Olej mám vyřešený, Mobil 1 5W-50 je i podle uživatelů vozidel zn. Volvo (s 5ti válcem 2.5T) pravděpodobně to nejlepší, co lze do těchto motorů nalít. Tímto tuto diskuzi za sebe uzavírám.
Časem do fóra napíšu své zkušenosti s ním - zda se vyšší viskozita projevila např. na spotřebě nebo hlučnosti motoru....a především jak se olej prakticky projevoval při vysoké zátěži motoru.
Elvis se ohledně olejů, jistě správně drží příruček a doporučení Forda - standardně je to správný náhled, který respektuji, tím se na 100% jistě nic nezkazí - jen nemám rád, když někdo tvrdošíjně setrvává na tvrzení, že "Ford nenabízí jinou alternativu".
Jinak proti němu nic nemám a jsem upřímně rád nejen za jeho, ale za všechny připomínky ostatních členů fóra k danému tématu. V současném odborném motoristickém tisku se toho člověk o olejích příliš nedočte, bohužel - a bude to trvat ještě nějaký pátek, než v ČR "vyrostou" odborné nebo hobby časopisy, kde člověk na takováto téma najde dost informací

i
Díky nízké úrovni odborných zdrojů a malé míře praktických poznatků je zde na fóru třeba fenomén obecně prosazovaného názoru o tom, že pokud nemá člověk funkční cat na výfuku, tak neprojde emisemi. Dnes jsem se na toto téma bavil s technikem v servisu (chlapík s praxí 30 let, sám si upravoval v minulosti auta na amatérské závody), který mně naopak zcela v klidu sdělil, že pokud je motor dobře seřízený, tak projde emisemi i bez katalyzátoru.... vše je údajně jen o vlastním nastavení ECU...
Pro mně je např. toto sdělení naprosto průlomové - do dnešního dne jsem řešil kam půjdu příště na emise, když budu dávat jiný výfuk bez katalyzátoru - a po dnešku dám auto na příští emise a STK naprosto v klidu do značkového servisu Ford.
