Pozriem sa teraz mám asi tisíc km - ale aj predošlý so vymenil po sotva 11.000km.
A rozmýšľam, či neurobím ešte jednu výmenu teraz...
Ide o to že v novom oleji sú veľmi účinné aditíva rozpúšťajúce karbónové usadeniny a tieto úsady sa vo veľkom množstve po naliatí nového rozpustia a začiernia teda vizuálne olej - no nie je to degradačný proces úmerný vizuálnej zmene.
Olej iba chemicky naviaže na seba tie usadeniny ale je plne funkčný.
Problémom je až neskoršia degradácia kyslými splodinami horenia - neutralizácia alkalickej rezervy - degradácia teplom, strata molekulárnych väzieb či postupne nedostatočná strata viazať na seba nežiadúce "produkty" teplotného namáhania a disperzanty v istom okamihu už nezvládnu obaľovať mikročiastočky sadzí a zabraňovať ich vzájomné nabaľovanie a zhlukovanie.
Ale pomerne rýchleho zakalenia a zčernania oleja sa báť netreba.



