Stránka 71 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 17:46
od Jemar
IvanSt píše:..... vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.
Výměna pístních kroužků u atmo z důvodu vysoké spotřeby oleje (zpravidla jsou to dlouhé intervaly výměny oleje) a veškerých těsnění uvnitř motoru se dá pořídit u motoráře za cca 25, max 30t Kč. To je jediná oprava která se dělá častěji, rozvody řetězem (bavíme se o 1.8 a 2.0), výměna rozvodů pokud vím, není výrobcem stanovena.
Takže bych raději toto, než výměnu polomotoru u EB.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 17:55
od Ma.rt
Moje 1.8ka sla z domu s 200t km a olej A5 nebrala. Protoze jsem vyměnoval po 10-12t km.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 18:12
od IvanSt
Spíš jsem měl na mysli výměnu motorových částí, proto jsem psal ty ceny motorů.
Že duratec motory žerou olej vím. U EB se to zatím moc neřeší.
..jo už vím, jak jsi to pochopil. Myslel jsem cokoliv jiného, jako jakýkoliv jiný atmo motor ze seznamu se stejnou "totální" závadou.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 18:39
od petulak
Jemar píše:IvanSt píše:..... vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.
Výměna pístních kroužků u atmo z důvodu vysoké spotřeby oleje (zpravidla jsou to dlouhé intervaly výměny oleje) a veškerých těsnění uvnitř motoru se dá pořídit u motoráře za cca 25, max 30t Kč. To je jediná oprava která se dělá častěji, rozvody řetězem (bavíme se o 1.8 a 2.0), výměna rozvodů pokud vím, není výrobcem stanovena.
Takže bych raději toto, než výměnu polomotoru u EB.
https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... &os=0<=2
https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... lce-pisty/
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 19:28
od IvanSt
Nebudete tu dělat fiktivní generálku staré atmosféry že ne chlapi..
Ty ceny motorů jsou tu proto, že turbo přineslo oproti obyčejným atmosférám nejen lepší parametry jako je výkon a spotřeba, ale že nabízí minimálně srovnatelné a pro náročnější řidiče i lepší ceny těchto motorů vzhledem k výkonu a tím i lepší cenu celých aut.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 18.10.2019 20:44
od Ma.rt
To jsi teda uplne mimo... nove motory jsou drazsi nez byly atmo. Myslís, ze je levne udrzovat kapacity na atmosky, co uz jsou jen na nd?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 11:34
od IvanSt
Dej už pokoj s těma atmoškama
https://automix.denik.cz/magazin/stanou ... 80704.html
Samozřejmě že vyšší účinnost není jediným důvodem, proč automobilky nyní tak intenzivně investují do vývoje tříválcových motorů. Menší počet válců znamená méně materiálu a tedy nižší náklady na výrobu. Při počtu vyrobených kusů jde o výraznou úsporu. Menší rozměry motoru také umožňují výrobu aut s větším vnitřním prostorem nebo také jednodušší zástavbu prvků pasivní bezpečnosti, případně dovolují umístit akumulátor u hybridních automobilů.
Ve speciálu SM z minulého roku o tříválcích jsou reálné naměřené hodnoty 1.0EB "92kW" - 104,5kW při 6375ot/min a 214,7Nm při 1895ot/min. Tyhle tříválce rozsekaly drtivou většinu starých atmosfér snad ve všech disciplínách.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 12:16
od miki21
Ty si opravdu myslíš, že kdyby EU neustále nezvedala normy, že by se někdo zabýval nějakými oturbenými tříválci? Tak maximálně do městských nákupních tašek.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 12:55
od IvanSt
Možná by bylo vhodnější debatovat o vlákno vedle, ale budiž.
Já se nebráním novým věcem, aniž bych si je pořádně vyzkoušel. A když fungují a jsou lepší, tak se ptám asi po třetí a teď konkrétně tebe, kam ty bys ubíral vývoj motorů, když ne cestou vyššího výkonu, nižší spotřeby a úspory materiálu? Vždyť je to cíl ve všech odvětvích.
Je ti sympatická Mazda se svými "atmo"? Nebo, když to přeženu, nechal bys to jak v Americe v 70.letech, kde měly osmiválce 120kW a spotřebu 30litrů i s tím, že žijeme v roce 2019 v České republice a benzín stojí kolem 35kč. Bylo by ti to jedno?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 12:58
od TomFocus
No ... nesouhlasím s big bloky z USA a 30l.
Znám plno lidí co mají staré 5.7l V8 Hemi v různých autech (manuál, 3stup. aut) a jezdí kolem desítky (s provozem). Ano mají od 120 do 300kw.
Já jezdil s Mustangem GT V8 (2014) za 8,5l (nejmíň) a průměrně 9,5 - 12l.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 13:05
od miki21
Ono je prdel jak my (EU) se musíme chovat ekologicky a ostatní svět na to zvysoka sere. O kolik by se snížily emise na světě, kdyby naráz celá EU přestala jezdit autem? 0,00 prd.
Obhajuj si co chceš a zdůvodňuj si to jak chceš, ale pokud to jen pude, tak já si nechám svoji atmosféru... a pak mi zbyde ještě kolo.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 13:26
od IvanSt
Píšu fakta. Ani tvou atmosféru ti neberu, s tou dinosauří skálou to byla sranda, ale to víš
Jen mě mrzí, že vám, co furt brbláte, položím jednoduchou otázku a opět NIC. To taky o něčem vypovídá, nezlob se.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 19:40
od Ma.rt
Kdyz tady meles o te ekologii, tak to neni vubec jednoznacne, zda tb s primym vstrikem jsou ekologicky setrnejsi. Mensi zlo co2 se sice potlacilo, ale vetsi prusvihy nox a mikrocastice nas zahubi spis.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 19:43
od Ma.rt
IvanSt píše:Dej už pokoj s těma atmoškama
https://automix.denik.cz/magazin/stanou ... 80704.html
Samozřejmě že vyšší účinnost není jediným důvodem, proč automobilky nyní tak intenzivně investují do vývoje tříválcových motorů. Menší počet válců znamená méně materiálu a tedy nižší náklady na výrobu. Při počtu vyrobených kusů jde o výraznou úsporu. Menší rozměry motoru také umožňují výrobu aut s větším vnitřním prostorem nebo také jednodušší zástavbu prvků pasivní bezpečnosti, případně dovolují umístit akumulátor u hybridních automobilů.
Ve speciálu SM z minulého roku o tříválcích jsou reálné naměřené hodnoty 1.0EB "92kW" - 104,5kW při 6375ot/min a 214,7Nm při 1895ot/min. Tyhle tříválce rozsekaly drtivou většinu starých atmosfér snad ve všech disciplínách.
Tak tu nemel blbosti, kdyz o nakladech na vyrobu v prubehu zivotniho cyklu produktu vis prd

2.0 duratecu namerili 114kw, tak v cem kdo co rozsekal?
3valec je proste na hov.o, to si muzes myslet, co chces
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 19.10.2019 21:23
od 321910336
Akorát ten 92kw EB je dneska pro focus základ, 2.0 byla dřív top benzínová motorizace když vynecháme ST a RS