Stránka 8 z 10

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 30.10.2014 17:03
od V12
Takze DPF tam je od vyroby. Kde je ale nadrz na aditiva, netusim. Podla katalogu je taka plocha, rozhodne to musi byt niekde pri naftovej nadrzi :

Obrázek

a takto by to malo vyzerat aj s palivovou nadrzou :

Obrázek

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 30.10.2014 19:15
od b-a-r-n-y
Diky za prozkoumani a obrazek, super! Vzhledem k tomu, ze jsem ji pod autem nenalezl, tak asi bude nad nadrzi - teoreticky... O to vetsi otazka je, jak se vlastne k hadickam dostat a odkud se to vlasnte plni... 8O

Jeste zkoumam ten obrazek s nadrzi - dle plniciho hrdla nadrze ta nadobka proste musi byt vpravo. Ja zkusim jeste sundat to prave zadni kolo a lehnout pod to... Pripadne sundam i podbeh, jestli neni nekde zasita pod podbehem :)

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 31.10.2014 22:07
od focus-herbie
kolo nesundávej, je to uprostřed auta (levá-pravá) a je to u nádrže a nápravy. mohu zítra vyfotit..

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 02.11.2014 17:37
od Slid
No presne tak to je na tom videu z youtube.

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 02.11.2014 22:22
od foki
Je to na zadni naprave staci se sehnout pod auto a zezadu je videt

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 05.11.2014 17:50
od b-a-r-n-y
Díky za rady, jak budu za světla trošku doma, mrknu na to. S tímto si stejně moc ale nepomůžu, protože už mi svítí Engine System Fault a to stejně nijak než ve Fordu vymazat tuším nelze, což? :( Takže holt oficiální servis...

A aby toho nebylo málo, dnes mi nějak podivně přestalo jakoby jet turbo a zahlásilo to násl. chybu:

===PCM DTC P2263-E1===
Code: P2263 - Turbocharger/Supercharger Boost System Performance

Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold

Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Turbocharger/Supercharger Boost System Performance

This DTC may be caused by :

Blocked vacuum hoses

Wiring Harness Short to Battery or Short to Ground

Possible causes are:

Check for vacuum leaks.

Check the vacuum hose routing; if you are in doubt, refer to the appropriate service literature.

Inspect connectors for signs of damage, water ingress, corrosion, etc.

Faulty or damaged PCM.

===END PCM DTC P2263-E1===

Už se z toho fakt zblázním... :(

Napsal: 05.11.2014 21:48
od vita_k
Proč by nešlo vymazat systém engine fault? Mně by to trvalo asi 1.5min:-)
Záleží zda je to permanentní chyba nebo dočasná

Napsal: 05.11.2014 21:51
od vita_k
Ale pokud je permanentní, tak se musí udělat servis,ktery jde i u fr. Oprsalka nebo svépomocí a pokud vyřeší důvod chyby, tak ji smažeš lehce nebo zmizí sama.
Evidentně je něco špatně s ovládáním turba.dira v hadici podtlaku, třeba je regulátor podtlaku špatný, nebo aktuator na turbu. Zase toho tolik není. Bohužel to nebude na stejném místě jako u mého motoru, tak blíže neporadím.

Napsal: 05.11.2014 22:04
od vita_k
Btw našel jsi nádrž na aditivum?

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 05.11.2014 23:08
od b-a-r-n-y
Chyba je zřejmě trvalá, nebo alespoň jsem se dočetl, že pokud dojde aditivum, tak se Engine System Fault rozsvítí a přes klasické OBD kabely a běžně dostupné diagnostiky už smazat nelze. Smazat se prý musí přímo ve Fordu nějakou jejich originální diagnostikou. Jestli je na to nějaký fígl, to nevím, ale smazat mi tato chyba opravdu nešla. K nádobce na aditivum jsem se nedostal - poslední dny jsem od rána do noci zavalenej prací a když k půlnoci skončím, tak už není venku na to dost světlo a garáž bohužel nevlastním.

Co se týče turba - hadice jsou v pořádku, nedávno byla jedna prasklá (opět dílo šikovných mechaniků servisu, kteří svěsili motor aniž by hadici mezi turbem a sáním odpojili), tak se měnila a ostatní se kontrolovaly. Měnil se i měnič tlaku turba - opět jedna z rad servisáků, že prý je to nutné. Jediné, co se neměnilo, je samotné turbo a na něm čidlo natočení klapek nebo co to je za ďáblův vynález. :) Jak mi to dnes přestalo táhnout, tak jsem napojil diagnostiku, načetl chyby, danou chybu smazal a auto opět jede normálně. Tipoval bych tedy spíše na problém nějakého el. čidla nebo něco...

Napsal: 05.11.2014 23:44
od vita_k
Hm, škoda že nemám 2litr. Nechápu proč se ostatní neozvou. Mně už nápady došly.

Na aditivum je reset procedura návod je v "jak na to ". Měl by to umět i Forscan přes elm327. Říkám to dobře?

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 06.11.2014 09:30
od vladko
Ahoj, ohledně toho smazání má vita:k pravdu.
Minulý týden jsem to dělal na jednom autě (sice 1.6 ale to bude stejné).

Smazat chyba opravdu nejde.

Musí se ve Forscan spustit servisní funkce "Refill the Fuel Additive Tank"

Ta tě provede jednotlivými kroky (je tam i nějaké startování motoru atd).
Následně chyba sama odskočí.

PS: Nezapomenout to aditivum skutečně dolít :-) , jinak budeš jezdit dalších cca 60t km bez něj.

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 11.11.2014 17:11
od b-a-r-n-y
Tak něco po dlouhé době vyřešeno - nádobka byla prázdná, všechny chyby byly od právě chybějícího aditiva. Dnes jsem byl v origo servise Ford, protože bohužel v centru města mám možnosti dost silně omezené a pracovně to nyní s dalším časem nedávám.

Výsledek pro zajímavost:
- aditivum - něco přes cca 2 litry - 3828,-
- diagnostika - 835,-
- práce doplnění aditiva + reset jednotky z důvodů doplnění aditiva - 353,-

Toť vše. Auto je nyní v pořádku, vše bez chyb. :) Tak schválně, na jak dlouho si nyní budu moct oddechnout? :)

Díky všem za vaše rady!

Re: 2,0 tdci problem s motorem

Napsal: 11.11.2014 17:34
od V12
Je to DW10, ten Ta nebude otravovat tak, ako jeho mensi bracha DV6.

Napsal: 11.11.2014 17:34
od vita_k
Nó a kde byla ta nádrž? :-)
Za práci tě dost šetřili. Cena lidová