Simulacia zrychlovania

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od georgi » 26.01.2011 22:37

pre kazde auto mozes pouzit:
krutak * otacky * konstanta = vykon

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od ballu » 26.01.2011 23:19

Pro upřesnění, výkon jen v počítaných otáčkách.
Proto:
bezínový motor s 190Nm při 4500ot
je na tom stejně jako
naftový motor s 450Nm při 1900ot.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 27.01.2011 08:18

georgi píše:pre kazde auto mozes pouzit:
krutak * otacky * konstanta = vykon

http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
Upresnim :

Mk=P/(2*pi*n)

kde :
Mk - krutiak v Nm
P - vykon vo wattoch
n - otacky za sekundu (otacky za minutu deleno 60)

Z daneho potom vyplyvaju aj niektore dalsie zaujimave vztahy pre ine veliciny a ine sposoby vypoctu, napr. :

P=F.v
F - tazna sila
v - rychlost v m/s

P=dEk/dt
dEk je rozdiel kinetickej energie (Ek=0.5m.v^2)
m - hmotnost v kg
dt - cas zrychlovania

P=Q.p - toto sa tyka specialne cerpadiel (aj commonrailov, prirodzene, takze si skuste prepocitat potrebny prikon pri tlaku 1800 bar (180 Mpa) a okamzitej spotrebe napr. 7l/100 km pri 130 km/h, budete velmi prekvapeni :)
Q - prietok v m kubickych za sekundu
p - tlak na vystupe z cerpadla v Pa
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od misoo » 27.01.2011 09:45

uz je to tu zas... :dih: :huraa:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Anndy » 27.01.2011 10:00

netreba reagovat, keby si dotycny pan doktor precital len par stran dozdu, ma to vsetko tam.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 27.01.2011 20:32

Anndy
.....necital som to cele.....len som sa spytal ako......aspon ze mi to vysvetlil V12, pretoze od Teba som sa relevantnej odpovede nedockal :o

Neviem preco, ale nas, ucili, ze 1k je teleso s hmotnostou 75kg vytiahnute do vysky 1 m za 1s.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od V12 » 28.01.2011 06:30

Hematolog :
Ano, je to pravda, to je povodne vyjadrenie vykonu mimo SI. Kedze chces vykon vyjadrit v SI sustave, musis ho vyjadrovat pomocou ostatnych velicin, ktore su taktiez podla SI. A preto plati vztah, ze 1kW=1.36HP a opacne 1HP=736W. Okrem toho, co som napisal je mozne vykon spocitat spustou inych sposobov, no vzdy sa dopracujes k staremu zakladnemu

P=A/t (toto som vyssie nespomenul, beriem to ako axiomu a fakt, ze je to zname kazdemu, kto chodil do skoly)

kde
A - praca, pricom A=F.s
t - cas
s - draha, na ktorej posobi sila

Z toho potom vyplyva aj pomer medzi kW a HP - ked zdviham 75 kg teleso, konam pracu, pretoze :
a) posobim nan silou (a tak konam pracu) rovnajucou sa jeho tiazi (F=m.g kde g je gravitacne zrychlenie 9.81ms^-2) v case t=1 sekunda, takze to vychadza prave tych 736W. K tomuto dodavam, ze fyzika na zakladnej a strednej skole tvrdi, ze pri zdvihani telesa kolmo hore sa praca nekona, no ked sa to vyjadri integrovanim po krivke, vychadza to v inom svetle a praca sa kona, v tomto pripade v gravitacnom poli)
b) za 1 sekundu mu zmenim potencialnu energiu Ep (dEp=m.g.dh, kde h je vyska), takze dEp=m.g.1 (rozdiel vysky je prave ten 1 meter), co cini prave 736W.

Takze asi tak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od petulak » 28.01.2011 18:27

To je ale téma: :dih: :dih: :dih: :dih:

Začínám to nečíst. :ble2:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 28.01.2011 20:22

petulak

Ale musis uznat ze V12, to ide velmi pekne :gott:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Simulacia zrychlovania

Příspěvek od petulak » 29.01.2011 06:39

:palec_nahoru: :palec_nahoru:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host