Stránka 76 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 07:42
od ballu
Jsem přesvědčený, že kdo chce, aby ten motor vydržel, bude muset dávat letní a zimní olej. V tomto případě asi jiná cesta nevede, 5W-30 B3 na zimu a na léto 20W-50 B3, jinak budete střídat turba jak já pneumatiky. :( a nebo kadla, kadla 15 km tam a zpět. :wink:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 07:56
od cr4sh3r87
20w-50? To tam rovnou nalit med... :-D Misto toho aby jste zvysili ucinost chlazeni oleje, tak tady budete vymejslet kraviny s olejem, kterej nema sanci protyct v pozadovanym mnozstvi restriktorem turba :totlsmile:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 08:17
od ballu
:lol: Kraviny nevymýšlím, konstrukce je dána, jen se to dá ovlivnit olejem. Ve 30 stupních to určitě med nebude . Po nastartování ten hustší olej na volnoběh vadit turbu nebude a za minutu v pařáku bude mít stejnou tekutost jako třicítka. Jen se snažím poradit, jak obejít ten paskvil vyhřívání oleje výfukem. :(

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 08:19
od smoula
No jo, ale co když bude léto, jako tedka zima :D tzn. žádný léto, ale teploty kolem 15 stupnů max? :D

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 10:11
od cr4sh3r87
Nekteri by radeji nemeli psat nic, nez sem psat hovadiny.... :roll:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 10:13
od smoula
To myslíš na mě jo? :|

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 10:19
od vita_k
cr4sh3r87: za se mas formu po ranu, koukam:) Mam jednu znamou, ktera zacina byt nervozni, kdyz nekoho aspon jednou za den neurazi:)

jinak si myslim, ze podkud byl carbon v trubce do turba, tak tam byl pomaly prutok oleje. Root cause lezi jinde: karbon v trubce (duvod: pomaly prutok) - zacpane sitko (duvod: karbon) - karbon v oleji - dlouhe intervaly vymeny oleje nebo nevhodny olej a sme doma.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 10:33
od cr4sh3r87
Vita_k: Nechci nikoho urazet, ale kdyz tomu nerozumim, tak tu nepisu kraviny. Jinak ty jsi na to prisel proc se to deje, a rozhodne neni resenim pouzit olej 20w-50, protoze tim se to jeste zhorsi...

Smoula: tebe jsem nemyslel, ty jsi mel dobrej dotaz...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 10:52
od vita_k
No to prvni se ti moc nedari. Ale budiz. Ja asi vim jak to ballu mysli a mozna to nebude az tak blbost.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 11:07
od cr4sh3r87
Nemyslim si ze kdyz o nejakym nazoru napisu ze je hovadina, tak ze by to mela byt urazka... Ale budiz... Pokud jsem tim nekoho urazil, tak se omlouvam...

Jen lituju toho cloveka co tomu nerozumi a podle zdejsich rad veme 20w-50 a hrkne ji do motoru :Dancer:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 13:08
od V12
Jedno riesenie poznam - vyrezat do kapoty poriadny otvor, dat tam lapac vzduchu, do toho vlozit chladic oleja a hadicami to spojit s motorom. Vznikne z toho paradny tuzersky doplnok.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 14:06
od ballu
cr4sh3r87 píše:Nekteri by radeji nemeli psat nic, nez sem psat hovadiny.... :roll:
:wink: Ještě před dávnýma roky , když jsme si všichni říkali soudruhu, byl letní a zimní olej. Na zimní olej startovaly Tatry v - 50 st. C nyní nové mají předehřev, Na Sahaře +50 st C, Tatra jen vzduchem uchladiala a letní olej motor umazal. Asi to mělo něco do sebe, než nynější multifunkční oleje. A je třeba si počíst na forech jiných značek a třeba změníš názor na to, co jsem napsal. :wink:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 16:25
od Libiq
Tak nedalo mě to stavil sem se v servise a borec se podíval a říka...cituji "s tímhle sem chodíte? hřídel v ložisku nemá žádnou vůli pouze když je turbo nové a že je obrana turbínka je důsledek toho že se do potrubí dostali nějaké nečistoty. Turbo vám může sloužit ještě dalších 200 000 ale taky se muže stát že odejde za 10 000 km to vám nikdo neřekne." takže v souhrnu mě poradil abych to nechal byt jestli chcu byt klidnější tak že si na mě z jara udělá čas a vyměníme ho ale že on osobně by to nechal byt. :)

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 16:39
od cr4sh3r87
Ballu: Já nezměním názor jen z prostého důvodu. A to z toho, že velikost viskozity vůbec nenapoví, kdy olej karbonuje. Takže proč měnit za vyšší viskozitu? Nechápu, pač jsem neslyšel o zadřené 1,6Tdci kvůli trhání mazacího filmu.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 20.01.2014 18:43
od spark187
Tohle je přímo z manuálu Ford pro FFII. takže není důvod dávat nic jinýho než 5W30 A1/B1. Dávám pouze doporučený, a s autem nemám sebemenší problém. Ps. není potřeba experimentovat a radši více měnit olej.

Doplňování oleje: Pokud není možné získat olej, který splňuje požadavky podle
WSS-M2C913-B, je nutné použít SAE 5W-30 (přednostně), SAE 5W-40 (kromě vozidel
na alternativní palivo) nebo SAE 10W-40, které splňují specifikace podle ACEA A1/B1
(přednostně) nebo podle ACEA A3/B3. Použití těchto olejů může mít za následek delší
startování motoru, snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva a zvýšení úrovní
emisí.