Stránka 9 z 16
Napsal: 09.05.2007 22:10
od pelen
Ahmed píše:To ale neresi moje kolisajici otacky

Jeste porad nevime, zda otacky kolisaji skutecne nebo jen udaj na otackomeru.
Napsal: 09.05.2007 22:31
od Ahmed
Kolisaji skutecne, pac pokud ve chvili kdy otacky stoupnou pridam lehoucce plyn, tak otacky vyleti na 2000ot., kdyz plyn pridam za sekundu uplne stejne, tak skoci malinko pres 1000ot, tak jak maji. Zkousel jsem to xkrat. Proste ve chvili kdy kolisaji ty otacky, tak pridam a vyleti abnormalne vysoko. Nejsem si uplne jisty, ale dela to asi jenom pri zahratem motoru (rucicka v polovine) po vyrazeni rychlosti. Pri delsim stani se to samo uklidni. Pri rychlejsim rozjezdu na dvojku a vyslapnuti spojky nekde kolem 3000ot. otacky klesnou a zacnou skakat jak zbesile. Cim prudsi zrychleni, tim vetsi kolisani. Ne ze bych to delal umyslne, ale kdyz pri rozjizdeni skoci cervena nebo tam nekdo vleze... I pri podrazovani a brzdeni motorem po vyslapnuti spojky pri otackach neco nad 1000 zacnou kolisat. Zatim jsem nepozoroval, ze by auto jinak skubalo nebo hure jelo. Poprve mi to udelalo cca pred mesicem a pul pri dojizdeni na krizovatku na neutral, pak byl dloooouho klid a pred 14 dny mi to zacalo delat zase a uz to neprestalo a dela to pravidelne a porad.
Diagnostika zadne zavady nenasla a co jsem se ptal, tak nikdo jeste neslysel, ze by u naftaka kolisaly otacky. Modlim se, aby to byla nejaka trapna kravina. Ve Fordu na WDS predpokladam, ze nic nezjisti, takze si radeji tech 1500,- necham na cerpadlo.
Napsal: 09.05.2007 23:21
od pelen
Co tak vyzkouset jiny plynovy pedal?
Napsal: 11.05.2007 11:54
od pelen
Ahmede, treba ti poradi Lexie. Psala, ze rozumi automatizaci. Mi ten tvuj problem pripada jako nevhodne doby mezi odezvami mezi snimacem a ridici jednotkou. Mozna by ti pomohlo nahrat novy SW do ridici jednotky.
Napsal: 11.05.2007 13:40
od Ahmed
pelen píše:Ahmede, treba ti poradi Lexie. Psala, ze rozumi automatizaci. Mi ten tvuj problem pripada jako nevhodne doby mezi odezvami mezi snimacem a ridici jednotkou. Mozna by ti pomohlo nahrat novy SW do ridici jednotky.
To prehrati sw mojeho dvorniho mechanika vcera napadlo taky. Plynovy pedal bych vyloucil, protoze by jeho funkci urcite nemela ovlivnovat teplota motoru. Trysky by to taky byt nemely, to by bylo poznat na vykonu. Az bude k dispozici nahradni vozidlo, tak necham ve Fordu prehrat ten sw a uvidime. Rikal mi, ze ma dve nahradni cerpadla

Napsal: 11.05.2007 16:45
od pelen
At se to podari.
Nevyskakuju otacky
Napsal: 13.05.2007 14:13
od Matko
Zdravim. Mam FF 1.6, 2001 a pri prudsom pohynani sa pri zahriatom motore temer zdochne motor. Ked je motor studeny a otacky sa drzia vyssie, tak je to OK.
Vsimol som si, ze pri pohynani, alebo zastavovani mi prestali "skakat" otacky. Vo forde mi totiz vraveli, ze otacky pri cca 5km/h povyskocia na 1100, aby pri pohynani motor dostal viac stavy a nechcipal. Neviete, ake cidlo sa o toto stara? Cidlo tachometru som mal nedavno menene, pretoze vypadaval tachometer. Pri pohynani a zohriatom motore teraz musim davat omnoho viac plynu ako predtym
Dakujem.
Napsal: 16.05.2007 15:51
od Alonso68
Přidám svou zkušenost s nepravidelnými otáčkami na volnoběh. Závadu způsobovalo vadné čidlo teploty /v hlavě mezi 2.a 3. svíčkou/. Po rozebrání vadného čidla jsem zjistil upadlou nožičku termistoru, někdy neměla kontakt, po zahřátí obvykle ano, takže na teploměru to poznat nebylo a závada se projevovala jen za studena. Výměnou se nestabilní volnoběh vyřešil.
Napsal: 18.05.2007 08:02
od romec
Alonso68, nemáš prosím ťa foto, kde ho nájdem? S otáčkami mám problémy aj ja a čidlo klepania motora, ako som myslel ani volnob. ventil sú v poriadku. Ostáva ešte potenc. škrtiacej klapky a čidlo teploty, ktoré spomínaš.
Napsal: 27.05.2007 19:01
od Alonso68
Čidlo teploty u motoru Zetec SE 1.6 je v hlavě válců mezi svíčkami 2 a 3.
Při demontáži je nutné "vydloubnout" průchodku a plochým šroubovákem odjistit pojistku konektoru, a přívodní kablík vytáhnout. Trubkovým klíčem č.19 jde potom čidlo vyšroubovat. Není třeba vypouštět chladící kapalinu, čidlo nezasahuje do okruhu. Orientační hodnoty odporu čidla za studena dle teploty 25-50kohm, při provozní teplotě 2.2-2.5kohm.

Napsal: 27.05.2007 19:42
od pelen
Sikovny a nazorny navod.

Napsal: 27.05.2007 19:47
od Jenda25
Koukám že podle toho návodu by to udělal i totální analfabet. Dobrá práce Alonso68
Napsal: 07.10.2007 19:47
od E-man
Pěkný večer všem,
možná někdo z Vás namítne, že se to tu řešilo několikrát, ale já přeci jen stejný zádrhel nenašel

Zhruba před 14 dny jsem prošel výměnou prasklé hadičky sání, respektive jsou vyměněny všechny tři. Problém s visejícími otáčkami ustál, volnoběh drží taky OK. Při vyšláplé spojce klesají otáčky pěkně k volnoběhu, při neutrálu se většinou drží na 1000 otáček a spadnou až po úplném zastavení auta, což jak jsem zjistil, zřejmě nebude žádný problém, vzhledem ke stejným zkušenostem mnohých z Vás. Problém je v tom, že mi při malinko rychlejším zastavení, např. při svižnějším vjetí mezi auta na parkovišti nebo silnějším brždění (žádná kobra 11!!), zůstanou otáčky viset na hodnotě 1000 a klesají třeba 3-4 vteřiny.
Je těžké to nějak přesně definovat. Nejvíc se to objevuje při zastavení na tom parkovišti, tedy při stočení a zastavení auta. A asi tehdy, když auto dobržďuji rychlej. Jakoby se všechny jeho tekutiny přelily a trvalo jim, než se vrátí... Nevím vážně tomu moc nerozumím. Myslím, že to nikdy nedělalo,ale za poslední dny je to pravidlem. Ještě bych dodal, že při zastavování na stopce nebo světlech nikdy. Nijak mne to neomezuje, ale přesto se Vás chci zeptat, jestli máte někdo podobnou zkušenost?
Díky Vám moc!!

Napsal: 07.10.2007 19:52
od chmelko
žiadne namietky ak to davas do príbuzneho problemu, tak to ma byt

Napsal: 11.10.2007 18:11
od beris
Tak to mám zřejmě opačný problém. A nevím co s tím.
Pročetl jsem celé tohle vlákno a myslí, že můj problém je trochu jiný.
Problém nastává pouze při rozjezdu se studeným motorem.
Nastartuji, rozjedu se a když vyřadím rychlost tak otáčky zůstanou viset
na poslední hodnotě (např. 2500) před vyřazením a mají snahu se pozvolna zvyšovat až do doby kdy auto úplně nezastavím.
V případě puštění plynového pedálu, zařazená rychlost, motor sám zvyšuje otáčky,

auto zrychluje samo, bez mého sežlápnutí.
Všiml jsem si že když vyšlápnu spojku nebo úplně zastavím tak otáčky klesají resp. klesnou na volnoběh.
V případě zahřátého motoru vše o.k.
Nevíte někdo co asi s tím ?
