pneu/19038/hankoo ... 1-V-letni/
tak jsem zvědavej, jestli budou :palec_nahoru:

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 09:07
od Infinter
když tak řeším penumatiky, co říkáte na ty slavné štítky, co zavedla EU?

Když to porovnám, tak třeba (přilnavost za mokra/vliv na spotřebu/hlučnost), vyšší je lepší:
Goodyear Effecient Grip má B/C/69
Dunlop SP Sport Fast Responze F/E/71
Hankook K115 Ventus Prime 2 C/E/70

ale dle hodnocení majitelů:
na mokru 63%, celkově 64% Goodyear - dos lidí vyloženě píše, že na mokru kloužou
na mokru 86%, celkově 84% Dunlop
na mokru 81%, celkově 77% Hankook

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goody ... ntGrip.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... sponse.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hanko ... Prime2.htm

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 11:12
od PapoS
Ste ma motivovali si pozriet co persne znemnaju stitky na penu.. teda ake su presne rozdiely medzi triedami. Verim ze to tu niekde uz je, ale som si to chcel preratat sam:

brzdna draha na mokrej ceste z 80 km/h
Tam kde auto na gumach A stoji ma auto s gumami B rychlost 25km/h, C 34km/h, E 42 km/h, F 49 km/h. Pre kazdu triedu (A-B, E-F, ...) by mala byt brzdna draha za mokra z 80 km/h dlhsia o 3-6 metrov

spotreba paliva
(Rozdiel medzi jednou triedou je 0.42 až 0.56 mpg na 100 mil jazdy pre auto ktore ma spotrebu 36 mpg), Podla mojich prepoctov auto ktore ma spotrebu 6,5337 litrov/100km bude pre kazdu triedu rozdiel na 100 km 0,0586 az 0,103242 litra. (Cim tazsie auto tym vacsi rozdiel)

Sice nachapem presne preco su tie tolerancie take velke (3-6 metrov, alebo pol deci) ale ako realista budem vychadzat z toho mensieho cisla. Cize na 20 tis km rozdiel v spotrebe medzi A a G pneu bude 0,3516 l/100km to je 70,32 litrov na 20 tis km co je podla mna hovadina (aj podla testov z praxe), ale tak cisla nepustia.

hluk Vonkajsi hluk. Takze hluk v interiery samozrejme bude zavisiet od auta..

Aj ked treba ratat s tym ze to je vsetko za idealnych podmienok. Ale z mojho pohladu je ultimativne kriterium brzdenie za mokra (pripadne brzdenie celkovo). Takze ak budem vyberat gumy podla stitkov, tak urcite naj prioritu bude mat brzdenie, takze Acko, max B a dalsie dve aby boli co nalepsie ale vyrovnane.

Co sa tyka subjektivnych kriterii, tak akzdy tvrdi nieco ine, ale podla mna je alfa a omega hlboky dezen. Hlavne pri zimnych. Pri standardej jazde by som sa nebal na ziadnych gumach okrem fakt low cost ciny a uplne neznamych znaciek.
A ak ide o mna jazdim na Michelin az na vynimky, hlavne kvoli najazdu. Ale mal som aj zimne Barum a letne Pirelly P7 a bol som tiez spokojny.
Pametam si nejaky eshop kde sa dali filtrovat pneu podla tried na stitkoch, ak si ho niekto pametate napiste, dik. Takze to je: http://www.e-pneumatiky.cz

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 11:59
od Blackhawk
Zacinam sa pozerat po nejakych letnakoch, zatial ma zaujali Nokian Z G2, ale co na na tyrereviews.co.uk zaujalo, je tato Matadorka: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Matad ... orra-2.htm

Cena cca 70 Evri, ale tie recenzie su zvlastne az moc dobre. Nezda sa Vam?

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 12:04
od tym
Blackhawk: No tady jsou recenze trochu méně optimistické...
http://www.pneunet.cz/pneu/16993/matado ... 3-W-letni/

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 13:07
od ballu
Tady jsou nejnovější testy. Ono je brajgl v tom , že by se měl přeně vymezit způsob testování a to hlavně odstranit lidský faktor / třeba stejná rychlost a místo počátku brždění/, jinak testy budou vždy popsaný papír hodnotama, které někdo chce a zaplatí. Jinak by se různé organizace při testu stejných gum neměly rozcházet. To samé je i v měření spotřeby, kterou dají do manuálu, obchodníci se s ní ohání ale praxe je někde jinde.

http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... i-nejlepsi

Osobně si myslím, že drahota třeba mišáků neodpovídá kvalitě a tvrzení , že z něčeho musí zaplatit vývoj, je v tomto případě asi neobkecatelné. Za tu předraženost, by se neměla hnout z prvního místa. :mrgreen: Stále platí, jestli guma sedí, musí gumovat a tím pádem má menší nájezd. Když nájezd zvýším, tak na nějaký úkor a to je přilnavost. Pak se volí jen kompromis pro způsob jízdy a podmínky. :?

Matadorky /MP12/ jsem jezdil někdy v roce 1996-98 - najeto 65 tis km , proto nynější posun kvality nemohu posoudit, ale po nich jsem dal na radu a obul mišáky, rozdíl ve vlastnostech nijak výrazný /více se auto v zatáčkách vlnilo/, jen postřeh, že ty MP12 si oproti mišákům dovedli poradit s 1cm sněhem než jsem stačil přezut na zimní. Mišáky si nedovedli tehdy poradit ani s posopleným krtičencem. :(

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 07.03.2013 13:09
od C-Maxis
ted v dTestu vysly testy pneu, ale 185/60/15 a 225/45/17.
Tedy nic pro me.
Ty male vysla OK:
Michelin Energy Saver+, pak Verdestein Sportrac 5, Nokia Line, Fulda EcoControl HP a Semperit Comfort-Life 2.
Velke:
Dunlop Sport Maxx RT a Verdestein Ultrac Vorti.

Jenze pro muj rozmer 205 se to uplne jednoduse prevzit neda...

Navic dTest psal, ze ty stitky jsou na 2 veci a na ty udaje radeji zapomenout.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 11.03.2013 21:25
od bp1
PaulP píše:Co pneu Kormoran - výrobek koncernu Mischelin. Má někdo zkušenosti?? Předpokládám, že budou hodně špatné.
ja si kormorany koupil na zadek,tri roky v pohode,najel sem na ne asi 35t km,vzorku ubyla ani ne polovina,rikal jsem si parada,ty vydrzi jeste dlouho.loni na podzim jsem zacal slyset takovy huceni od zadnich kol.rikal jsem si asi loziska.kdyz jsem dal zimaky,tak to stichlo.tak jsem to zase prehodil a zase huceni.nechapu proc ale po trech letech zacaly hucet.ted mam dilema co s nima.asi je dam na predek,aby se rychleji sedral.vydrzi asi hodne ale s tohodle duvodu uz bych je nechtel.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 11.03.2013 23:59
od ballu
To hučení může být od počátku u jednoho druhu pneu , u druhého teprve po sjetí. Proto každý typ vzorku je jinak náchylný na hučení, ale podstatou hučení a to vždy u zadní nápravy, je utvoření pilové hrany vzorku. Ta vzniká tím, že zadek je nahuštěn na určitý tlak a řidič ho neupravuje pro přejetí pár km , jesti má zadní sedadla prázdné nebo tam sedí jeden, dva , nebo tři lidé, tím ho přetěžuje. Teprve, když je naložený i s kufrem na větší vzdálenost, hustí zadek na plnou zátěž. Stačí to tak udělat jen párkrát a již je zaděláno na pilouse a tím na hučení. :?

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 12.03.2013 07:30
od C-Maxis
Nemyslim si, ze by ridic mel az tak aktivne a neustale upravovat tlak v zadnich pneu.
Prazdny zadek vs full na dovolenou bude vyznamny rozdil, ale resit O lidi vs 2 lidi me osobne prijde po prakticke strance "obtezujici".
Ja mel pocit, ze ta pila vznika hl. vlivem tlumicu a spatne geometrie.
A zamozrejme vliv konstrukce smesi pneu.

Re: Rady na letní pneu

Napsal: 12.03.2013 07:58
od ballu
Právě že ne, špatné tlumiče dělají na běhounu sjeté plošky, něco jako po brždění zablokovaným kolem, jen vzhledově menší a různě rozházené po běhounu. Špatná geometrie má na svědomí více sjetou vnitřní nebo venkovní hranu. A pilous vzniká na vnitřní a venkovní hraně přetížením pneumatiky oproti hustění . Tam se spíše jedná o to, že každý mávne rukou nad krátkou vzdáleností jízdy na poloviční hustění, že se za tu chvilku nic nemůže stát, ale u náchylné gumy stane , jak se říká ,tisíckrát nic zdolalo vola. :(