maximalka na jednotlivych prevodoch

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 10:48

jasne, že nie, ale ak sa tu dočítam, že je to pre motor vražda a potom, že motor prave tieto otáčky vpohode vydrží mi prijde prinajmenšom rozpoluplne...tiež nejazdím pernamentne 6000otacok, ale je zase dobre vediet kde ma ten svoj tu spravnu hranicu :wink:

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 27.10.2007 10:51

toz vrazda urcite ne, jak psali hihi a pepe123... Ale mimochodem, oni psali o 5000 otackach, coz uz bych za castecnou vrazdu povazoval :wink: Tam te mozna ani nepusti omezovac.

takze se shodnem: obcas vytocit TDDi motor do 4000 otacek neni od veci, jet po dalnici na 4500 otacek je v norme, ale normalne budu i dal jezdit mezi 2000-3000 otackama, vyssi jen v pripade nutnosti (ale zas se nebudu bat tam proste "jebnout" trojku a popohnat to na kilo) :wink:
Naposledy upravil(a) zewl dne 27.10.2007 10:53, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 10:53

100% suhlas :wink:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 10:54

chmelko píše:takže vy už neveríte ani Henrymu, tak komu potom? :lol: 8)
Sice nemam traktor, ale musim sa ich zastat. Traktorove motory nie su z technologickeho hladiska robene na vysoke otacky. U nas, benzinov, je to jednoduche, posunies iskru a hotovo. U nich bohuzial nic nespravis. Uz to, ze mozu tocit 4500 je podla mna uz prehnane a je to len preto, ze "mozu tocit az do", ale iny vyznam to nema, pretoze aj ten krutiaci moment je uz v tych otackach prec. Prave preto som traktor nechcel.

Takze je podla mna zbytocne pretacat dieselove motory az do takychto otacok.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 27.10.2007 10:59

to je jako jasne, nejvetsi kroutak je u 2-3 tis otacek, ale kdyz chces predjizdet, tak nemuzes ztracet cas prerazovanim, tak to proste tocis do 4, i kdyz tam uz neni takovej kroutak... Ale rec tady byla o maximalkach, takze proto ta debata o vytaceni motoru :)
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 11:03

zewl píše:to je jako jasne, nejvetsi kroutak je u 2-3 tis otacek, ale kdyz chces predjizdet, tak nemuzes ztracet cas prerazovanim, tak to proste tocis do 4, i kdyz tam uz neni takovej kroutak... Ale rec tady byla o maximalkach, takze proto ta debata o vytaceni motoru :)
jasne, na maximalku potrebujes zasa vykon, tak to musis tocit :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 11:08

vcedula:jasne, ako by som to prirovnal...u benzínu, aspon u toho mojo skrčka oproti tomu tvojmu :lol: zažívam nirvanu od cca 3500 do 6300 otaciek narozdiel od nafty, kde tento ich turboefekt trva tak max 1000otaciek :?

Uživatelský avatar
pepe123
Junior
Junior
Příspěvky: 262
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od pepe123 » 27.10.2007 16:59

..hm ale sa to tu už niekedy aj pisalo, že traktory su pre kludnych jazdcov, teda pohodakov. Ja som sa za mládí vyšantil a teraz si jazdu vychutnávam... :D
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 28.10.2007 00:42

Taky jsem včera dvojku protáhl do cca 4200... Vychutnával jsem si návrat od Fokiho:-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
honolulu
Junior
Junior
Příspěvky: 225
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Komárno, SK

Příspěvek od honolulu » 29.10.2007 07:33

Ahojte, proste vražda - nevražda, neverím ani Henrymu ani nikomu inému len fyzike-mechanike. Neviem koľko strojárov je tu medzi nami ale keď niekto tvrdí že dynamickým namáhaním nezničíš skôr materiál (motor) tak nemám slov. Vás neučili v škole že nehojdajte sa na stoličke lebo ulomíte nohy? Ja nikomu neberiem aby sa prevetral na aute ale netvrďme nezmysli... :idea:
Obrázek FORD FOCUS 1.8 TDDI,kombi, 66kw, GHIA,tmavomodrá metla

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.10.2007 08:11

honolulu: ak je niečo designovane tak a stavane na to, tak prečo to nevyužívat? (už len ked si zapneš pásy, tak namáhaš mechanizmus) a častým používaním ho vytahaš.., povrch sedačky..máš tam potah aby si ho nenarušil?)

toto čo píšeš by sa pekne hodilo na temu chiptuning a pod. kde na zvýšenie výkonu naše motory niesu fakt stavane...)

kolko ludí ma fofo z nemecka? a sám vieš ako jazdia po dialnici a pritom si dovolím tvrdit, že z europy maju auta v najlepšiom stave (globalne) , jasne, je to kvoli dobremu servisu, ale ak s a o motor staráš ako máš a nemáš smolu na unavu materialu, ver tomu, že ti to auto skor zhije akože odkragluješ motor..

Uživatelský avatar
honolulu
Junior
Junior
Příspěvky: 225
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Komárno, SK

Příspěvek od honolulu » 29.10.2007 08:39

Ale neodbočujme od témy chmelko :D :D
Viem ako sa chodí v nemecku alebo v iných ´´záp.´´štátoch.
USA nebudem porovnávať lebo tam by im uplne stačili Fabie Junior na tie ich rýchlostné obmedzenia..(som sa tam skoro zbláznil v Buicku 3.8 V6)
Zvláštne je že keď bývavam v nemecku alebo taliansku, vôbec nepočujem hvizd pneumatík, hrabanie pri rozjazde a brzdenie pri semafore.
To u nás každý večer mám tu radosť a vypočuť si to.
Dialnicne useky tiež nejazdia naplno, to je omyl.
Inak v piatok som vyskušal max. na trojke = 105km/h
Obrázek FORD FOCUS 1.8 TDDI,kombi, 66kw, GHIA,tmavomodrá metla

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.10.2007 09:10

..v mojom mladi, ked som sa pokušal o pretekanie...ale skončil som (oficialny dovod financie) :lol: :lol:
nam vešali non stop na hlavu, že tomu komu to prehrabne nikdy nevyhra, samozrejme to prehanali, ale chcel som len upozornit, že aj napriek tomu, že profíci to pokladaju za novačikovsku chybu, tak naši tuniči a pod.to vidia ako predvedenie, že ako dokažu gumovat a akí su dobrí :lol:

takže samozrejme, toto je zle (gumy, spojka..) ale ak sa vratime k tomu, či vytočenie, pro zachovani trakcie je škodlive pre motor, stale tvrdím ,že pri zdravom rozume nie :wink:

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 03.11.2007 10:29

Ta jsem včera večer na dálnic trochu testoval maximálku, takže dle tachometru na 4 to jede 190 a na 5 taky 190, i když na 5 točil cca 5500, tak se mu už víc nechtělo a to ani z mírného kopce. :?
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 03.11.2007 10:37

to je zvláštne, pretože moj pri tacho 210 (rovných 200 podla gps) točil len 5150..

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host